View Full Version : Enschede
fan1955
12-02-2004, 02:52 PM
Nou ik ben terug van een heerlijk avondje Venice ,maar wat moet je als je meerdere concerten hebt gezien hier nog neerzetten .
De jongens hebben er weer een mooie show neergezet vanavond ,alleen zo jammer dat het publiek niet echt meewerkte ,maar dat kun je dus ook treffen .
Heb vrijwel als enige op enkele personen na de hele avond gestaan om heerlijk mee te deinen met de uptempo nummers ,en dat kwam dan ook alleen maar omdat ik niemand in de weg stond (achterste rij.)
Zelfs bij de Family tree kregen ze het niet voor elkaar dat de zaal meezong (en ik kan me niet indenken dat er veel vuurwerkramp mensen zaten).
Alleen bij think again (laatste nummer voor de pauze) en bij 2 nummers na de pauze kwam er wat leven in en toen was het wachten tot het laatste nummer one quait day dat er werd meegedaan ,jammer.
Het is maar goed dat er enkele mensen voorin zaten Minie en Ine die bij charm you Kipp van sigaretten voorzagen wat wel leuk was (een heel pakje chocolade sigaretten ) zodat ook Pat met een sigaret tussen zijn lippen stond te spelen.
Voor mij was het wel een mooie avond hoor ,ik heb me heerlijk vermaakt ,maar ik vind het voor de jongens zo jammer als het publiek niet meewerkt ,dan hoef je dus ook niet te rekenen op een extra toegift zoals gister in Utrecht.
Er zat bij ons in de rij zelfs een man die bij de snellere nummers zijn vingers in de oren deed,Nou vraag ik je:biggrin: :biggrin: .Nou ik heb mijn roes dus ook wel en kan er wel wer even tegen tot de volgende.
Originally posted by fan1955
Het is maar goed dat er enkele mensen voorin zaten Minie en Ine die bij charm you Kipp van sigaretten voorzagen wat wel leuk was (een heel pakje chocolade sigaretten ) zodat ook Pat met een sigaret tussen zijn lippen stond te spelen.
Nou je het zegt, in Utrecht vloog er ook onder andere een pakje sigaretten het podium op, ik heb alleen niet kunnen zien of het chocolade of gewone sigaretten waren. Ik weet wel dat Micheal ze uit liep te delen, en dat de sigaretten na "charm you" terug gemikt werden het publiek in....
Er zat bij ons in de rij zelfs een man die bij de snellere nummers zijn vingers in de oren deed,Nou vraag ik je:biggrin: :biggrin: .
Heb je hem niet verteld dat zijn gehoorapparaat ook UIT kon?rotfl rotfl rotfl
Jammer he, zo'n tam publiek.....
conny
12-02-2004, 09:30 PM
hmmm dat is dan wel even een ander verhaal dan nijmegen of utrecht,jammer hoor.
Jacq,bianca,karin en ik hebben t vorig jaar wel eens gehad in Tiel dat we de enige waren die bij een nummer mee zongen,maar deden we toch uit volle borst en prachtig dat ze dat vonden.
:wave: con
venicefan1950
12-02-2004, 10:44 PM
Het was geen pakje sigaretten dat het podium opvloog, het was de complete rij 4 links (10 personen) die de inhoud van door Ine Brilman gekochte pakjes chocoladecigaretten naar het podium gooiden.
Er vlogen dus als een waar bombardement, voor Charm you begon, zo'n 100 chocoladecigaretten richting podium.:biggrin:
venicefan1950
12-02-2004, 11:11 PM
Originally posted by conny
hmmm dat is dan wel even een ander verhaal dan nijmegen of utrecht,jammer hoor.
Nou Con, zo dramatisch was het echt niet, vooraan in de zaal werd voluit meegezongen, en aan de reacties van de band te zien hadden ze een fantastische avond.
Ook tijdens FT voorin mensen in tranen, en Kipp heeft bij dat nummer altijd wel een goed verhaal over de speciale band van Venice met Enschede door de gebeurtenissen op 13 mei 2000.
De setlist had inderdaad geen verrassingen, maar dat kun je ook niet verwachten bij een strak geregisseerde theatertour waarbij een strakke programmering centraal staat zoals mededelingen tijdens de meet and greet als "over 5 minuten gaat de garderobe sluiten" en lichten die na de toegift onmiddelijk aan gaan.
Zelfs de bar is na afloop van het concert overal gesloten!
Om met Venice weer uit je dak te gaan moet je terug naar de zalen als 013, Podium, Attack, de Gigant en andere sta-zalen.
Maar dat wil de band en het management schijnbaar niet meer.
Voordeel van de theatertours is dat ze ontzettend veel nieuw publiek aanboren via de mensen die een abonnement bij hun lokale schouwburg kopen, gisteravond liep bijna iedereen wel met een bij Marius gekochte PST of andere cd in de handen, en dat zijn dus niet de mensen van de hele grote vaste kern, die hebben de alles al lang in huis.
Laten we dus maar ophouden de illusie te koesteren dat het weer net wordt als 4 tot 5 jaar geleden, Venice is nu Theater met alle voor en nadelen daarvan. En dan soms, zoals schijnbaar in Vredenburg is gebeurt, komen er nog weer eens oude tijden tot leven.
conny
12-02-2004, 11:23 PM
Tja en dat laatste vind ik toch wel jammer en dan ga ik ze iig minder zien en zij mij ook.
En dan zie ik ze wel als ze hopenlijk zelf ook eens terug gaan verlangen naar andere tijden.(zoals een met 2000 man gevulde feestent in bornerbroek )
nuevocasa
12-02-2004, 11:34 PM
Ja, zo denk ik er ook over....ik zal ze blijven volgen maar niet meer zo frequent als deze tour.....! Als ik terug denk aan het concert in Groesbeek, en de reactie van de jongens daarna terug hoorde, blijkt dat ze daar zelf ook naar terug verlangen.....Ze gingen die avond totaal uit hun dak....en waren inderdaad weer de oude Venice. Er is geen toleranter publiek als Venice publiek....en als taferelen als in Utrecht vaker voor komen...zul je mij niet meer zo gauw een duur kaartje zien kopen.
Ik geef ze groot gelijk hoor.....ze willen groter worden en die theaters zijn dan een goed lokmiddel......maar zo voelt het ook....LOKMIDDEL. De lol gaat er een beetje af!
Heeeeeel jammer......
:wave: Sylvia
Marina
12-02-2004, 11:43 PM
Originally posted by conny
Tja en dat laatste vind ik toch wel jammer en dan ga ik ze iig minder zien en zij mij ook.
En dan zie ik ze wel als ze hopenlijk zelf ook eens terug gaan verlangen naar andere tijden.(zoals een met 2000 man gevulde feestent in bornerbroek )
Ja, die feesttent was inderdaad geweldig :up:
En ik ga ook steeds meer verlangen naar de early days, waar je op je gemakkie om half 8 de Oosterpoort binnen slenterde en dan nog bijna vooraan stond :biggrin:
Maar goed, those days are gone.....
woeffies
12-03-2004, 12:52 AM
waarom denk je dat wij alleen maar naar de show in rotterdam gaan....daarom dus. Vorig jaar ook maar twee keer geweest.
(theater tours trekken mij niet zo...vaak strakke shows.)
Maar ja....na 1 week dat de cd uitwas, stond de cd in de top 100 van verkochte cds bij Plato op de 12e plek, en dat is een top 100 waar ook DVD's tussenstaan of nice price series. Anders hadden ze zelfs op de zevende plek gestaan. Dus het zegt genoeg.
groet
johan
JacquelineBeck
12-03-2004, 02:50 AM
Originally posted by nuevocasa
en als taferelen als in Utrecht vaker voor komen...zul je mij niet meer zo gauw een duur kaartje zien kopen.
:wave: Sylvia
Syl? Verklaar je eens nader mbt de taferelen in Utrecht??? :confused: Want dat was juist een top show, waar het een echt feestje was toch? Of snap ik hem ff niet??? Oh wacht, je bedoelt de strenge bewaking???? Ach, ja, dat neem ik op de koop toe.... als het dan verder maar een feestje is tijdens het concert! En dat was het toch?
En wat betreft de tamme shows (publiek)... ach, ik maak altijd mn eigen feestje... ik zoek wel een plekkie ergens in het theater om te feesten en te dansen en mee te bleeerren (ik ben een lousy singer) :biggrin:
Het is leuker als het hele publiek uit zn dak gaat, maar als ze dat niet doen, kunnen ze mijn feestje daarmee niet bederven. Lol moet je zelf maken en niet van anderen laten afhangen...
Maar ik geef direkt toe dat het wel gezelliger is als de hele zaal mee gaat feesten, dat geeft toch wel een erg leuke sfeer, en voor de band ook leuk(er) neem ik aan.
[i] Zelfs bij de Family tree kregen ze het niet voor elkaar dat de zaal meezong (en ik kan me niet indenken dat er veel vuurwerkramp mensen zaten).[/B]
Zou het kunnen dat in Enschede de Family Tree erg emotioneel is, waardoor mensen niet meer konden zingen maar in tranen schoten? Daar kan ik me tenminste wel iets bij voorstellen.... Ik schiet ook wel eens vol bij dat lied, en dan kan ik ook niet meer meezingen... huilen en zingen gaat bij mij niet tegelijk... Zingen is voor mij een uiting van me goed voelen, vrolijk zijn. En als ik moet huilen lukt het mij niet om te zingen.
Ria? Zouden er juist niet veel mensen geweest zijn in Enschede die Venice kennen vanwege de Family Tree en mede daarom naar het concert van Venice zijn gegaan?
Ik weet het niet hoor, tis maar een vraag/overdenking....
Jacqueline.
conny
12-03-2004, 03:02 AM
Jacq,wat Syl bedoeld met Vredenburg staat in de recensie daarover en heeft meer met de beveiliging en alles daar te maken.
miety
12-03-2004, 04:55 AM
nou wil ik het toch even hebben over genieten en genieten:biggrin:
Ik had Alan bij me,die was voor het eerst,en die heeft in stilte genoten.................
Ik sta zelf ook altijd te springen,dansen en klappen en doe alles wat mogelijk is!
Maar dus,daarintegen Alan,die zag je gewoon de muziek met teksten echt helemaal volledig in zich opnemen.dus,geen dooie pier,maar iemand die venice heel anders beleeft!
en zo zijn we natuurlijk allemaal verschillend......
natuurlijk heb je abonnenementhouders erbij die er zo maar eentje bij nemen,omdat het ze wat lijkt of omdat ze geen andere keuzes meer hebben,als alle leuke shows volzittenrotfl
die hebben wij hier ook in het spant,met gevolg dat ze na de pauze wegzijn.....:confused:
Maar ik denk dat het merendeel wel geniet van deze toer!!
:wave:
hi-mar
12-03-2004, 06:32 AM
Allereerst mag duidelijk zijn dat de band TOP is :biggrin:
Maar ik heb mij ook zó verbaasd over het publiek :( !!!!!!!
Gelukkig had ik een plek waar ik ook kon swingen (en heb daar ook dankbaar gebruik van gemaakt :biggrin: ), maar als ik om me heen keek, bleef het erg rustig. Ook niet mee deinzen of wat dan ook...... Ik schrok ervan.
Zelfs niet met de Family Tree, ondanks de manier van de aankondiging van Kipp. Ik vond het misschien zelfs onbeleefd.....
Maar goed, zover de teleurstelling wat het publiek bereft..... :(
De show....
Starting here again was donders- dondersmooi gezongen door Mark!!! Wowie, wat genieten!
En de 'surprise' vond ik ook hélemaal TOP!
Het drumwerk van Bob was ook top :biggrin:
Dus wat de mannen en de nummers betreft was het echt wel mooi!!!!
En wat ook altijd mooi is, is de gebaren wat ze naar elkaar toe gebaren. Jongens met hart voor de zaak, hart voor hun muziek en dat dragen ze uit.
Ja, het was idd jammer dat het publiek wel loskwam tijdens het laatste nummer voor de pauze. Jammer dat de pauze er tussen zat, want daarna was het veelal weer 'gewoon' (!!!) weg!
En helaas heb ik nog commentaar gekregen op mijn uitbundigheid :( Jammer, jammer, jammer.
Een publiek maakt of breekt een optreden. Ondanks dat ik er mijn ding wel uit heb gehaald, vind ik dat het publiek het deels heeft gebroken.... Nja, misschien ook wel een te harde stelling..... Da's mijn mening erover.
hi-mar
12-03-2004, 06:33 AM
Nog even een kleine noot.....
Het valt me wel op dat, tot nu toe, de recensies van Enschede schaars zijn. Zal dat wat zeggen?
hourglass girl
12-03-2004, 07:57 AM
Originally posted by fan1955
Heb vrijwel als enige op enkele personen na de hele avond gestaan om heerlijk mee te deinen met de uptempo nummers ,en dat kwam dan ook alleen maar omdat ik niemand in de weg stond (achterste rij.)
Iedereen beleefd de Venice concerten op zijn/haar manier.
Family Tree betekend voor veel mensen iets bijzonders .... mijn bijzondere ervaring was tijdens het optreden op de universiteit Twente waar ze na afloop door een koor de Twentse versie kregen toegezongen. Emotioneel en dankbaar stonden de jongens het aan te horen. KIPPEVEL.
'k Wil wel met je dansen volgende keer in Ensché bel me maar als de nieuwe data bekend zijn ;)
:wave:
Gerda
btw; in Hoogeveen en Nijmegen zongen wij wel uit volle borst mee :up:
Seebe
12-03-2004, 09:03 AM
Ik heb bijna de hele avond staan te "blèren"en te klappen. En vooral FT compleet meegezongen. Werd al vreemd aangekeken. Zat zijbalkon en voor mij zaten ook een stel fanatieke Nederlandse en Duitse fans. Maar ook abonnementshouders, waarvan er twee oudjes in de pauze verdwenen waren.Gaf mij meer plek en een beter zicht.
Ik vond het geluid bovenin niet zo mooi. De rustige nummers perfect, maar met iets power erin leek het bovenin wel een dikke brij. De Akoestiek was minder, maar at had ikvan te voren van mijn "Enschedese" zoon al gehoord. Vooral na de pauze kwam de zang bij de lekkere swingnummers iets minder beter uit de verf. Tenminste linksbovenin dan. Maar ..... ik vond het verder geweldig. Geweldige playlist en enthousiaste bandleden. Ik had twee concertgangers bij me die Venice eigenlijk nauwelijks kenden, maar nu ...........
Ik heb verder lekker genoten.
Lekker 14 december naar Winterswijk en misschien 22 december nog naar Doetinchem.
Seebe
Mariussuiker
12-03-2004, 03:22 PM
Hoi luitjes,
Ik wil toch nog even een kleine reaktie geven op bovenstaande berichten.
Allereerst het "veranderen" van de shows:
Tuurlijk willen de boys een breder publiek aanspreken en daarom zijn deze theatershows juist zo belangrijk. En geloof me, het "intieme" waar jullie het over hebben verandert iedere tour. Wij doen dit nu al 5 jaar, en bijna ieder jaar zie je een soort "nieuwe generatie" verschijnen. Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden eens een mailtje op de lijst zette waarin ik het had over de "oude hap", nou, daar kwamen wat reakties op hoor! Want iedereen beleeft zijn of haar kennismaking met Venice op z'n eigen manier. En voor iedereen is die kennismaking speciaal, en daardoor niet meer of minder dan van anderen.
Wat betreft "lauw publiek":
Het klopt inderdaad dat Enschede wat lauw was, maar datzelfde geldt eigenlijk ook voor b.v. Roermond waar we vanavond waren. Ik denk dat niet iedereen uitbundig is, en dat kun je ook niet verlangen. Als ik mezelf neem ben ik iemand die liever stil zit te genieten, maar daarom de show niet minder mooi vind. Dat moet kunnen. Het nadeel (en dat is groot!) hiervan is natuurlijk wel dat de reaktie van de jongens hieraan gerelateerd is. Als het publiek uit hun bol gaat onder b.v. "World upon my back" zie je dat Michael helemaal doordraait. Hij geeft dan spetterende solo's, en dat leidt weer tot nog meer reaktie van het publiek, waardoor de show écht te gek wordt. Ik weet zeker dat het merendeel van zowel Enschede als Roermond waanzinnig genoten heeft, dat blijkt wel uit de reakties die Carola en ik krijgen. En daar gaat het toch om?
Nu nog even iets over Enschede:
Er werd tijdens "Charm you" met gigantisch veel chocolade cigaretten gegooid, en dat was best wel geinig. Maar ik kreeg van de jongens het verzoek jullie te vragen dit niet iedere keer te doen, mede omdat die chocola op het podium plakt en erg storend is voor de rest van de show. daarnaast zou het grappige effect een volgende keer natuurlijk niet meer grappig zijn.
Één cigaret is oké, en geeft een leuk beeld (vanavond had Kipp er geen en dan mis ik toch iets, maar dat is persoonlijk), wil je dan nog pakjes (echte) cigaretten kwijt kun je ze altijd bij ons afgeven. Marlboro is wel lekker:-)
Ik wwet het, het klinkt misschien als muggezifterij, maar nogmaals: de jongens vonden het best leuk, maar herhaling zou overbodig zijn. Kipp had ook zoiets van: mensen die voor het eerst komen snappen hier niets van en vinden het allemaal maar raar. De échte fans zijn dan de enigen die dit leuk vinden.
Nou, ik hoop jullie allemaal weer gauw te zien! In Den Helder zal mijn broer Vic weer eens meegaan omdat Carola verhinderd is. Wat zal hij opkijken, de laatste keer dat hij is meegeweest was nog vóór het Gelredome:-)
Groetjes, Marius
conny
12-03-2004, 09:52 PM
Tis geen muggezifterij hoor marius,je hebt gelijk en julie horen de meeste reacties en kijken er objectiever tegen aan.
en verder hoop ik dat ze in de toekomst En èn gaan doen;dus en theatertour,en ook eens een paradiso,tivoli of 013 kind of gig.
Dan hou je beide partijen fans een beetje vast.
Wilma Hendriks
12-04-2004, 01:47 AM
Heb gisteravond in Roermond genoten,zat op rij twee en daar deden de mensen wel heel goed mee!!!!!!!!!!!
Heb na afloop nog een setlist weten te bemachtigen en heb die laten signeren door de boy,s!!!!!!Pat heeft de datum er op gezet.omdat ik zei dat dit mijn eerste was.
Astrid en Geoff nog gezien en gesproken.
Ik vind het altijd zielig voor de jongens als ze een matige reactie krijgen uit de zaal. Tenminsten het lijkt mij niet leuk als band zijnde :( .Ik ben zelf naar Nijmegen geweest en daar was de sfeer grandioos. En dat merk je dan ook aan de jongens. Ze draaien letterlijk door van plezier. :biggrin: . En als de jongens genieten dan denk ik altijd " yess , dit is VENICE".
Ingrid
Sandy35
12-04-2004, 04:54 AM
Zoals meerderen hier al hebben gezegd, je hebt mensen waar je het niet vanaf kunt zien dat ze aan het genieten zijn. Maar dat zeker doen. In Utrecht zaten achter ons vier mensen,waarvan twee er voor het eerst waren had ik het idee. De man van het stel dat al eerder bij een concert was, was in de pauze vol vuur aan het uitleggen dat hij het enthousiasme van de band zo mooi vond om naar te kijken. Maar hijzelf heeft alleen maar stil gezeten!
En mijn persoonlijke mening is dat ik graag dans en meezing, maar dat ik het nu ook wel eens heel bijzonder zou vinden als FT en vooral Starting Here gezongen konden worden door de band alleen, zonder interrupties van het publiek. Bij SH gaat iedereen er altijd door heen klappen, dat snap ik aan de ene kant wel, maar ik zou het zo mooi vinden als Mark dat nummer helemaal kon zingen, zonder te moeten wachten tot het applaus weg is. Maar het kan zomaar zijn dat Mark er echt van geniet hoor, dus het is echt alleenmaar mijn mening.
Als je naast mensen zit die niet kunnen zingen is FT echt niet zo emotioneel hoor!:)
En daarnaast ben ik het met bijna iedereen hier eens dat optredens zoals vorig jaar in Hardenberg of NIghttown enorm gaaf zijn, en dat ik het idee heb dat ook de band enorm kan genieten van zulke optredens. Goed, er kunnen wat minder mensen in, maar het plezier en enthousiasme van iedereen moet dat goed maken, toch?
Sandra
conny
12-04-2004, 05:08 AM
Bij family tree vragt de band juist altijd of we mee zingen en t blijkt wel dat ze dat heel erg mooi vinden,nu ze ons een heel stuk laten zingen.
Wat starting here betreft ben ik t met je eens,vind t ook erg irritant dat gillen en klappen tussendoor.Maar goed misschioen Mark wel niet,geen idee ?
cat_one_andonly
12-04-2004, 01:01 PM
Donderdag was mijn eerste Venice optreden. Ik heb de helft in stilte genoten en de helft meegedanst. Ken de teksten nog niet uit mijn hoofd, ben aan het oefenen voor degene die mijn stemgeluid kunnen waarderen en die zich storen aan stilte. Heb liever mensen naast me die de band verstaanbaar laten. Hoor liever hun zingen. Kan me wel iets voorstellen dat als je springt je je opgelaten voelt als de rest blijft zitten maar hebben alles in me opgezogen. Dat is ook genieten. Vooral Starting here again. Moet er niet aan denken dat daar iemand doorheen blert. Mijn vriend en schoonzus (links en rechts van me) hielden in ieder geval hun mond zodat ik 200% kon genieten.:biggrin:
venicefan1950
12-06-2004, 05:09 AM
[QUOTE]Originally posted by Mariussuiker
[B]Hoi luitjes,
bijna ieder jaar zie je een soort "nieuwe generatie" verschijnen. Want iedereen beleeft zijn of haar kennismaking met Venice op z'n eigen manier. En voor iedereen is die kennismaking speciaal, en daardoor niet meer of minder dan van anderen.
Kipp had ook zoiets van: mensen die voor het eerst komen snappen hier niets van en vinden het allemaal maar raar. De échte fans zijn dan de enigen die dit leuk vinden.[QUOTE]
Ik denk dat Marius hier de essentie te pakken heeft, en daarom lijkt het mij niet verstandig hier op dit forum al te veel kritiek te geven op de manier waarop theatergangers het (soms eerste) Venice optreden beleven.
Er zijn in de loop der jaren best wat rituelen ontstaan bij If I were you, One quiet day, Charm you, The family tree enz.
En dan kan ik mij best voorstellen dat je vreemd zit te kijken als je daar dan weer zo´n deel van de harde kern, die tijdens de theatertour veruit in de minderheid zijn, allerlei gebaren ziet maken.
Vergeet daarbij vooral niet dat mensen die een abonnement op een schouwburg nemen bij het samenstellen van hun abonnement soms geen enkel idee hebben van wat ze moeten verwachten van de voorstellingen die ze gaan bijwonen.
En als ze daarna dan het advies "check out venicecentral.com" opvolgen, zien ze daar ook nog eens een aantal negatieve reacties op hun aanwezigheid.
En ik kom ook voor de muziek Marius, en kan dan best stilletjes in een hoekje gaan zitten genieten, daar heb ik geen vals blerende buren in de zaal bij nodig.
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.