PDA

View Full Version : verslag Steenwijk!!!!

nuevocasa
11-17-2004, 11:56 PM
GGGGGaaaaapppp!!!

Pff, ik ben gebroken....heb haast niet geslapen....kon um niet vatten....wat een avond gisteravond. Ik heb niet voor niks zo lang uitgekeken naar deze show.

Ik had met Conny afgesproken dat we wat vroeger zouden vertrekken, om de files voor te zijn. Thuis kon dat goed want Marc was er om op de kindjes te passen. Om 2 uur in de auto gestapt....moest 2 uur rijden volgens de route planner....maar gek genoeg was ik er anderhalf uur later al. Kon de auto pal voor de deur zetten. Daar stond Marius al te wachten.....op de nieuwe merchandise!!! Effe staan babbelen, en daar kwam het busje met de mannen aan. Ik kreeg een warm onthaal, echt hartverwarmend...ze hadden er zin in! 5 Minuten later kwam Con de parkeerplaats oprijden, met bus en honden. We besloten om eerst maar effe lekker een eind te wandelen met de doggies, en daarna naar de Mac. Zowaar een gezonden maaltijd verorberd....echt lekker die salade met geroosterde kip en bacon! Nog effe een kop warme chocomelk gepakt, want het was verrektes koud....nog op Gerrit gewacht, maar als je anderhalf uur in de Mac gezeten heb, heb je het wel gezien....dus toch maar besloten naar de Meenthe terug te rijden. Daar waren de deuren al open...en Marius stond alle nieuwe shirt's op een verbluffend goeie wijze op te vouwen. Mag 'ie bij mij ook wel een keertje komen doen.... Langzaam aan druppelde iedereen binnen. Edith met buuf....lekker was dat sigaretje buiten op de stoep hé. Jacq en Hennie.....helemaal in Venice stemming! Wat is het toch leuk om iedereen zo blij te zien. We hadden er allemaal zin in. Nadat Marius en Carola alles netjes hadden staan, was het tijd voor de CD.....wat wordt je dan hebberig! De voorkant van de CD was al mooi....die hadden we immers allemaal gezien...maar het boekje...de CD zelf en de binnenkant....maken het echt af. Wat een mooi exemplaar!!!! Ja, en toen was het tijd om naar de zaal te gaan. Niet zo'n hele grote zaal, maar erg gemoedelijk. Iedereen kon perfect zien....maakte niet zo heel veel uit waar je zat. Conny had een plekkie naast Edith....iets meer naar voren, maar kwam toch gezellig naast mij op het trapje zitten.... De lampen gingen uit....en daar kwamen ze. Ze begonnen met I'll keep my fingers crossed....vond ik wel jammer want dat vind ik een nummer waar je niet op stilkan blijven zitten....maar ja, bij zo'n eerste nummer ga je toch niet gelijk uit je dak Voor ik het wist werd ik in alle nummers gezogen....adembenemend. Wat me erg opviel was de bijdragen van Nick tijdens de presentatie van deze nieuwe nummers. Hij speelde de sterren van de hemel. Een heel eigen sound...zeemeeuw geluiden, en andere tonen die je nooit eerder bij Venice hebt gehoord...toverde hij uit zijn piano/orgel. En tuurlijk miste we Dann....maar ik moet zeggen, die nieuwe nederlandse drummer is zo Petje af voor hem...om in zo'n korte tijd alles er in gestampt te krijgen. Voor we het wisten was het al pauze.....Jacq en ik gauw effe wat nicotine naar binnen werken in het café, en daarna toch weer gauw terug. Hopend dat de tweede helft voor mijn gevoel is langer zou duren. Maar nee hoor, ook deze set was om voor ik het wist...terwijl ze toch lang genoeg hadden gespeeld. Wat was ik blij dat Con naast me zat op het trapje...af en toe moest ik haar toch effe stevig vasthouden...vooral bij "two places at one time", waarbij Kipp en Mike voor op het podium gingen zitten, met alleen een spot op hen...was echt een tranentrekker. Bij de family Tree hebben we elkaar maar eens stevig vast gepakt.....wat een emotie! En we waren niet de enige, bleek achteraf. Waar ikwel een beetje moeite mee had, was de volgorde van de nummers. Na een heavy, emotioneel nummer....speelde ze ineens een uptempo nummer....hup alle tranen weg vegen, en met de kont van de stoel. Terwijl ik dit schrijf, zit ik naar de CD te luisteren op de PC.....waar trouwens een grappige bonus bij zit! Nieuwschierig....ik zal niks zeggen Maar maar, wat een CD.....ik durf rustig te zeggen dat dit de beste CD is, die ze gemaakt hebben.....ik zeg wel, dat is mijn persoonlijk mening. Het komt waarschijnlijk ook omdat er heel veel herkenbare teksten voor mij persoonlijk op deze CD staan. Ik heb op de terug weg 3 keer de auto aan de kant gezet....kon geen zak meer zien....van de tranen!!!! Ik ben ECHT helemaal om.....wat een ontzettend knap stukje werk.
Maar goed....aan alle mooie dingen komt een eind....en voor ik het wist waren ze al met de toegift bezig. Ik kon niet meer normaal denken....was totaal uit het veld geslagen. Zo'n gevoel als je in de bioscoop naar een snoei goeie film hebt zitten kijken, en daarna naar buiten loopt, en ziet dat de wereld gewoon niet stil staan, dat alles gewoon doordraaid. Zo'n gevoel had ik na het concert ook. Heb nog wat zitten beppen hier en daar, maar was er niet helemaal bij.
Ik hoop echt dat iedereen meemaakt wat ik gisteravond meemaakte.....laat alle nummers naar je toekomen....ook al ken je nog niet alle teksten.....probeer de sfeer te pakken....en laat je meedrijven op die prachtige stemmen! Dan krijg je een knal avond om nooit te vergeten.

Je merkt misschien wel dat ik echt ondersteboven ben, van wat ze gister hebben gepresteerd.....maar goed dat is mijn gevoel....en moest het gewoon effe kwijt.

Na afloop vroeg Gerda geloof ik aan me welk nummer vond je er echt uitspringen.............ik kon er geen antwoord op geven........alles was op zijn eigen wijze goed......echt waar, het is gewoon niet te omschrijven.....ZOOOOO MOOOOOOIII!

Ik ga straks de foto's wegbrengen, hopen dat ze vandaag klaar zijn...en ik vanavond alvast wat kan laten zien hiero

Sylvia

fan1955
11-18-2004, 01:30 AM
Zoals ik op de andere kant al zij Syl heel mooi review bedankt dat je het toch hier neer kon zetten.:up:

conny
11-18-2004, 03:11 AM
de andere kant heb ik nog niet gelezen dus dan hier alvast maar ff.

Toen ik gistermiddag vetrok stonden de tranen me nader dat t lachen,een heel gedoe met kanie en ik had t helemaal gehad en dus ook totaal geen zin.
Maar ik wist dat als ik er eenmaal was dat wel over zou zijn en ff eruit was ook wel goed voor me.
Ik was iets te laat,maar liep meteen in Syl dr armen ;)
De weergoden waren ons gunstig met t wandelen en de MAC was heerlijk gezond(neem ik voortaal altijd)
Terug bij de meethe kwam,en precies Jacq en hen aan rijden.
Gezellie naar binnen met zijn allen en niet snel erna karin en bianca en was t cluppie compleet.
Ik had vantevoren ook de smaples gehoord en was bang dat er wat te veel rustige nummers tussen zouden zitten,maar dat viel reuze mee.Maar idd keep our fingers crossed mag wel wat later in de set.
Ik had niet meteen met syl kaarten bestelt omdat ik eerst niet zou gaan,vandaar dat ik apart zat,maar dat gangpad zat prima en zo hadden we toch steun aan elkaar.
Met zweet aloha gingen we staan om te dansen,maar ja die hele zaal keek van wat doen hun nou en iedereen bleef stug zitten,dus kreeg ook Syl cold feet en ja in mijn eentje blijf ik niet staan ;)
En ik moet zeggen het was een geweldige show en een prachtig album,geen terug naar B&R of een verlengde van WTTROYL,maar gewoon een ,nou ja noem t maar gewoon,een preachtig album vol met stuk voor stuk juweeltjes.
Er zitten er misschien 2 of zo bij die me niet zo veel doen.
En nu bleek ook maar weer es dat je niet moet oordelen voor je alles gehoord hebt,want blue ocean park waltz vind ik eerst wat sloom en saai,maar gister.....echt geweldig zoals pat dat doet,en later de andere stemmen erbij,kippvel hoor!!!
Er zitten gelukkig heel wat te gekke up tempo songs bij,jammer dat de zaal niet mee los kwam.
Ik hield t nier droog bij starting here again en helemaal niet toen erna two places at one time kwam en ja dan moet je erna weer staan swingen.Dat was vorig jaar in de tour ook zo.dan stond ik nog te janken van the only love en was thing again al bezig ;)
Ik ben mega blij dat ik gegaan ben en dat we dit konden delen Syl!! Het was erg speciaal.
Ik kon echt niet langer blijven,heb de reis terug net aan gered,mijn hele lijf deed zeer en ik wilde niet eens meer een verslag schrijven,maar ja t bloed kruipt waar t niet gaan kan :)
We are alive again!!! :up:

:wave: con

Grietje
11-18-2004, 10:30 PM
Lang niks gepost hier..... maar wel veel blijven lezen. :) Nu wil ik toch graag wat kwijt, wat een PRACHTIG verslag Syl en van jou ook Conny!! Vanavond is het voor ons weer zover en als ik de verslagen zo lees, zal het een emotioneel avondje worden, maar ik heb er ontzettend veel zin in!! :up:

nuevocasa
11-18-2004, 10:33 PM
Grietje,

Ga maar lekker achterover zitten....laat alles op je af komen......en geniet! Je krijgt een top avond. HEEL VEEL PLEZIER!

:wave: Sylvia