PDA

View Full Version : Het concert in Eindhoven

astrid
12-21-2004, 02:35 PM
Aangezien ik ongeveer 6 km van Eindhoven af woon en ik nog geen slaap heb, zal ik nu als eerste een duit in het zakje doen over het concert van vanavond.
Dit concert zou voor Geoff en mij extra bijzonder worden, omdat we vandaag drie nieuwe mensen mee zouden nemen: mijn twee vriendinnen Mirjam en Dominique en m'n moeder. Dominique, mam en ik kwamen om een uur of half 8 aan in Eindhoven, en hadden dus nog zat tijd om de auto te parkeren en naar het Frits Philips te lopen, waar we Mirjam en Geoff ontmoetten. We gingen gelijk naar binnen en aangezien we op dat moment niemand bekends zagen, zijn we maar gelijk naar onze plaatsen gegaan. We zaten op rij 21 op het tweede niveau, het balkon dus. Dit vond ik best jammer, omdat ik gewoon graag vooraan zit, maar nu zag ik wél het hele podium en kon ik Nick en Bob ook beter in de gaten houden, en da's ook wel eens leuk voor de verandering... :biggrin:
Het concert vond ik echt geweldig, beter dan het concert in Roermond, ook al zat ik vrij ver achteraan. De mensen in het publiek hadden gewoon veel meer zin om te feesten... Ook kreeg Kipp een sigaret toegeworpen tijdens Charm You (zo hoort het!! ;) ) en zong iedereen mee met Family Tree... echt geweldig!!
De liedjes van PST klinken live ook echt super, ik heb het weer niet droog gehouden bij Alive Again... goh, hoe zou dat toch komen? ;) Andere hoogtepunten waren voor mij Blue Ocean Park Waltz, Don't Worry Worry (dit blijft toch m'n favoriet), You and Me Doing Nothing, Two Places at one Time, Everybody's Opium, Cotton Candy, Starting Here Again, If I Were You, Rivers Never Run en natuurlijk de Beatles-medley!! Jim kwam ook weer opdraven, hij mocht Always zingen met de jongens, en ik moet zeggen: dat heeft ie helemaal niet slecht gedaan!! Ik mocht hem nooit zo, maar nu is ie toch in mijn aanzien gestegen!! ;)
Iedereen heeft het echt geweldig gedaan... als Mark al verkouden was, dan was daar echt weinig van te merken!! Kipp was ook weer ontzettend grappig, Michael speelde weer een paar spetterende solo's, en Pat zong weer een schitterende versie van zijn Blue Ocean Park Waltz.
Ook m'n complimenten voor Mark H, Nick (wat kan die man spelen zeg!! Hij ging echt helemaal uit z'n dakkie achter z'n keyboards!! :) ) en Bob (je kon echt merken dat ie nu helemaal ingewerkt is, het klonk echt super deze keer!!).
Helaas was het weer veel te snel voorbij en gingen we naar de M&G, waar ik de 'nieuwe mensen' heb voorgesteld aan de band... :) Verder weer gelachen met Mark, en iedereen vroeg waar Geoff was (hij moest z'n trein halen en kon dus niet bij de M&G zijn)... en toen stonden we alweer buiten...
Het door ons meegenomen groepje mensen was echt diep onder de indruk, vooral Dominique en m'n moeder, die allebei gelijk al zeiden dat ze volgende keer ook weer mee willen naar een concert... Dat moeten we hebben!!
Tot dusver mijn verslag, morgen zal ik ook een mooie Engelse vertaling maken van het stukje dat waarschijnlijk in het Eindhovens Dagblad zal staan...

Groetjes,

Astrid

PS Karin - Leuk om je te ontmoeten!! :)

fan1955
12-21-2004, 02:42 PM
bedankt Astrid voor je review en blij dat je zo genoten hebt, dan kun je er weer even tegen he

astrid
12-21-2004, 02:58 PM
Originally posted by fan1955
bedankt Astrid voor je review en blij dat je zo genoten hebt, dan kun je er weer even tegen he
Precies, nu hou ik het wel weer vol tot mei!! ;)

angela l
12-21-2004, 03:27 PM
Ja het was echt gaaaf!!! eerst lekker gegeten in dat resturant bij het theater, was lekker hoor. :p: Had een mooie plek op de tweede niveau, wat een mooie zaal!! was daar nog nooit eerder geweest. Maar had mooi overzicht op het podium en ook op de lichtshow, misschien meer nog als je helemaal vooraan zit. Want was dat mooi om te zien hoe het licht viel op het podium.
Mark stond bij starding here again echt heel mooi in het licht, had dat nog niet eerder zo mooi gezien. De jongens waren ook weer lekker aan het spelen heerlijk om te zien toch!! Echt hel mooie solo's van michael ook, wauw heerlijk:o: Viel nog haast bij een solo en kreeg ruzie met een box die daar stond maar ging gewoon door of er niets gebeurde. En mark harris wat een uitstralling, geweldig. En is ook leuk om te zien hoe nick op de toetsen speeld, die bewegingen!! super!! Al heb ik van ze allemaal erg genoten moet ik zegen. Bij rotterdam kwammen ook de mensen achteraan ook meer van hun stoelen af, helaas maar het was hoe dan ook weer genieten geblazen:p:
Jammer dat het nu voor mij echt af gelopen is deze tour:rolleyes:
Maar als ze weer komen ga ik zeker weer.....

I can love you all the way of cross the ocean
and I doubt that that will ever go away.......

inge
12-22-2004, 12:14 AM
Wij hebben nog aan jullie gedacht.Ja , wij zouden daar eigenlijk ook moeten zitten :( Maar ik ben blij dat jullie een ontzettend leuke avond hebben gehad.En voor de jongens is het einde in zicht.Ze kunnen de feestdagen lekker met hun familie door brengen.

Ingrid

Wilma Hendriks
12-22-2004, 04:50 AM
HEB OOK ERG GENOTEN IN EINDHOVEN,ZAT TWEEDE NIVO,EEN HELE MOOIE PLAATS VOORAAN KON STAAN HAD NIEMAND LAST VAN!
VOND DAT JIM HET HEEL GOED DEED HIJ HEEFT FLINK BIJ GELEERD.
HET CONCERT WAS TOP!!!!!!!!!!!!!TWO PLACES AND ONE TIME HIELD IK HET NIET DROOG,VIND DAT ZO,N MOOI NUMMER.
HET PUBLIEK DEED OOK HEEL GOED MEE!!!!!!!!!HET WAS GEWELDIG!!!!!
HEB VAN PAT BIJ DE MEET
&GREET TWEE KUSSEN GEHAD WAS EVEN IN DE WAR!!!!!!!!!!ASTRID LEUK JOU NOG GEZIEN TE HEBBEN.
NU MAAR WACHTEN TOT DE VOLGENDE CONCERTEN!!!!!!!!

WILMA

karinw
12-22-2004, 07:13 AM
PS Karin - Leuk om je te ontmoeten!! :)

Astrid,

Ik vond het ook leuk om je te ontmoeten. En het concert was fantastisch!! Ook volgens mijn man en kinderen!

Groetjes,
:wave:

Bandit
12-22-2004, 11:40 AM
Het was weer mooi moet ik zeggen daar in Eindhoven. Ook ik zat op het balkon(niveau 2). Wat ik echter wel tegen vond vallen, vooral de eerste set, was het geluid. Vaak vielen de stemmen weg in de muziek, en de lage tonen waren ver te zoeken. De tweede set klonk aanzienlijk beter, maar ik kon merken en horen dat er toch veel aan de knoppen werd gedraaid. Ik weet niet hoe dat kwam, maar het theater was arcoustisch niet echt mooi. Het geluid weerkaatste terug op de achterste muur jammer genoeg.

Maar dit deed niets af van het optreden opzich. Michael moet voortaan wel beter uitkijken met achteruit lopen terwijl hij gitaar speelt Verder een fantastisch optreden met een mooi lichtspectakel....rotfl

Linda
12-22-2004, 01:22 PM
Ja, het was wederom een fantastisch concert gisteravond in Eindhoven. Het feit dat we ruim op tijd waren en niet gestresst in de file hebben gestaan was ook erg prettig!
Vooraf lekker gegeten bij Meneer Frits en toen onze plaatsen opgezocht op het balkon, waar we een prachtig zicht hadden op het podium beneden.
In de eerste helft vond ik het geluid soms ook niet al te best, muziek overstemde het zingen. Grappige actie van dat ondergoed op het podium en de reactie van Kipp "So.. well... let's go on with the show then..." haha! Ook leuk dat Marky vloeiend Nederlands blijkt te kunnen spreken "spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land". Zou hij weten wat het betekent? :biggrin:
Minpuntje vond ik dat ik sinds het eerste concert in Steenwijk "droog" naar Starting here again kon (!) kijken en luisteren. Ook de twee concerten daarna heeft er geen traan gevloeid. Wat denk je?? Gisteravond begonnen de waterlanders al bij 15 presents... vlak daarna (volgens mij zit er nog 1 liedje tussen) zong Mark Starting here again en als klap op de vuurpijl nog Two places at one time (waarover ik net de verslagen van Breda had gelezen). Helaas had ik maar 1 zakdoekje in mijn tas..

WoutjeW
12-24-2004, 12:28 AM
Ik ben afgelopen dinsdag ook naar het concert in Eindhoven geweest. Ik vond plaatsen best goed Niveau 2, en net als Astrid op rij 21, midden voor het podium. Het concert was wat mij betreft OK.

Alle positieve dingen zijn de afgelopen weken wel gezegd over Venice. En daarom heb ik n.a.v. Eindhoven een aantal dingen die ik op dit moment minder vind aan Venice. Er zijn me, tijdens deze tour, namelijk twee dingen opgevallen. Ten eerste dat het geluid tijdens de concerten (Sittard, Breda en EIndhoven) niet goed was. In Eindhoven was het beter maar nog lang niet wat het moet zijn, maar het was beter.

De verhouding tussen instrumenten en de zang was in sommige nummers gewoon heel erg scheef. En dat was vooral te merken bij de wat 'hardere' nummer gespeeld werden. Als ze dan eerst een 'oud' nummer zongen en erna een nieuw nummer, dan waren de verhoudingen bij het oude nummer goed en bij het nieuwe nummer, zat er dan te weing gitaar in van Maikel of te veel drums van Good job Bob.

Ten tweede vind ik het jammer dat Venice kwa muziek wel een volgende stap heeft gemaakt, maar dat ze kwa preformence op het podium is niet die stap niet gemaakt. En wat ik versta onder preformence is:
- Podium opbouw : Is hetzelfde met alleen ander banners op de achtergrond. Lichtshow wordt beter maar niet echt anders dan vorig jaar.
- Uitstraling : Is hetzelfde als in het begin. Ze hebben al voet aan de grond in Nederland en dat lieve 'kleinerende' Amerikaanse mag er wel van af. Gebruik dat maar om misschien de rest van Europe aan je te binden.
- Entertainment : Er worden na 3 drie jaar nog steeds dezelfde 'grappen' gemakt. Kipp het meest........bla, bla, bla, Spiegeltje, spiegels aan de ...........bla, bla, bla, All though is is a theater it is still a Venice show, so stand up and dance............bla, bla, bla.

Maar voor de rest VENICE ROCKS !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wouter.

angela l
12-24-2004, 02:38 AM
Respect voor je mening hoor!! Maar ik denk er toch anders over, over het geen wat de jongens zeggen. Want er zijn genoeg mensen die ze nu pas ontdekken!! En tegen die mensen willen ze ook gewoon kunnen zeggen dat ze mogen staan bij nummers enz. en hoe ze het vinden om in nederland op te treden.
Ik vind dat juist wel leuk van ze! moeten ze dan maar niets zeggen? liever niet en dat ik dingen weleens twee keer hoor neem ik graag op de koop toe hoor! Wat mark zei over spiegeltje, spiegeltje aan de wand, had ik nog niet gehoord en ik was daarvoor ookal drie keer geweest, dat vond ik wel grapig om te horen op dat moment..........

herman
12-27-2004, 09:43 AM
Pas op, ik ben een Venice-fan in hart en nieren..., maar ik vind dat de muziek van Venice helemaal geen toetsen(man) nodig heeft... Het maakt hun sound TE vol klinken en meestal zorgen de keyboards voor een brij in plaats van een helder, sober geluid.
Ik denk dus niet zozeer dat het geluid niet goed was, maar dat de toetsenman heel wat songs naar de "knoppen" speelde, en ik zeg dat niet omdat het een Nederlander is :-)

prettig eindejaar!

hermlan, belgië

johan 51
12-27-2004, 10:05 AM
Originally posted by herman
Pas op, ik ben een Venice-fan in hart en nieren..., maar ik vind dat de muziek van Venice helemaal geen toetsen(man) nodig heeft... Het maakt hun sound TE vol klinken en meestal zorgen de keyboards voor een brij in plaats van een helder, sober geluid.
Ik denk dus niet zozeer dat het geluid niet goed was, maar dat de toetsenman heel wat songs naar de "knoppen" speelde, en ik zeg dat niet omdat het een Nederlander is :-)

prettig eindejaar!

hermlan, belgië

of je gelijk hebt laat ik in het midden, bij akoestiese shows
mag hij 1 of 2 keer komen opdraven en dan klinkt het zonder hem inderdaad heel mooi

:wave: Johans Bits en byts:wave:

WoutjeW
12-28-2004, 01:21 AM
Ik ben het gedeeltelijk met je eens Herman. Het geluid wat er uit het keyboard komt, of hoe dat ding ook mag heten, is voor mij vaak te elektrisch van geluid. Zoals tijdens The Family Tree, dan mogen zij van mij de schuif van het keyboard dicht doen. Maar de bleusachtige stukken die ze deze tour gespeeld hebben vind ik dan wel weer passend.

Het punt (performance) dat ik hierboven een beetje probeerde te maken is dat ze tijdens zo'n lange tour gebruik moeten maken van 'echte' instrumenten en muziekkanten i.p.v. het geluid uit het keyboard. Het is natuurkijk makkelijk om een keyboard te hebben waar alles uitkomt (geen extra muziekanten die betaald moeten worden), maar maak gebruik van een bluestrompet tijdens Fifteen Presents en gebruik echte strijkers (violen en heel de reutemeteut) tijdens Blue Oceane Park Waltz en The Family Tree of een 'echte' (vleugel-)piano.

Daarom vind ik het jammer dat ze wel een stap gemaakt hebben met de muziek, maar niet met hun live optredens. En Jim is echt geen stap voorwaarts.

Quote Herman:
Ik denk dus niet zozeer dat het geluid niet goed was, maar dat de toetsenman heel wat songs naar de "knoppen" speelde, en ik zeg dat niet omdat het een Nederlander is

Ik vond meer het geluid dat uit keyboard kwam niet de juiste. Ik het meer merken aan de gitaren en de zang dat het niet goed op elkaar afgestemd was. En natuurlijk is Venice een band die uitermate geschikt is voor akoestische muziek.

Quote :
Ik vind dat juist wel leuk van ze! moeten ze dan maar niets zeggen? liever niet en dat ik dingen weleens twee keer hoor neem ik graag op de koop toe hoor! Wat mark zei over spiegeltje, spiegeltje aan de wand, had ik nog niet gehoord en ik was daarvoor ookal drie keer geweest, dat vond ik wel grapig om te horen op dat moment..........

Ik vind het zo slijmerig Amerikaans overkomen. En als je ze al een jaar of vijf/zes kent dan is het 'grappige' er wel vanaf. Natuurlijk zijn er mensen die Venice voor het eerst zien. En als je ze voor het eerst ziet dan is dat (misschien) leuk, maar ik hoop toch niet dat ze dit over tien jaar nog zeggen.

Wouter

Bandit
12-28-2004, 08:47 AM
Originally posted by WoutjeW
Ik ben het gedeeltelijk met je eens Herman. Het geluid wat er uit het keyboard komt, of hoe dat ding ook mag heten, is voor mij vaak te elektrisch van geluid. Zoals tijdens The Family Tree, dan mogen zij van mij de schuif van het keyboard dicht doen. Maar de bleusachtige stukken die ze deze tour gespeeld hebben vind ik dan wel weer passend.

Het punt (performance) dat ik hierboven een beetje probeerde te maken is dat ze tijdens zo'n lange tour gebruik moeten maken van 'echte' instrumenten en muziekkanten i.p.v. het geluid uit het keyboard. Het is natuurkijk makkelijk om een keyboard te hebben waar alles uitkomt (geen extra muziekanten die betaald moeten worden), maar maak gebruik van een bluestrompet tijdens Fifteen Presents en gebruik echte strijkers (violen en heel de reutemeteut) tijdens Blue Oceane Park Waltz en The Family Tree of een 'echte' (vleugel-)piano.

Ik ben het met je eens Woutje. Mijn mening is, maak met een keyboard geluiden die een echt instrument niet maakt. Het nabootsen van een contrabass(Family Tree) met een keyboard is geen optie voor mij. Dat zal nooit zo warm en echt klinken als een echte contrabass. Mijn broer is een geluidstechnicus, en ik heb al heel wat geavanceerde keyboard's gehoord, maar je blijft het horen dat het geen echte contrabass is. En dat geld voor eigenlijk alle insrumenten die geimiteerd worden door zo'n ding. Maar als je andere geluiden er mee maakt kan het weer wel erg mooi klinken.

Maar goed ik kan mezelf ook wel weer voorstellen dat Venice voor een toetsenist kiest. Tenslotte denken zij ook aan een kostteplaatje.

Ik weet dat ze ook zonder keyboard ontzettend goed spelen, en ik vind de shows tot nu toe goed genoeg.

WoutjeW
12-28-2004, 10:25 AM
Originally posted by Bandit
Ik weet dat ze ook zonder keyboard ontzettend goed spelen, en ik vind de shows tot nu toe goed genoeg.

Wat bedoel je met tot nu toe goed genoeg? Ik ben benieuwd wat moet er moet gebeuren om ze niet meer goed genoeg te vinden?

Bandit
12-28-2004, 02:08 PM
Originally posted by WoutjeW
Wat bedoel je met tot nu toe goed genoeg? Ik ben benieuwd wat moet er moet gebeuren om ze niet meer goed genoeg te vinden?

Met goed genoeg bedoel ik dat ze precies weten hoe ze een show moeten opbouwen. Dat is iets wat ze perfect doen.
Er zijn vandaag de dag nog maar weinig echte bands die live ook goed zijn. Tegenwoordig is het alleen nog maar, zoals ik dat dan noem, elctronische takkeherrie.

Kijk het feit wat je aanhaalt dat ze met de nieuwe nummers een volgende stap hebben gemaakt wil niet zeggen dat de shows ook mee veranderen. Daar komt nog eens bij dat de opstelling op het podium ook niet zomaar zal veranderen. Een band is op een bepaalde opstelling ingespeeld. Ieder heeft zijn vaste plaats. Dat is niet alleen bij Venice, maar ook bij andere bands. Het vergt erg veel tijd om op een andere opstelling ingespeeld te geraken.

En voor wat het geluid betreft. In eindhoven was het verre van goed. Dat komt, denk ik, omdat de speakers die gevlogen hingen veel te hoog hingen. ALs je op het balkon zat hoorde je alleen midden en hoge tonen, en als je beneden (vooraan zat) hoor je meer laag als wat anders. Tevens was het theater arcoustisch slecht. Je hoorde op de achtermuur het geluid weerkaatsen. Een theater hoord qua geluid "dood" te zijn, en dat was het daar niet. Je kon heel goed horen dat er constant aan de knoppen werd gedraaid, en dat vond ik jammer. In Nijmegen daarintegen klonk het weer wel goed. Maar daar hingen de speakers ook niet zover van elkaar (laag en mid/hoog)