PDA

View Full Version : Lisa Marie Presley

Erna
09-07-2005, 07:42 AM
Ik heb vandaag voor het eerst eens echt naar de muziek van Lisa Marie Presley geluisterd.
Ik had altijd iets van: tja, heb je weer zo'n gevalletje van: de-dochter-van-moet-ook-zo-nodig.......:guitar3: en er dus eigenlijk nog nooit naar geluisterd.

Eerlijk weten wat ik er van vind? Reuze verrassend! Een verrassend diepe, bluesy stem, waarmee ze heel goed haar eigen songs vertolkt....
Sterke nummers, sterke teksten, volgens mij een sterke vrouw.... en echt wel meer dan alleen maar de dochter van......

Wie kent haar muziek nog meer?

MirKiVa
09-08-2005, 10:18 AM
Erna,
ik ken haar naam en gezicht natuurlijk wel....en het dochter zijn van...
maar ik had geen idee dat ze ook muziek maakte!! Eerlijk niet!
Heeft ze een website dat je weet? Waar ik eens kan luisteren?
Ben gewoon benieuwd....

liefs, Miriam

Erna
09-08-2005, 10:42 AM
Haar website is een beetje down, geloof ik. Elke keer als ik op een link klik, kom ik er niet door. Als je op deze link ttp://www.vh1.com/artists/az/presley_lisa_marie/artist.jhtml (http://www.vh1.com/artists/az/presley_lisa_marie/artist.jhtml) klikt, dan kun je ook informatie vinden. Door door te klikken naar "albums" kun je samples luisteren. (Ik geloof dat je het eerst moet downloaden, maar dat heb ik niet geprobeerd).

Hoe ik haar ken? Hihi, lekker burgerlijk, en dank zij de ziektewet, ze was bij Oprah. Ik had ook eerst iets van: oh, jee, meeliften op de naam van papa. Dát is makkelijk! Maar toen ze daar live een nummer zong, Dirty Laundry, toen had ik iets van: okeeeeeeeee, hoe hoor ik meer van haar? Deze dame kan zowel schrijven als zingen!
Ze klinkt wat rauw, is soms ook keihard in haar teksten. Titels als "Idiot" en "S.O.B" zeggen wel genoeg, denk ik.... Maar ook heel kwetsbaar. Het is meest rockmuziek, lekker stevig, voor wat ik tot nu toe van haar gehoord heb.
Het blijkt dus dat ze al drie albums uit heeft, als ik het goed heb.

Kijk, laten we wel wezen, als ze geen Presley heette, had ze het stukken moeilijker gehad. Maar ze doet meer dan liften op de roemruchte rug van papa, ze heeft eigen dingen te vertellen, met hele goede, rake teksten, waarbij ze geen blad voor de mond neemt, en ook haar hart open gooit.
Lijkt ze op haar vader? Uiterlijk wel, qua muziek legt ze ook soul in haar zang.
Is ze een kloon van papa? Nee, dat duidelijk niet.

Kan niet anders zeggen, ik vond het een erg aangename verrassing, zeker de moeite waard om naar te luisteren, als je van wat stevigere muziek houdt.