View Full Version : Art-Disc
nuevocasa
01-24-2007, 03:28 AM
Het vorige draadje was vol, en het slot zit erop, dus via dit draadje kan er weer lustig oplos gebabbeld worden over allerlei vormen van kunst!
De kunst van de muziek
De kunst van de taal
De kunst van het gevoel
De kunst van de liefde
De kunst van het woord
De kunst van het geloof
De kunst van...noem maar op.
Praat maar lekker, zorg dat je het open houd, en dat je de ander respecteert. Ik hoop dat we het net zo voort kunnen zetten als het andere Artdisc draadje.
Christien
01-24-2007, 03:45 AM
Wat dacht je van: De kunst van het geluk!?;)
Tip van de Dalai Lama: Vraag jezelf af, bij alle keuzes die je moet maken: Wordt ik hier gelukkiger van?
Estelle
01-24-2007, 04:03 AM
hmm de keuze of ik moet leren of niet.. ik word van leren op het moment niet zo gelukkig meer.. maar ik denk niet dat die vraag nu opgaat!
sommige dingen moeten helaas gebeuren! of je nu wil of niet!
fijn dat we weer terug zijn met deze topic haha
nuevocasa
01-24-2007, 04:16 AM
JUIST!!!!
Elke dag opnieuw moet je je dat afvragen....en als je dat kunt...dan leef je een stuk bewuster...en gelukkiger, met jezelf. En als je dat bent, straal je dat uit naar andere.
Ik lees alweer een jaar het blad Happinez, en heb er ook een agenda van. Daar staat een heel mooi verhaal in, wat ik hier neer zal zetten. Het heeft met geluk te maken......
Als ik mijn leven nog eens over zou kunnen doen, dan zou ik in het volgend leven proberen meer fouten te maken. Ik zou niet zo perfect meer willen zijn, ik zou me meer ontspannen, ik zou een beetje gekker zijn dan ik geweest ben, ik zou veel minder dingen serieus nemen. Ik zou niet zo gezond leven, ik zou meer riskeren, meer reizen en zonsondergangen bekijken, meer bergen beklimmen, vaker in een rivier gaan zwemmen. Ik was een van die slimme mensen, die elke minuut van hun leven vruchtbaar doorbrachten; natuurlijk kende ik ook momenten van vreugde, maar als ik nog een keer opnieuw zou kunnen beginnen, dan zou ik proberen alleen nog meer goede momenten te beleven. Mocht je het nog niet weten, daaruit bestaat namelijk het leven; slechts uit momenten; vergeet het huidige niet. Als ik mijn leven nog eens over zou kunnen doen, zou ik vanaf het begin van de lente tot laat in de herfst op blote voeten lopen. En ik zou meer met kinderen spelen. Maar ziet u....ik ben 85 jaar oud en ik weet, dat ik weldra zal sterven'.
Jorge Luis Borges
Christien
01-24-2007, 04:18 AM
sommige dingen moeten helaas gebeuren! of je nu wil of niet!
Tsja, je hebt helemaal gelijk!
Helaas hier ook want ik ben aan het werk. Ja, er moet ook brood op de plank komen, vandaar. Dan valt er weinig te kiezen.:( (Gelukkig kan ik tussendoor wel op het internet maar dat moet ik maar niet te vaak doen anders komt er niks meer van werken haha)
Gelukkig zijn er vaak ook situaties waarbij je jezelf de vraag wel kunt stellen. Ik ga het in ieder geval proberen! :jumpforjo
nuevocasa
01-24-2007, 04:20 AM
Ook werk en studeren kunnen momenten van geluk hebben....
Christien
01-24-2007, 04:30 AM
Ook werk en studeren kunnen momenten van geluk hebben....
Helemaal waar! Ik heb ook keileuk werk.
Ik ben heel blij met wat ik heb op alle gebieden. :biggrin: Echt, echt waar!
nuevocasa
01-24-2007, 04:50 AM
Ik had gister een discussie met een vriendin van me. Haar zoon en mijn zoon zitten bij elkaar in de klas in groep 7 van de basisschool. Vorige week kregen we een verlopig advies...waar en naar welke scholen we eventueel uit zouden kunnen kijken. Onze beide zonen kregen het advies "Praktijk" gericht. Nou vind ik dat bij onze Sam helemaal wenselijk...die zou zich doodongelukkig gaan voelen als hij 5 jaar lang in de boeken moest duiken. Maar mijn vriendin kon maar moeilijk haar eigen gedachte over het advies aan de kant zetten. Ze noemde dat het toch wel eens zo zou kunnen zijn dat ze later de minderbetaalde banen zouden krijgen, en ze wilde er toch graag het hoogst haalbare uithalen...dus dat word blokken voor die jongen...terwijl hij in hoge mate dislectisch is.........
Ik vroeg haar...heb je je afgevraagt of hij daar gelukkiger van wordt. Wie kan jou de garantie geven dat hij door een beter betaalde baan te hebben, gelukkiger word. Heb je gekeken naar waar hij zich het lekkerst bij voelt, en wat zijn beste kanten zijn.
Daar moest ze écht heel diep over nadenken, en ze kwam erachter dat ze altijd meer voor haar eigen principes koos... Ze heeft ook altijd heel hard moeten knokken om een diploma te halen, en daar werden haar kinderen echt niet slechter van. Nee..dat is ook zo...maar gelukkiger ook niet...zeker niet als het er gewoon niet in zit.
Ik weet dat ik heel gelukkig wordt, als ik onze Sam fluitend weg zie fietsen, net als hij nu ook iedere dag doet...op weg naar een school waar hij zich prettig bij voelt. Geld speelt geen rol bij hem...nu al niet. Hij is in November jarig geweest.....heeft 140 Euro gekregen....en het zit nog steeds in zijn portemonee. We zijn al zo vaak naar de speelgoed winkel gereden...maar hij kan niks naar zijn zin vinden. Nu wil hij zijn geld opmaken aan verf voor zijn kamer, en een zitzak....Dus in de krokus vakantie gaan we eens wat nieuwe kleuren aan zijn kamertje geven....Ha...lijkt z'n moeder wel.
Estelle
01-24-2007, 05:23 AM
je hebt helemaal gelijk sylvia!
mijn broer bijvoorbeeld is een hele slimme man. maar hij had geen zin om nog in de boeken te zitten en is gaan werken. aan de ene kant vind ik het wel zonde van zijn capaciteiten, maar aan de andere kant is hij nu gelukkig met wat hij doet.
ik ben heel anders. ik moet echt mezelf constant tot het uiterste pushen zeker wat onderwijs betreft. Ik doe een hele leuke studie! theater film en telvisiewetenschappen op de universiteit. ik mag voor mn studie naar films theaterstukken en doelloos tv kijken zolang ik er achteraf maar wel een academisch verantwoord opstel over schrijf! haha
nee mijn studie is heel leuk. maar op dit soort momenten (als je al een week alleen maar binnen zit te leren en als je weet dat je nog een week te gaan hebt) wil ik toch af en toe nog wel eens zeuren op het studeren!
maar ik heb nog wat samenvattingen te gaan en daarna even eten!
succes met werken christien!
nuevocasa
01-24-2007, 07:20 AM
Estelle meid, die broer van jou heeft gewoon zijn hart gevolgd, en da's alleen maar goed. Die capaciteiten gebruikt hij nu waarschijnlijk op een andere manier, maar hij gebruikt ze wel...op zijn manier.
Zeuren doet iedereen wel eens. Ik zit al 3 dagen met een griepkop te kijken, en wordt letterlijk niet goed van mezelf. Ik heb nergens zin in....schilderen heb ik maar effe achterwege gelaten...kan de kwast niet vasthouden van de spierpijn..ha. Telkens maar wat rommelen, en weer zitten, liggen of staan....bluh! Dan kruip ik weer achter dat vierkanten kastje...tik wat weg..en vraag me tegelijk af...wordt ik hier gelukkig van?...nou nee....ha,ha. Domme bezigheid....ik heb eigenlijk heel andere dingen te doen, die ik veel leuker vind....maar voor nu is het wel effe lekker....Tjee...tis eigenlijk maar een raar iets, zo'n forum. Ik zat net nog wat threads te lezen....maar daar wordt nou ook weer niet vrolijker van...ha,ha. Hoewel...ik moet er wel om lachen, wat ik dan weer lees.
Estelle
01-24-2007, 07:32 AM
achjah griep is iets naars!
heb het gelukkig achter de rug! ik vind nutteloze dingen soms heeeeeerlijk haha
zoals achter dit vierkante schermpje zitten maar die andere is ook fijn.. doelloos soaps en comedy's kijken en helemaal niets uitvreten behalve dan de zak chips op je schoot hahah!
beterschap sylvia!
nuevocasa
01-24-2007, 08:09 AM
Ha,ha...je lijkt mijn man wel....da's zijn grote hobby! hangen op de bank na een zware werkdag, en kijken naar alle onzin die er voorbij komt. Ik moet zeggen ik kan het zelf niet opbrengen om tv te kijken. Vaak s'avonds heb ik de rust om te schilderen. Kids op bed...mannetje hangend op de bank, en ik zit aan de andere kant van de woonkamer creatief te wezen ( meestal stop ik pas tegen een uur of 4 s'nachts) Af en toe vang ik wat op, en wil ik nog wel eens mee gluren. De wereld draait door, vind ik dan wel een programma waar ik voor kan gaan zitten...of heel af en toe een goeie film, maar dan moet het wel een goeie zijn.
Ik heb een aantal jaren geleden een prachtfilm gezien. Over 2 italiaanse broers, die in Amerika een echt Italiaans restaurant beginnen. Met Isabella Rosolini....mmmmmhhhhhhhhaa..geweldige film. Die kwam een aantal weken geleden op de Belg...nou, dan zit ik een half uur van te voren al paraat.
Lijkt me inderdaad een erg leuke opleiding die jij doet. Dat is bijna niet studeren....:eyebrow: Wat verwachten ze van je, wat je gaat worden als je je papiertje hebt....? Ik kan me daar niks bij voorstellen....
Ben je trouwens al naar het nieuwe gebouw/museum in hilversum geweest? Ik weet even niet meer hoe het heet, maar daar ligt alle tv matriaal van een eeuw of zo opgeslagen, en kun je in de geschiedenis van de nederlandse tv kijken. Ik ben daar laatst langgereden....echt een super boeiend gebouw alleen al.
Estelle
01-24-2007, 08:17 AM
ja daar wil ik heen! beeld en geluid bedoel je?
nou het is geen pret studie hoor! ik word een wetenschapper zeg maar.. tis eigenlijk best pittig. maar dat ik op deze manier anders leer te kijken naar films en theater en televisie vind ik buitengewoon boeiend!
ik wil de kant van film en theater op en dan kan ik van alles worden eigenlijk! dat is het probleem tegenwoordig met studies.. dat je alle kanten op kan gaan en dat het eigenlijk pas precies duidelijk word als je er al aan begonnen bent!
ik wissel mijn creatieve uitspatting en mijn luie moment goed af haha
ik heb dan ook een podium nodig om creatief te zijn! (ik zing)
de wereld draait door is een geniaal programma. ik ben laatst met een vriendin daarheen gegaan en heb een leuke gesprekken gehad met boeiende mensen daar. en matthijs is natuurlijk een leuke man haha :D
nog 1 artikel en ik ben klaar!
nou tot zo waarschijnlijk haha
Christien
01-24-2007, 12:10 PM
Heb je gekeken naar waar hij zich het lekkerst bij voelt, en wat zijn beste kanten zijn.
Daar moest ze écht heel diep over nadenken, en ze kwam erachter dat ze altijd meer voor haar eigen principes koos...
Wij hebben geen kinderen maar wel familie en vrienden met kinderen. Ik ben zelf ook kind geweest (en gelukkig nog steeds een beetje) dus in die zin heb ik er toch wel een beetje ervaring mee. Het woord "opvoeden" klinkt bij mij als "Het van NIKS iets maken" en dat is heel negatief ten opzichte van een kind. Ik ben ervan overtuigt dat elk kind zich moet mogen ontwikkelen "onder begeleiding" van de ouders want, zo klein als ze soms nog zijn, ze hebben een eigen wil en mening.
Ik ken een meisje dat vroeger altijd bestempeld werd als een "moeilijk kind". Ik heb daar veel over na gedacht want zowel het kind als de omgeving waren niet blij. Ik denk dat dit meisje gewoon heel slim en veel wijzer was dan haar leeftijd en leeftijdgenootjes. Als je een gesprek met haar had op een wat volwassener niveau dan was er geen enkel probleem. Veel volwassenen zagen haar alleen maar als een klein kindje en dat botste dan ook regelmatig.
Het "begeleiden" van kinderen dat lijkt me ontzettend moeilijk!
Ik vind het altijd wel interessant hoe de diverse personen met hun kinderen omgaan. Er zitten er wel een aantal bij die altijd hoge verwachtingen van hun kinderen hebben terwijl sommige kinderen daar gewoon niet aan kunnen voldoen. Deze kinderen moeten ook presteren om gewaardeerd en geliefd te worden. Dit lijkt me geen goede boodschap voor "onze toekomst". Bij deze kinderen vrees ik ook dat ze het op een bepaald moment gaan ontsporen. Heel triest!
Ook ken ik kinderen die heel vrij zijn opgevoed. Ze hebben de kans gekregen om te blijven zoals ze zijn. (Kunnen jullie dat volgen?) Zij zijn nu hele zelfstandige, volwassen, jongeren die heel goed weten wat ze willen. Zij maken hun keuzes na ze goed te overdacht te hebben en hierover gesproken te hebben met hun ouders en anderen. Het zijn niet mijn kinderen maar ik ben wel erg trots op ze!
Estelle
01-24-2007, 12:26 PM
helaas gaat het gewoon niet altijd zoals je hoopt.. ook kinderen met prachtige goede ouders kunnen ontsporen zonder dat je weet waar het aan zou moeten liggen. als de andere kinderen in het gezin gewoon "normaal functioneren"om het zo maar even te beschrijven, dan is het lastig om een oorzaak aan te wijzen.
maar ik kan je wel vertellen dat een hele familie daar dan het een en ander door te verduren krijgt...
ik denk dat het ook enigzins altijd in een kind of volwassenen (want die kunnen ook ontsporen op latere leeftijd) heeft gezeten. en dat mensen te snel het afschuiven op bijvoorbeeld afkomst, religie, ouders en dergelijke.
en al helemaal erg vind ik dat mensen in de omgeving zo snel conclusies trekken als ze van anderen verhalen horen over een "moeilijk" kind of een ontspoord kind.
tegenover het kind zelf of de familie dat maakt niets uit.
zo dat waren even mijn gedachtes over dit onderwerp.
maargoed dit blijft een moeilijke kwestie.. als iedereen weet hoe er opgevoed moet worden of als alle kinderen opeens niet meer rebels zouden zijn dan zou het heel wat oplossen haha .. helaas!
In ieder geval staat vast dat elk kind liefde en steun nodig heeft van zijn ouders. Bij welke keuze het kind ook maakt. Want je moet je thuis altijd veilig en geborgen kunnen voelen!
nuevocasa
01-25-2007, 02:35 AM
Ik zit nog steeds met griep aan huis gekluisterd....heb vanmorgen een kuurtje gekregen. Mijn lijf kan de rotzooi nog niet zelf afvoeren, dus moet er wat power bij...ha,ha. Vanmorgen wilde ik met Tieki naar de Maas lopen, om wat mooie shotjes te maken, maar om half 7 zag het er niet echt denderend uit buiten....net zo als ik me nu voel. We zijn toen toch nog maar 1 uurtje terug gegaan....ohhhh, en dat is zo lekker hé!
Ha..moeilijke kinderen! Ik heb er 7 jaar mee gewerkt, en ze hebben me heeeel veel laten zien, waar ikzelf heel veel aan heb gehad. Ik vind elk moeilijk kind een ontzettende uitdaging. Onder dat moeilijke schuilt veel makkelijks...simpels...moois....en goeds. Het moet alleen door de buitenwereld begrepen worden.......Gebeurd veel te weinig!
Ik kan er een boek over schrijven, maar doe ik niet. Ik richt me nu op mijn eigen moeilijke kind, Tieki. Hij is ook een van de redenen dat ik gestopt ben met te werken voor een baas. En sinds ik thuis ben, zie je hem met sprongen vooruit gaan. En daar wordt ik weer blij van....
conny
01-25-2007, 03:38 AM
wat fijn dat t met tiek goed gaat syl!!
vandaag komt stef al weer naar huis,heb haar gister nog even gesmst,omdat ik zo veel slechte berichten zag van ongelukken en veel sneeuw.maar bij haar dus weinig sneeuw,maar t ging goed.hopen dat ze veilig door duitsland heen komt.
Estelle
01-25-2007, 05:40 AM
pfff nou mijn tentamen zit erop en mijn analyse is af! 1 goed cijfer in the pocket nu de andere 2 nog! haha nu is het tijd voor wat plezier! vanavond gezellig een wijntje drinken met vriendinnen!!
whoehoe
nuevocasa
01-25-2007, 05:58 AM
Wow, Estelle...lekker! Ja..als de resultaten goed zijn, mag je jezelf best effe kietelen. Drink jij geen bier dan...dat doen jongere toch..ha,ha! Bier en Breezers! Of loop ik achter, of ben ik uit.....?:drunkfrie
Ja, ik ben erg benieuwd hoe Stef het er in haar eentje heeft afgebracht. Eens kijken of ze haar wereld heeft kunnen verbreden...Pffff, petje af voor die meid. Een meid met ballen...ha,ha...Nooit echt gezien, maar klinkt wel lekker......
Estelle
01-25-2007, 08:48 AM
bier? nee niet echt mijn ding haha.. krijg er een heel naar gezicht van!
en breezer is voor jongere mensen heb ik begrepen en zo jong ben ik toch niet meer!
leuk al dat reizen (tenminste dat is wat ik uit de berichtjes haal ;) )
ik heb ook wat leuke reisjes in het verschiet!
en ik weet niet zeker of een meid met ballen er zo charmant uitziet haha maar het klinkt inderdaad wel stoer ;)
mij noemen ze altijd pittig! of dat komt omdat ik indisch ben (lekker heet eten muahuah) of omdat ik rake opmerkingen weet ik niet precies:nyahnyah:
groetjes Estelle:drink2:
Christien
01-25-2007, 11:37 AM
vanavond gezellig een wijntje drinken met vriendinnen!!
whoehoe
Estelle, veel plezier maar eh.................geen auto rijden hoor!;)
Ik hoorde op het nieuws dat ze het rijbewijs innemen als je voor de tweede keer gepakt wordt met teveel alcohol op. Ik wist niet wat ik hoorde!!!!!!!!! :whaa?: Waarom pakken ze dat rijbewijs niet bij de eerste keer al af!!!!!!!:whaa?:
Bij de eerste keer krijg je een waarschuwing en gaan ze uitleggen wat de risico's zijn en dergelijke.:whaa?: Alsof er mensen zijn dat dat niet zullen weten!!!!!!!!!!!!!:whaa?:
Wat vinden jullie daar nou van?
Estelle
01-25-2007, 11:44 AM
nou je staat er versteld van hoeveel van die domme mensen er rondrijden.. die bv ook denken dat ze ff snel kunnen bellen ZONDER hands-free
je hebt niet alleen jezelf ermee maar ook de andere mensen op de weg.
nadenken.. gewoon nadenken.. en rekening houden mét natuurlijk
maar ik fiets gewoon en let goed op de automobilisten ;)
nuevocasa
01-25-2007, 11:49 AM
Oeps, ja da's een gewetensvraag voor mij. Ik ben wel een mens die vind dat iedereen een tweede kans moet krijgen....dus dan vind ik dat hier ook bij. Het is natuurlijk wel dat je een ontzettende looser bent als je met een slok op achter het stuur kruipt. Dat kan er bij mij niet in...maar het gebeurt helaas nog steeds, en het zal altijd blijven gebeuren. Je hebt van die mensen....Maar dan nog vind ik dat ze een kans verdienen. Ze moeten eigenlijk als ze de eerste keer gepakt worden, die lui eens effe lekker drillen...tot ze flink de schrik te pakken hebben, en het een tweede keer wel uit hun hoofd laten. Bijvoorbeeld meenemen naar de kroeg...rekening op laten schrijven, en later bij diegene declareren....écht zat voeren....en dan op een beveiligd soort crossbaantje, laderzat, laten rijden. En als ze dan eenmaal over die baan slingeren, een paspop voor de auto gooien. Ik verzeker je...dan zit de broek vol...en de bekleding erbij.
Estelle...ik hou ook niet van bier....niet alleen mijn gezicht gaat dan heel raar staan...ik krijg ook andere neigingen....brrrr. En die Breezers zijn inderdaad voor jongere gasten...Geef mij ook maar een wijntje..heerlijk. Veel plezier vanavond!
Wendelien
01-25-2007, 12:02 PM
Wat een interessante discussies!
Estelle, ik wou je al vragen wat je studeert. Lijkt me een boeiende studie. Mijn broers werken allebei bij omroep/productiemaatschappijen. Drukke wereld!
Christien, HELEMAAL mee eens; alcohol en verkeer moet echt aangepakt worden. Geen soft beleid meer. Als je dronken of flink beschonken in een auto stapt, ben je toch in potentie een (zelf)moordmachine geworden. Ik kan niet uitstaan als mensen lacherig doen over met alcohol op gaan rijden. Hetzelfde geldt voor veel te hard rijden en lui die steeds door rood rijden.
Sylvia, je hebt helemaal gelijk over kinderen die boven hun kunnen gepusht worden om ouders gelukkig te maken. Ik geloof wel in kinderen stimuleren en laten beseffen dat hun keuzes van nu gevolgen hebben voor hun toekomst, maar dat moet wel passen in hun idee van wat ze willen doen (en niet te vergeten hun talenten).
Wat ik wel moeilijk vind, is dat je niet altijd kunt inschatten wat goed voor ze zal werken. Onze oudste zit op een Dalton school. Ze deed HAVO, maar zit nu tussen TL en HAVO in en ik vraag me echt af of ze op een reguliere school haar niveau makkelijker had kunnen houden, omdat ze erg moest wennen aan het zelfstandige plannen (waarop je ook afgerekend wordt!). Nou ja, we zullen wel zien.
Christien
01-25-2007, 12:12 PM
Ik snap het Sylvia, maar bij mensen met gezond verstand zou dat toch niet nodig moeten zijn. Als ze er nou gewoon voor zorgen dat die eerste keer niet gebeurt..................... dan komt er vanzelf ook geen tweede keer.
Ik heb nog een ander vraagje voor je: Zou je mij wat fotootjes kunnen sturen van je portret schilderijen? We moesten gisteren op de teken/ schilder cursus een zelfportret tekenen waarbij we vooral op de schaduwplekken moesten letten. Met een lamp gericht op onze zijkant konden we het verschil tussen de twee hoofd helften goed zien. Mijn tekening is best goed gelukt, al zeg ik het zelf. De mede studenten en de lerares waren erg enthousiast.:blushing:
De bedoeling is dat we er overheen gaan schilderen met acrylverf, in één kleur, en deze schaduwplekken in verschillende tonen ook weergeven. Ik wil jou werk graag aan mijn medestudenten laten zien. Ook wil ik nog eens goed kijken hoe jouw kunstwerken er uitzien. Ik wil dus gewoon even spieken!:biggrin: Mag dat?
nuevocasa
01-25-2007, 12:15 PM
[QUOTE=Wendelien;149456]
Sylvia, je hebt helemaal gelijk over kinderen die boven hun kunnen gepusht worden om ouders gelukkig te maken. Ik geloof wel in kinderen stimuleren en laten beseffen dat hun keuzes van nu gevolgen hebben voor hun toekomst, maar dat moet wel passen in hun idee van wat ze willen doen (en niet te vergeten hun talenten).[QUOTE]
Het is ook lastig om in de toekomst te kijken. In mijn ogen kan ik onze Sam nu niet laten beseffen dat zijn keus, die hij nou maakt, gevolgen zou kunnen hebben voor de toekomst. Echt waar...daar is hij echt niet mee bezig. Ik heb er ook nooit achteraan gezeten. Ook niet wat clubjes of sport betreft. Ik probeerde ze zelf wel veel te laten zien, nam ze overal mee naar toe...veel cultuur en muziek, en dat vinden ze gewoon heel erg leuk. Ze hebben allebei op clubs gezeten, of een sport gedaan, maar dropen al gauw af, want dat competie gevoel hebben ze helemaal niet. Ze zijn beide erg sociaal, en hebben veel vriendjes en vriendinnetjes. Sam kan heel goed met kleine kinderen omgaan..vind dat echt leuk. Ik heb ze altijd maar gelaten...het komt vanzelf goed. Net na het eten hadden we een openavond op een school, vlak bij ons in de buurt. Klein schooltje, met een heel leuk lesprogramma. Heel veel sport...op allerlei gebied. Teamsport en individueel. Hij zou door kunnen stromen naar het Cios. Ik zag Sam helemaal opbloeien....tjee, zo kan school ook zijn! Hij wist ineens wat hij wilde worden...zwemleraar voor peuters! Nou menneke, je body heb je al helemaal mee....dit lijkt mij de perfecte keus!
Alles komt vanzelf goed....af en toe een beetje sturen, en babbelen, en het zoekt zijn eigen weg. Ik ga niet het uiterste uit mijn kind halen...dat mag hij later zelf lekker doen, als hij dat wilt.
Wendelien
01-25-2007, 12:24 PM
Dat is toch helemaal te gek he, als ze zo'n moment hebben dat ze weten wat ze willen. Mooi hoor.
Lindsay wil dolfijnen trainer worden. Maar ja, dat is wel echt zo'n beroep wat alle meisjes tegenwoordig willen. Maar ze kan heel goed schrijven, dus je weet maar nooit welke kant het opgaat.
Mijn middelste (Tristan) is helemaal apart. Die is heel gevoelig en zeer empathisch ingesteld. Heel bijzonder vond ik, toen hij nog maar tien was, zaten we in een rubber bootje, zegt hij: Mommy, denk je dat ik een goede vader zou zijn?" Ik zei (heel oprecht) ik weet wel zeker dat jij een heel goede vader zou zijn, want jij kunt je zo goed verplaatsen in mensen en je hebt een heel lief karakter. Zegt ie "Ja, het lijkt me zo leuk om getrouwd te zijn en ik wil twee kinderen en ik wil meester worden."
Lachen he, maar ik zal dat moment nooit vergeten.
Onze jongste van 9 wil architect worden. Die zit nu al ontwerpen te maken voor de Twin Towers!
Elk kind heeft zijn eigen blauwdruk en ze zullen ook niet echt gelukkig worden als ze hun eigen dromen niet kunnen volgen.
nuevocasa
01-25-2007, 12:25 PM
Wat Tieki betreft is het een heel ander verhaal. Die heeft in zijn jonge leven heel wat moeten doorstaan, en dat heeft psychische gevolgen gehad. Hij liep achter op school, zijn concentratie was niet goed, was bang, vertrouwde niemand, wilde niet meer naar school...vreselijke tijd! De school wilde niet verder met hem...ze vonden het een kind met een psychische stoornis. Ik hou niet van stempels, en heb mijn tanden laten zien. Was in het begin erg lastig communiceren, met het schoolteam...maar uiteindelijk hebben we een opening gevonden, en zijn we er met z'n alle positief in gaan staan. Nu heeft hij een rugzakje...met veel geluk....tot groep 7. En inmiddels heeft hij al een vol jaar ingehaalt. Ik ben gestopt met werken...ben er altijd als hij thuis komt, en geef 2 dagen in de week bijles op zijn school. Ik vind dat heleaal niet erg...Ik sta achter mijn gevoel. Ik wil niet dat hij straks als hij 16 is, tegen iedereen kan zeggen...nee, dat kan ik niet want ze vinden dat ik dit of dat heb. Hij heeft een trauma, maar als je daar goed mee omgaat, kun je veel zelf wegnemen. Als ik hem nu zie, dan zie ik een opbloeiend manneke...wat al veel meer mans is. En hij gaat de basisschool redden...met hulp van mam en pap en broer en leraren die achter hem staan.
Wendelien
01-25-2007, 12:31 PM
Hartstikke goed van je, hoe je dat aangepakt hebt.
Ik had inderdaad al eens iets gelezen over hoe moeilijk hij het gehad heeft. Als je dan een kind ziet opbloeien is dat niet alleen een geweldig gevoel, maar het bevestigt ook dat je de juiste beslissingen hebt genomen.:up:
nuevocasa
01-25-2007, 12:35 PM
Echt leuk van die dolfijnentrainster...zo ken ik er inderdaad meer..ha,ah. Ik ken er zelf eentje ..zit al in groep 7...die wil zeemeermin worden. Prachtig toch, die dromen.
En dat wijze wat jij beschrijft over jou middelste Tristan ( bij die naam moet ik aan die film met Brad Pitt denken...ik weet zo gauw niet meer hoe die film heet) , dat zou zomaar onze Tieki kunnen zijn. Die zegt soms ook van die dingen dat ik denk, man waar haal je het vandaan. Met sinterklaas moesten we een gedichtje schrijven, maar dat vind hij echt niet leuk. We gingen ervoor zitten, en ik riep een openings zin....Hij denken, maar kwam nergens op, en ontreddert gooide hij zijn gezicht in zijn handen, en riep....oooohhhh, ik wou dat ik Shakespeare was!!! Nu moet je niet denken dat wij het ooit met hem over Shakespeare hebben gehad....ha,ha....echt niet.
Ik wil ze zo lang mogelijk kind laten zijn...kost wat moeite, met dit onderwijssysteem, en de concurrentie strijd van tegenwoordig onder kinderen...maar toch.
Wendelien
01-25-2007, 12:48 PM
Mooi, he!!!!!!!!!!!!
Een vriendin van ons zegt altijd "Dat zijn nieuwetijdskinderen".
Christien
01-25-2007, 12:52 PM
en rekening houden mét natuurlijk
maar ik fiets gewoon en let goed op de automobilisten ;)
Ik ben blij dat te lezen!:)
Voor jou ook een vraagje: Je hebt het telkens over Bali en je familie. Komt je familie van Bali? Mijn vader komt van Java en ik ben dus een Indo.
Wist je trouwens dat je een allochtoon bent als een van je ouders in een ander land is geboren. In ben dus ook een allochtoon. Mijn vader is in Nederlands-Indië geboren. Ondanks dat dit destijds een Nederlandse kolonie was en wij Nederlandse paspoorten hebben zijn wij schijnbaar toch geen Nederlanders.
Begrijp me niet verkeerd! Ik heb niks tegen allochtonen. Echt niet! Juist omdat ik een licht kleurtje en donker haar heb weet ik hoe het is als mensen anders naar je kijken, vooroordelen hebben en je in een negatief hokje willen duwen.
Ik vind het alleen vreemd. Da's alles.
Christien
01-25-2007, 12:55 PM
Ik wil ze zo lang mogelijk kind laten zijn...kost wat moeite, met dit onderwijssysteem, en de concurrentie strijd van tegenwoordig onder kinderen...maar toch.
Dat lijkt me een heel goed streven! Hou vol!
hi-mar
01-25-2007, 12:57 PM
Hahaaaa, ik ben er weer en er staan leuke dingen geschreven!
(ik heb het trouwens naar mijn zin gehad in Oostenrijk, alleen moet het nog effe bezinken)
Gus ja, kinderen, school.....
Mijn ouders, metname mijn vader, zijn toch wel prestatiegericht. Hij is wel iemand van aanzien, al zegt ie van niet :rolleyes:
School heeft me echt nooit gelegen. Zal mede zijn gekomen omdat er geen ruimte was voor mij, als persoon, met persoonlijkheid. Als dat er niet kan zijn, maakt de rest je direct al een stuk minder uit.
Toen naar de middelbare school. De CITO toets wees uit dat het toch maar MAVO moest worden.... Nou ja, toetsen, breek me de bek niet open. Met Kerst ging ik over naar de HAVO en de cijfers werden niet minder. Maar alles onder een 10 kan altijd beter, kwam ik in huis met een 8,5, werd er gegrapt dat het beter kon.... Sja, leg een kind maar eens uit dat dat een grap was.
Ik wilde toerisme studeren..... "Is dat wel slim? Dat verdient niet zo goed" Jaaahhaha, zo lust ik er nog wel een paar.
Ik vond andere dingen gewoon interessanter en belangrijker.
Ah fijn, school is totaal niet mijn ding. Ik raak ook niet onder de indruk van allerlei bijzondere namen wat mensen voor hun naam kunnen krijgen. Ik raak wel onder de indruk wat de achter de voornaam zit.
Goed, mijn ouders weten nu ook dat het mijn ding niet is. Dat hebben ze ook moeten leren. Een diploma staat niet garant voor een gelukkig leven. Het kán een sleutel zijn, that's it.
Ik ben zo gezegd niet echt een schoolvoorbeeld :biggrin:
Christien
01-25-2007, 01:05 PM
Ik wilde toerisme studeren.....
Hoi Stefanie,
Fijn dat je er weer bent enne geniet nog lekker even na van je ervaringen!
Ben je uiteindelijk ook toerisme gaan studeren?
Ik ben trouwens ook helemaal geen goed schoolvoorbeeld met m'n MAVO C diploma. Boeiend!:moon:
nuevocasa
01-25-2007, 01:14 PM
MAVO C én Allochtoon....meid wat zal jij het moeilijk hebben in je leven.....;) :thumbsup: :biggrin:
En Stef, ik ben blij dat je er weer bent...en het komt helemaal goed met jou...ook al is school niks voor jou. Maar ja, dat weet je allang. Ik val nu een beetje in herhaling. Doe ik vaker de laatste tijd.
We praten een beetje door elkaar heen..kakelende kippen...maar ik lees alles, hoor. Ik vind het altijd boeiend als mensen wat persoonlijks schrijven, en probeer zo mensen ook een klein beetje te leren kennen. Ik ben geen mens die oppervlakkige stukjes kan schrijven, ben ook niet goed in bedankjes en gelukwensen of felicitaties. Ik vind het altijd zo van het zelfde...ik denk toch wel aan die mensen, of ze nou willen of niet..ha,ha.
hi-mar
01-25-2007, 01:14 PM
Nope, ben geen toerisme gaan studeren. Niks overigens.....
Voordat ik examens kon doen, was ik gevloerd en vroegen andere dingen aandacht.
Dat heeft allemaal wat langer, misschien wat onnodig lang, geduurd. Nu zit ik in een reïntegratietraject..... En doe overigens nog geen school, haha. Dat wordt door velen het beste geacht, maar ik wil bezig gaan, praktisch en niet weer in allerlei theorieën duiken. Dat kan leuk zijn, maar op een gegeven moment moet je daar wat mee gaan doen en ik denk dat ik dat ook mijn met eigen verworven theorieën kan. En zo niet? Ach, dat zien we dan wel weer!
En vraag me niet wat ik nu dan precies doe..... :biggrin: Ik ga niet voor niks een paar dagen weg, hahaha!
Ofwel, het staat nog een laag pitje, maar als het goed is, komt er volgende week meer schot in.
Christien
01-25-2007, 01:19 PM
MAVO C én Allochtoon....meid wat zal jij het moeilijk hebben in je leven.....;) :thumbsup: :biggrin:
:rotflmao :rotflmao :rotflmao
nuevocasa
01-25-2007, 01:33 PM
Ha,ha,ha...spiegeltjes voorhouden daar ben ik goed in..ha,ha.
Christien is Christien...met een mooi tintje, waar menig Hollander jaloers op is, met een prachtige vader, met een mooie afkomst, en Mavo C is helemaal nog niet zo slecht. Ik heb ook Mavo C..mocht darna door naar Havo, want ik wilde naar de kunstacademie, en dan moest je Havo hebben....vond er geen klap aan...kon overigens best meekomen...maar besloot naar Mode en Kleding te gaan. Heb daar richting presentatie gedaan...behaalde mijn diploma op mijn slofjes, met heeeeeel veeeeeel plezier. Kreeg gelijk een baan, in een eenmanszaak heren en dames kleding. Deed de inkoop, verkoop, etalage en presentatie. Heb ik 12 1/2 jaar gewerkt, en die zaak mede groter gemaakt, met ontzettend veel plezier....en toen wilde ik iets anders. En belande ik bij Jusitie. Puur op basis van enthousiasme en ideeen..zonder enig papiertje. Ze bellen nu nog wekelijks...missen me, en willen advies. Ik vind dat geweldig, en doe dat graag. Mijn hart ligt bij die jeugd, en misschien dat ik er ooit nog eens terug keer. Nu schilder ik er lustig op los...zorg met hart en ziel voor mijn kids...probeer gezond te blijven, en steek wat tijd in een Kankerfonds voor kinderen....en probeer mijn droom te verwezelijken.....weg uit Nederland.......
En zo vergaat het veel mensen....niemand kan iets voorspellen. Tis geluk, ongeluk, tijd, character, doorzettingsvermogen, over komen, voorkomen en hoop, geloof en liefde...wat je tot iets brengt....En niet dat papiertje, en die afkomst.
En doe overigens nog geen school, haha. Dat wordt door velen het beste geacht, maar ik wil bezig gaan, praktisch en niet weer in allerlei theorieën duiken. Dat kan leuk zijn, maar op een gegeven moment moet je daar wat mee gaan doen en ik denk dat ik dat ook mijn met eigen verworven theorieën kan. En zo niet? Ach, dat zien we dan wel weer!
Stefanie? Heb je wel eens gedacht aan een leer-werk traject? Dan werk je het grootste deel van de week, en ga je 1 dag per week naar school. Dit soort opleidingen zijn heel erg praktijkgericht, de scholing staat heel dicht bij de dagelijkse praktijk, en ik ken een aantal mensen die door deze opleidingen het papiertje hebben gekregen (waar een werkgever nou eenmaal om vraagt) op een manier die past bij hun persoonlijkheid. Dat waren doeners, geen theorie-mensen. Misschien is het ook wat voor jou?
conny
01-25-2007, 10:39 PM
kan me wel vinden in erna dr idee,heb ik geloof ik ook al eens aangedragen,als alleen die begeleider van stef dat nou eens wilde zien :rolleyes:
nuevocasa
01-25-2007, 10:48 PM
Dat moet volgens mij niet zo moeilijk zijn, en dat weet die begeleider ook....Zo'n opleiding wordt veel gedaan door langdurig werkloze, of jongeren die inderdaad de boeken niet echt interessant vinden. Natuurlijk moet Stef dan wel weten wat ze leuk vind om te gaan doen....daar zit 'um de kneep, volgens mij.
Daar zou je via een beroepsinteresse test eventueel achter kunnen komen. Dat is wat anders dan een beroepskeuze-test, die kijkt voornamelijk naar opleiding en ervaring. Een beroepsinteresse test onderzoekt waar je (het woord zegt het al...) interesses liggen, en dan kun je van daaruit op zoek gaan naar een opleiding die past.
Maar dat zou een integratiemedewerker eigenlijk moeten weten....
nuevocasa
01-25-2007, 11:39 PM
Nou Stefje meid, leg het eens uit...ha,ha!
Feit is wel, dat er op een gegeven moment iets moet gebeuren, en dat heeft Stef wel door, gelukkig. Soms vallen dingen ineens op zijn plek. Soms heeft dat tijd nodig...Het werkt altijd ave-rechts als je mensen pushed iets te moeten doen, waar ze niet blij van worden. Dat is bij Stef te lang gebeurt, en daar moet ze eerst mee dealen...en ze is al een heel eind op weg.
hi-mar
01-26-2007, 02:23 AM
Leg het eens uit....haha!
Ik zal kijken of ik het samen kan vatten. Aardig dat jullie meedenken!
Ja, ik heb aan dat soort dingen gedacht, ja, ik heb zulke tests gedaan.
In feite staat het er ook zo voor, een combinatie van leren en werken, alleen beginnen wij bij het werk, in plaats van bij een studie. Wij werken a.h.w. vanuit een mogelijkheid, een bestaande of gecreërde plek. Het voordeel daarvan is dat je al wat hebt en dus kan bouwen.
Je kan een studie doen, maar daarna moet je nog een baan zoeken. Zeker weten dat een diploma je mogelijkheden en kansen vergroot.
Het doel van het traject is een baan, een contract. Ik heb twee keer een contract voor het grijpen gehad en had nu al kunnen werken. Maar de omstandigheden waren dusdanig dat het bouwen was op een instabiele grond. Hoe graag ik ook wat wil, dat heb ik niet gedaan, want dat zou afbreuk doen aan hetgeen ik op heb gebouwd.
Inderdaad, ik weet niet exact wat ik wil. Ik vind zoveel leuk. Vandaar dat wij zoeken naar wat er al ís. Ik moet gewoon wat doen, voordat er willen om de hoek kan komen. Ik lig er ondertussen een hele tijd uit, dat ik eerst maar eens weer een ritme moet krijgen. Als die basis is gelegd, ga ik inderdaad verder kijken naar eventuele studies, wensen, noem maar op.
Het heeft gewoon wat voeten in aarde. Helemaal omdat ik en mijn jobcoach niet helemaal op één lijn liggen. Mijn groei lijkt hij soms moeite mee te hebben. Raar maar waar.
Dan zou je zeggen; neem een ander. Dat zou kunnen, maar ik ben al een keer gewisseld en het geld is hiervoor uitgetrokken.
Veel hoeft er niet te gebeuren, als er maar wat gebeurt.
En inderdaad, dat pushen ben ik meer dan zat. Dat heeft ervoor gezorgd dat het allemaal langer heeft geduurd. Ik ben nu degene die beslist en wordt heel kriebelig als mensen 'belerend' gaan doen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prettig wanneer mensen mee denken en sta daar ook voor open, maar ik ben degene die uiteindelijk de keus maakt, ook al staat ie haaks op wat velen zeggen of willen. En dat is nou net het geval.
Ik weet dat ik een beetje een dromer kan zijn of moeilijk kan doen. Ik kan nogal koppig zijn, hahahah. Maar anderzijds sta ik nu ergens voor. Alleen sja, dat heeft voor wrijving gezorgd.
Ik heb volgende week een gesprek met iemand anders van dat bedrijf. Diegene zoekt fulltime naar bestaande functies. Mijn jobcoach heeft een profielschets bij haar neergelegd en ze dacht misschien al wat te hebben (onze insteek nu is een receptiefunctie, het zijn taken wat binnen het bedrijf aan zijn te leren en ik pik dingen wel snel op. Daarbij is dit een mooie basis om vanuit te werken). MAAR ze zei, jouw verhaal klinkt mooi, maar ik wil haar zien en het uit haar eigen mond horen, ze kan het wel zeggen, maar is dat wel zo. Nou, dat is precies mijn insteek! Want ik had een gesprek aan willen vragen. Het schijnt een dame te zijn die vrij direct is en dat geeft niks, daar houd ik wel van, daar kan ik ook wat mee, in plaats van al die mooie woorden die geen zoden aan de dijk zet, zelfs niet na tig telefoontjes.
Het komt er dus eigenlijk op neer en wanneer de klik er niet is, samenwerken nogal moeilijk wordt. Dat is het geval en dus moet je investeren in iets waar het eigenlijk niet omgaat.
Daarom werken we maar vanuit iets wat er is. Ik kan het nu nog niet overbrengen. Waarschijnlijk is de tijd er nog niet voor.
Ik moet eerst een ritme krijgen, de 'normale' dingen weer doen. De bal moet rollen en als ie rolt, rolt ie wel door. Het nadeel van geen structuur, is dat je gaat denken. Denken over dingen waar je niet mee bezig moet zijn. Daarom wil ik het nu aanpakken en het begint er denk ik op te lijken.
Ah fijn, ik heb ervaren dat je een contract kan krijgen zonder diploma, maar ik sluit een combinatie zeker niet uit. Eigenlijk is dat ook een insteek; als er een plek is, een opleiding ernaast doen.
En zo verloopt ook dit weer niet 'normaal', hahaha. Dat ben ik gewend en heb ik natuurlijk deels aan mezelf te danken.
Het belangrijkste is dat je vertrouwen houdt en dat heb ik. Ik geloof wel in de toekomst en in mezelf, maar met geloven alleen ben je er niet. Time for some action!
Dit was iets langer dan een samenvatting, hahaha. Tijd teveel, lang van stof :biggrin:
Het verloopt misschien niet normaal, Stephanie, maar wel op een manier die bij je past. En dat is toch vaak de enige juiste. En toch ben je ook hierin niet uniek (jammer he?;)), vooral in de zorg zijn er zo een heleboel mensen die zo op hun beroep uitkomen.
En het zou toch eeuwig zonde zijn als je met een opleiding begint, en dan halverwege moet besluiten dat het vak niet bij je past. Ik heb dat gehad met de opleiding Pedagogisch/psychologisch assistent. Het klonk werelds, de opleiding was leuk, maar het vak was niets voor mij... Achteraf dus zonde van mijn tijd en geld, al heb ik er dingen opgestoken die ik nu nog toepas. Dus wat je ook doet, zolang je dat doet op een manier die bij je past, dan kom je er wel.
(en mocht ik belerend overkomen... vergeef me dat dan maar, ik bedoel het absoluut niet zo.)
hi-mar
01-26-2007, 02:49 AM
Nee hoor, je klinkt niet belerend, haha!
Dat wat jij zegt, hoor je inderdaad heel vaak.
Mensen volgen een studie, is het misschien niet helemaal. Sommigen haken al eerder af, anderen zoeken na een paar jaar toch ander werk of een andere studie.
Het is maar net wat je tegenkomt, al mag je het daar niet vanaf laten hangen en kan je dus niet achterover gaat hangen. Als je bezig bent, kom je dingen tegen en kan je zo in iets anders rollen.
Ik hoor wat betreft regelmatig dat men via via op de plek is gekomen die niet direct in het verlengde ligt van de studie. En vaak dat mensen zo rond hun 35e of wat later echt hun plek hebben gevonden.
Het is een beetje een reis. Je pikt je dingen onderweg mee, verandert van koers. Ik heb zo mijn dingen opgepikt en geleerd. Misschien in een net wat andere volgorde, maar dat geeft niet. Dit heeft ook z'n voordelen.
En nee, ik ben niet uniek in het feit dat ik iets zoek wat bij me past, maar wel de manier waarop, hahaha. Net zoals ieder ander daar ook uniek in is. Hoewel, niet ieder ander. Ik heb ook maar wat vaak gezien dat men het maar doet omdat het zo hoort.
Ik was op de rijpe leeftijd van 9,5 jaar al uit mijn beroepskeuze.... en heb dat werk ook 21 jaar gedaan, en werk nu in het verlengde daarvan. Niet vanuit een druk van mijn ouders, die hebben altijd iets gehad van: "meid, al ga je stoeppies vegen, als je dat fantastisch vindt, is dat wat je moet doen", en tegen de opinie van leraren en mentoren in. Die vonden dat ik onder mijn niveau ging werken, en dat was een opmerking waar ik lichtelijk allergisch van werd. Als je werkt in een gebied waar je je hart en ziel in kwijt kan, dan werk je toch op je niveau? Dat gedoe van: dit is je opleiding, en dus kun je alleen maar die kanten op, dat vind ik zó'n onzin! Ik heb nu een collega die is als ongeschoold schoonmaakster bij ons begonnen, en is nu gewoon een topkracht en een fantastische collega, dus wat zegt scholing en opleiding dan helemaal?
Christien
01-26-2007, 03:41 AM
Het is een beetje een reis.
Hoi Stefanie,
In jouw geval wel een "bumpy road" heb ik zo het idee. Maar ik heb het gevoel dat je op de goede weg zit en volgens mij voel je dat zelf ook.
Ga voor jezelf en volg je gevoel!
Erna, ik wil even zeggen dat ik je bewonder om je duidelijke schrijfstijl. Ik heb al vaak gemerkt dat het heeeeeeeeeeeel moeilijk is om te communiceren zonder dat je elkaar ziet en hoort. Hierdoor ontstaat soms onbegrip, wat erg jammer is. Bij jou niet. Jij weet telkens weer de juiste woorden en zinsbouw te gebruiken. Mijn complimenten! Ik hoop het ook te leren.
Dank je wel, Christien. Ik denk dat ik dan moet zeggen dat ik de afgelopen jaren hier op het forum wel het een en ander geleerd heb, want het is echt wel eens anders geweest. Dan leek het wel of ik helemaal niets duidelijk kon zeggen, want telkens weer werd het anders opgevat.
Ik ben heel blij om te merken dat dit nu veranderd is. Weer een stappie verder op míjn "bumpie road..." :biggrin: Dus geef de moed niet op, als ik het kan, lukt dat jou ook! Trouwens, zo onduidelijk ben je toch niet? Ik vind dat jij ook aardig de dingen op een rijtje kunt zetten.
nuevocasa
01-26-2007, 04:57 AM
Kijk, da's nou mooi. Mooi dat iemand het open gooit. Wat jullie beide zeggen is waar. Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, is ook niet nodig, maar feit is dat er weer wat geleert is, en dat is mooi. Loop niet weg, maar probeer het op te pikken en doe er iets mee, als dat in je mars zit. Erna meid, dat heb je gedaan, en dat vind ik hartstikke top! Iedereen kan een keertje in de spiegel kijken, en denken, dat puikeltje of puistje moet maar eens weg, want dan ziet dat spiegelbeeld er beter uit. Sommige vinden het lastig om zo'n puist uit te drukken, en andere weer niet....Die knijpen een keer flink, hebben wat pijn en dan is het over, en ziet het er weer beter uit. :thumbsup:
Estelle
01-26-2007, 05:09 AM
zo wat wordt er veel geschreven haha! heb het een en ander gemist!
oke voor mijn vraag het volgende antwoord:
Ja ik ben ook een allochtoon hahah.. ik kwam er ook achter dat ze mij daar ook toe berekenen. mijn moeder komt uit java. maar heb nu nog familie in bali wonen en vrienden. ook in java maar die ken ik iets minder (en bali is voor jongeren wel lekker om heen te gaan)
Ik vind het soms ook wel geinig om het hele allochtoon gebeuren te gebruiken in een discussie. omdat ik merk dat mensen van mijn leeftij en jonger vaak niet eens meer weten waar ze het over hebben als ze zich uitlaten over de allochtonen in nederland! En als ik dan begin over het feit dat ik ook allochtoon ben dan zijn ze opeens heel verward! haha.
Ik heb blauwe ogen en zwart haar en daarom weet niemand precies wat mijn afkomst nou is. spaans turks grieks haha heb het allemaal al gehoord!
en voor de andere berichtjes:
Ik wist gelukkig ook heel vroeg welke richting ik op wilde! ik ben mijn hele leven al bezig met theater en muziek dus die richting zou ik dan ook op gaan. Ik heb nu een hele leuke, maar pittige theoretische studie. \
en gelukkig kan ik gewoon bezig blijven met de praktijk want dat vind ik het allerleukste! Op het podium staan.
Ik wil na mijn opleiding nog wel eens proberen op de theaterschool te komen. (afgelopen keer was het niet gelukt vanwege een sterfgeval)
maar ik blijf gewoon lekker in deze richting (achter of voor de schermen) werken want dat vind ik het leukste!
en inderdaad met alleen geloven kom je er niet! maar waar en wil is, is een weg!
Christien
01-26-2007, 05:12 AM
Ik vind dat jij ook aardig de dingen op een rijtje kunt zetten.
Ik doe m'n best en weet dat ik soms wat "scherp" kan zijn. Gelukkig zijn er een aantal mensen hier die daar gewoon tegenin gaan. Da's mooi maar ik heb ook het idee dat er soms mensen stil vallen door mijn "scherpe tong" en dat is jammer. In zulke gevallen zou ik graag gezichtsuitdrukkingen en toon van de stemmen horen. Niet dat het mijn mening over zaken zal veranderen maar het is prettig om elkaar in de ogen te kunnen kijken zodat we elkaar wel kunnen proberen te begrijpen en respect hebben voor elkaars opvattingen en meningen. Dat gevoel kan ik via de pc wat moeilijk vangen.
Sylvia, zou je postje 25 nog eens willen lezen. Er staat een persoonlijk vraagje in van mij en ik hoop dat je me wil helpen. :bow:
nuevocasa
01-26-2007, 05:23 AM
Ha...ik heb even terug gebladerd...het gaat snel met de postjes, en heb er overheen gekeken. Was een nieuwe vraag voor mij althans. Goed dat je het nog even vraagt.
Leuk dat jullie dat aan het doen zijn. Tis best lastig om schaduw partijene in gezichten te onderscheiden. Wat moet licht wat moet donker, en in welke tint. Veel mensen kunnen dat onderscheid niet maken, ze zien het gewoonweg niet....kun je volgens mij ook heel moeilijk aanleren....het zit in je of het zit er niet in. Je kunt "het zien" wel verbeteren, door te vertellen waar mensen op moeten letten. Ik zal wat kleine bestandje naar je mailen, dan kun je die op je curcus laten zien.
Ik wil van jou natuurlijk wel het eindresultaat zien...ha,ha!
welshwitch
01-26-2007, 05:56 AM
Heftig onderwerp dames, heb eerst eens een beetje meegelezen. Hier zit een MAVO-Der die op het punt staat een HBO opleiding te gaan doen (dat is....wanneer ik de juiste bank heb overvallen ;) ).
Ik heb mijn hele schoolcarriere (van peuter tot 18 jaar) op de Vrije School doorgebracht. Voor de mensen die het niet kennen, de Vrije School is niet zoals een "gewone" school. We hadden bijvoorbeeld veel meer kunstzinnige vakken, zo heb ik leren spinnen, weven, houtbewerken. Er werd veel tijd besteed aan toneel en muziek en je had eurithmie (vreselijk). Alles op die school komt vanuit de Antroposofie (zoek dat maar op op google, kan het niet uitleggen).
Ze zeggen dat je je als kind vrij kan ontplooien, helaas heb ik dat niet zo ervaren. Ik was (en ben) een grote paardengek en werd daar (en met andere dinegn) vreselijk gepest, ook door sommige leraren.
Om een lang verhaal kort te maken, aan het eind van mn schoolcarriere had ik het wel gehad met leren en ben gaan werken.
Mijn moeder had natuurlijk het liefst gezien dat ik wel ging doorleren, maar in die tijd had ik ook geen idee wat ik wilde (nu nog niet eigenlijk). Daarnaast heeft het gevoel van "kan ik dat wel?" ook een grote rol gespeeld. In mijn hart weet ik dat ik op mn sloffen HAVO zou kunnen, maar het gevoel houd je dan tegen.
Ik durf rustig te beweren dat dat met het pesten te maken heeft gehad.
Nu ben ik 33, werk bij een gerberakweker (leuk werk hoor) en ben afgelopen september begonnen aan de basisopleiding fotografie aan de fotoacademie (eindelijk toch een vak leren ;) ). Vorige week heb ik dit gedeelte met succes afgerond en heb mag naar de hoofdopleiding. Volgens mn leraar moet ik dat wel kunnen (gaan we weer, kan ik dit wel), alleen het is zo duur. Dat is het enige dat me nu nog ff tegenhoudt, maar daar komt vast wel een oplossing voor.
Wat betreft dat plan met die dronken automobilisten, rijbewijs afpakken en nooit meer kunnen terugkrijgen.
nuevocasa
01-26-2007, 06:14 AM
Gepest worden is een van de ergste dingen die een kind kan overkomen. En uit jou verhaal blijkt wel dat het heel lang kan doorsluimeren. Mensen die gepest worden of werden houden altijd rekening mét...met het ergste....en vinden vaak dat ze zelf niet zo heel veel kunnen.
Juist als je voor jezelf die knop om kunt zetten....strijdbaar wordt, en tegen jezelf kan zeggen...he, what the f...ck....ik kan het wel, dan kan je hoger klimmen.
Die fotografie curcus, is echt een hele goeie. Met fotografie kun je heel veel dingen van jezelf...je eigen binnen....laten zien aan de buitenwereld. Hoe jij dingen ziet, zonder het uit te hoeven leggen aan andere. Vaak als mensen iets visueel zien van iemand, gaan gedachtes over die persoon veranderen. Dimphy, denk maar zo...80% van wat de ander zegt is zelf reflectie....ze zeggen dingen vanuit hun eigen gedachte, en projecteren dat op een ander...dus ik denk heel vaak...die ander heeft net zo'n probleem als ik...alleen hij of zij durft er niet overv te praten, en gooit zijn probleem bij een ander voor de voeten...zonder dat 'ie er erg in heeft, misschien. Kijk maar naar jaloesie, afgunst, haat ...dat zijn allemaal zelfreflecties van mensen.
Ik zou als ik jou was echt een manier proberen te vinden om aan het geld te komen, en je op die fotografie storten. Misschien kun je nu alvast zelf aan de slag, zonder die opleiding. Door te doen leer je ook heel veel! Ik ken veel fotograven die wereldfoto's maken, zonder fotoopleiding.
Heel veel succes meid! Poeh....dit vind ik echt mooi!:thumbsup:
welshwitch
01-26-2007, 06:37 AM
Dat doe ik ook al hoor, met fotografie bezig zijn. Had laatst een opdracht van een paardengerichte opleiding, die wilden foto's voor een poster en een folder voor de open dag.
Langzamerhand rol ik er een beetje in.
nuevocasa
01-26-2007, 06:54 AM
Juist, zo moet je ook beginnen. Er zijn maar weinig mensen die in een keer groot worden. Als je je hart er maar inlegt, dan komt de rest vanzelf. Het is natuurlijk ook maar net wat je er zelf van verwacht. Wil je er de kost mee gaan verdienen, of vidn het leuk voor erbij. Dat zijn 2 verschillende dingen. Ik moet zeggen, ik probeer met schilderen nu mijn kostje te verdienen....maar dat valt niet mee. Niet dat ik het erg vind, om er veel moeite voor te doen, maar er komen veel neven dingen bij kijken, die me van mijn eigenlijke werk afhouden...en dat is wel eens frustie..ha,ha.
Estelle, wat bedoelde jij met, "heb ik het een en ander gemist"?...ik snap hem effe niet.
welshwitch
01-26-2007, 08:41 AM
Het is wel mn bedoeling om er de kost mee te gaan verdienen, daar doe ik die opleiding voor. Die opent namelijk ook weer bepaalde deuren, Fotoacademie studenten staan goed bekend. Maar ik verwacht wel dat ik er eventueel een baan naast moet hebben.
Als ik het niet probeer.........
Estelle
01-26-2007, 10:45 AM
oo ik bedoelde alleen dat er zoveel nieuwe berichtjes waren geplaatst.. over zoveel onderwerpen. Kon ff niet meer volgen wat iedereen nou schreef haha! maar ik ben weer bijgelezen!
juist! dromen moet je nastreven zodat je nooit later hoeft te denken wat nou als?..je moet bezig zijn met de dingen die je leuk vind.. helaas moet er natuurlijk ook gewoon geld zijn om van te leven! geweldig als je de twee kunt combineren.
ik ga ff warme choco drinken :)
Christien
01-26-2007, 12:08 PM
Ik vind het soms ook wel geinig om het hele allochtoon gebeuren te gebruiken in een discussie. omdat ik merk dat mensen van mijn leeftij en jonger vaak niet eens meer weten waar ze het over hebben als ze zich uitlaten over de allochtonen in nederland! En als ik dan begin over het feit dat ik ook allochtoon ben dan zijn ze opeens heel verward! haha.
Precies, dan krijg je soms hele verbaasde gezichten te zien. Vooral omdat hun uitlatingen vaak erg generaliserend en negatief zijn. Sommige mensen weten dan met zichzelf even geen raad. Ach, ik zie het maar zo dat ik ze even wakker heb kunnen schudden.
Christien
01-26-2007, 12:25 PM
Volgens mn leraar moet ik dat wel kunnen (gaan we weer, kan ik dit wel), alleen het is zo duur. Dat is het enige dat me nu nog ff tegenhoudt, maar daar komt vast wel een oplossing voor.
Lastig dat het financiele verhaal je misschien tegen zit. Fijn dat je leraar vertrouwen in je heeft. Heb het zelf ook en ga ervoor!!!! :up:
Ik zou ook graag fotograferen. Misschien na de teken/schilder cursus?!Ik wil zoveeeeeeeeeeeeeeeel!
Ik heb vorige week even "fotomodel";) mogen zijn en dat was een fantastische ervaring. Voor de nieuwe website van mijn werk moesten er foto's gemaakt worden op locatie. Ik werk op een architectenbureau en de locatie die ik gekozen had was een splinternieuwe school. In de hal waar een heleboel leerlingen rondzwierven ging de fotograaf aan het werk.
Ik, net als zoveel mensen, sta er niet om te springen om op de foto te gaan maar door de manier waarop de fotograaf, Jos Lammers, met mij, en de leerlingen, omging was fascinerend. Ik vond het leuk en het kon me niet boeien dat er allerlei mensen meekeken. Hij gaf aanwijzingen en werd superenthousiast van de meest kleine bewegingen die ik maakte. Het is moeilijk uit te leggen maar, ik voelde, dat deze meneer heel goed wist waar hij mee bezig was. Blijkt achteraf dat hij o.a. voor HP De Tijd foto's maakt en veel gevraagd wordt door allerlei opdrachtgevers.
welshwitch
01-26-2007, 12:36 PM
Dat noem ik een goeie fotograaf Christien.
Estelle
01-26-2007, 01:07 PM
leuk is dat!
ik heb zelf wat modellendingetjes gedaan.. vooral omdat ik dat goed kon gebruiken voor mijn portfolio bij castingbureau's en omdat mn haar dan gratid geknipt wordt hahah maar vind het altijd fijn als het een goede/prettige fotograaf is die een eigen visie heeft!
niet dat ik een topmodel ben ofzo hoor haha maar zo af en toe word ik gebeld met een opdracht. Leuke ervaringen vind ik dat!
en ja Christien je kan de mensen dan even wakker schudden! Het woord allochtoon heeft tegenwoordig zo'n negatieve lading en sommige mensen kijken tegenwoordig dan ook niet verder dan hun neus lang is. Zonde vind ik dat want er hoeft helemaal niets negatiefs aan te zijn. Ik vind het prachtig dat er zoveel verschillende culturen zijn in Nederland. Tuurlijk zijn er wel eens buitenlandse schoffies... maar Nederlandse schoffies zijn er ook!
leuk trouwens dat iedereen hier zulke leuke hobby's/dromen/passies hebben!
dat vind ik altijd heel mooi om te zien. Iemand die met zoveel passie over zijn interesse praat dat diegene een twinkeling in de ogen krijgt!:rockon
liefs Estelle
Rijna
01-27-2007, 08:00 AM
na alles hiero gelezen te hebben en het erg leuk te vinden om het te lezen, heb ik ook wat.....
Het maakt mij niet uit wat je kleur is,het maakt mij niet uit wat je doet. Wat mij uit maakt is of je vriendelijk bent, belangstellend, respectvol en interresse toont in je medemens.
Het allochtoon zijn ken ik niet, ik ben blond, groot en heb blauwe ogen. Het discrimineren heb ik 1 keer in mijn leven ondervonden. Het was in de tijd dat ik half in het Huis van Bewaring in Scheveningen werkte (20 uur) en de andere helft (20 uur) bij de Gamma in Delft. Daar heb ik het ondervonden...door een mevrouw die haar man's giropasje had en een cheque uit schreef van haar zelf. De mevrouw was van Joodse afkomst gezien haar naam. Ik moest toen de cheque weigeren omdat de pas niet bij de cheque hoorde. Mevrouw ging over de rooie en begon mij uit te maken voor zo'n ubermensch die het allemaal wel zou regelen en haar als joods zijnde dus ernstig dwars zat.... Ik moet je zeggen ik heb me heel vervelend gevoeld, vooral dat het zo onterecht was. Zelf haalde ze mijn blauwe ogen en blonde haar erbij en krijste het heel hard... Ik voelde mij zeer in een hoek gedreven waar ik niet in wilde. De bedrijfsleider is er toen bij moeten komen om het de mevrouw te laten zien waarom ik deed wat ik deed.....Heel naar, en ik zal dan ook nooit iemand op kleur of ras aanvallen, zeker na dit geval niet.
Mens ben je blijf je en zal je altijd zijn, en een stukje geluk is als wij als mensen waar vandaan dan ook of van welke afstamming, samen een leuk leven kunnen hebben met elkaar....Dat aangaande ben ik toch best wel blij met onze 1e regel van de grondwet hoor!!!
Dimphy, ga ervoor maak je droom waar!!!
Stefanie, ergens in tijd weet je wat je wilt en ga je ervoor!!!
En voor iedereen wens ik dat jullie de kans krijgen een leuk leven verder te hebben, dan doe ik dat ook!!!
Estelle
01-27-2007, 08:06 AM
je hebt helemaal gelijk!
het maakt niet uit hoe je eruit ziet of wat je afkomst is. wat uitmaakt is hoe je van binnen bent. helaas zijn er nog veels te veel mensen die dat niet inzien! die weer meteen met vooroordelen op de proppen komen!
nou vul ik mijn dagen niet met daarop te letten hoor! heb wel betere dingen te doen, maar het valt je wel op als je wel eens in aanraking komt met discriminatie. Soms zelfs voor een afkomst waar ik niets mee te maken heb! als er naar mij geschreeuwd word: vieze vuile turk! dan sta ik wel eens raar te kijken van de bekrompenheid van sommige mensen!
Ik vind dat iedereen wat meer op zichzelf moet letten en wat meer van elkaar moet genieten!
Dromen zijn er om waar te maken dat is zeker dimphy!
Rijna
01-27-2007, 08:49 AM
Estelle, zo is het en die mensen die denken dat ze beter zijn dan een ander........................zijn eigenlijk heel zielig, vind ik.
Afkomst hoever en hoe lang geleden dan ook, roept bij mij alleen maar nieuwsgierige vragen op. Maar ja, ik heb dan ook een saai verleden denk ik dan.......en ben benieuwd hoe families hier ooit terecht zijn gekomen. De verhalen zijn over het algemeen zo indringend en bijzonder, ik vind het geweldig echt waar!!
dikke doei
welshwitch
01-27-2007, 09:02 AM
Dan heb ik nog wel een stukje familiegeschiedenis voor je Rijna. Mijn vaders moeder (oma dus) is in de jaren 30 vanuit Duitsland met haar vader, zus en stiefmoeder naar nederland gekomen. Haar moeder had begin jaren 30 zelfmoord gepleegd toen het facisme opkwam, ze waren namelijk joods. Mijn oma's vader zat in de tabakshandel en was redelijk welgesteld, zij en haar zus zijn met kindermeisjes opgegroeid. Toen Hitler eenmaal aan de macht was is haar vader alles kwijtgeraakt (zeg maar alles is hem afgepakt) en zijn ze naar nederland gevlucht. Haar vader is nog voor de oorlog overleden en toen die oorlog eenmaal kwam is zij ondergedoken en zijn haar stiefmoeder en haar zus naar Vucht vervoerd. Het idee was dat mijn oma hen dan pakketjes kon sturen, ze waren er namelijk van overtuigd dat ze te werk werden gesteld.
Helaas hebben ze allebei de oorlog niet overleefd, alleen mijn oma was er nog. Die heeft tijdens haar onderduiktijd mijn opa leren kennen en is met hem getrouwd.
Dit verhaal heeft ze ooit eens aan mijn moeder verteld, veel meer weten we niet want ze praatte niet graag over die tijd. Oma is overleden toen ik 12 was dus ik kan het haar niet meer vragen.
Estelle
01-27-2007, 09:40 AM
ja rare verhalen zijn dat!
zonde dat je haar niet meer kon vragen. Ik kan dat gelukkig nog wel..
zo heb ik er ook nog een aantal van mn opa en oma die de Jappen hebben meegemaakt. mijn opa zat in glodok (een kamp).. hij heeft daar van de honger een kat moeten eten van een bewaker.
maar de reden dat mijn opa en oma en moeder hier zijn gekomen is heel anders
wat ik als klein meisje altijd hoorde is HOE ze hier zijn gekomen. Namelijk door wafels te bakken en met het gespaarde geld konden ze de bootreis betalen! maar de reden waarom ze naar nederland zijn gekomen heb ik laatst pas gehoord. Een goede vriend van mijn opa en oma had tegen ze gezegd dat ze snel moesten vluchtten omdat anders de rebellen hun gezin zou uitmoorden. mijn oma is toen met haar kinderen al vooruit gegaan, maar mijn opa heeft een andere route genomen. Zodat hij afscheid kon nemen van Indonesië.
ik vind het prachtig om de verhalen van indonesië te horen, want het is toch een deel van mij. Ik ben met het eten, de muziek, de cultuur opgegroeid, maar ook met de Nederlandse!
en ik ben trots dat ik van twee culturen mag genieten. Best of both worlds zullen we maar zeggen!
Het is trouwens ook een prachtig land dus als er nog mensen zijn die verlegen zitten om een vakantietip BIJ DEZE! ;)
Rijna
01-27-2007, 10:00 AM
wow, wat een verhalen al...............Mijn geschiedenis is niet zo bijzonder en toch wel een beetje...
Mijn opa van vaders kant was van adel, leefde in een, naar zijn woorden, schijnwereld die vol zat van holle vaten. Brallen en nuffen. Omdat hij het niets vond is hij een ander leven begonnen en deed afstand van zijn titel. Hij begon een bedrijfje met melkkoeien.... Mijn opa vond dat prima en heeft zich in een fabriek omhoog gewerkt tot iets, wat weet ik niet. Mijn vader werd meester ijzergieter en boer... omdat de adel erg uitdunde KREEG hij zijn titel terug. Flauwekul vond hij dat maar ja, je bent wie je bent, dus had hij een titel en deed er niets mee.
Dus van die kant kom ik uit Nederland.
Van moederskant ook, haar grootvader van moeders kant was zeeman. Haar vader verbandmeester in een fabriek, heet nu bedrijfarts. Mijn moeder was 100% moeder, maar dus van die kant dus ook nederlands.
Mijn ouders hebben beide de oorlog bewust meegemaakt en trouwde vlak na de oorlog. Ze hebben zich ooit voorgenomen om hun kinderen als vrije mensen op te voeden en ik moet zeggen dat is aardig gelukt...hahahahaha!!!
Oh ja Oma van vaderskant was een wees en heeft in het beroemde meisjeshuis in Delft gewoond, ze kreeg verkering met mijn opa omdat hij nadat hij gezien had in de kerk iedere dag op een bepaalde tijd aan de overkant van de gracht naar haar zwaaide. Pas toen oma 18 was mocht hij haar aanspreken en werd er een huwelijk voorbereid. dit is voor mij heel bijzonder...
Zo zie je maar hoe verschillend we zijn en toch gewoon met elkaar kunnen omgaan....toch??
dikke doei
welshwitch
01-27-2007, 11:11 AM
En zo hoort dat ook toch???
Leuke verhalen.
In tegenstelling tot wat ik wel eens om mij heen hoor vind ik de verhalen van vroeger wel leuk om te horen.
Estelle
01-27-2007, 11:30 AM
vroegâh toen alles nog betâh was
LauraA
01-27-2007, 12:55 PM
je hebt helemaal gelijk sylvia!
mijn broer bijvoorbeeld is een hele slimme man. maar hij had geen zin om nog in de boeken te zitten en is gaan werken. aan de ene kant vind ik het wel zonde van zijn capaciteiten, maar aan de andere kant is hij nu gelukkig met wat hij doet.
Heel goed van die broer van jou, Estelle. Mijn partner heeft hetzelfde gedaan. Hij trok het niet op school vanwege alle theorie en ging op zijn 17e werken. Nu is hij 36 en hij heeft de baan van zijn leven. Als mechanic op een schip wat nu op weg is naar Trinidad heeft hij èn het werk wat hij wil en een fantastisch salaris. Hij is enorm gelukkig en dat maakt mij gelukkig. Als hij door had gestudeerd, had hij waarschijnlijk nooit deze baan gevonden en ook niet zo lekker in zijn vel gezeten. Een teken dat je een kind wat praktisch is ingesteld gewoon zijn ding moeten laten doen in plaats van verplicht te laten leren. Het hoogste doel in het leven is toch wel gelukkig worden, dan maak je anderen ook gelukkig.
En als je daarnaast nog sociaal bent en om je heen kijkt wat je voor anderen kunt betekenen, ben je een goed mens, lijkt me.
Groet, Laura
nuevocasa
01-28-2007, 03:05 AM
leuk trouwens dat iedereen hier zulke leuke hobby's/dromen/passies hebben!
dat vind ik altijd heel mooi om te zien. Iemand die met zoveel passie over zijn interesse praat dat diegene een twinkeling in de ogen krijgt!:rockon
liefs Estelle
Precies, dat vind ik ook geweldig om te lezen!
Ik ben gister met Stef naar een gallerie van een kunstnaar geweest. Hij greep mij zo...en ik werd zo geinspireert door zijn levensverhaal en zijn kijk op het leven. Ik ken die man niet, wist er ook niet veel van, maar haalde veel uit zijn schilderijen. Toen ik het boek over zijn leven en zijn werk even mocht lenen van Stef, en ik dat gister gretig heb doorgelezen, gaf me dat zo'n power. Niet dat ik het nu echt nodig heb, maar er zijn altijd momenten dat je in een dippie zit, en dan is zo'n voorbeeld wel heel erg lekker. Kunst is passie van het zuiverste water....en dat is zooooooo lekker.
Stef meid, het was een erg inspirerende dag voor mij gister!
Tja, en de gesprekken over allochtonen.....Ik ben een mens die van mensen houd....ongeacht wat voor een kleur, taal, afkomst, of wat dan ook. Tuurlijk kun je niet ieder mens even leuk vinden. Ik probeer altijd die mensen eruit te pikken die wat met mij doen, die me wat zeggen, die me wat kleur geven, die me blij maken, en waar je dingen mee kunt delen...maakt niet uit wat. Daar leer ik van, en daar ben ik dankbaar voor. Ik kan dan met alle gemak wat terug geven, en daar wordt ik ook blij van.
Dat er woorden op straat worden geroepen als vuile kut Marokaan....ik denk maar zo, het is hun eigen frustratie. Tuurlijk sta je effe raar te kijken als het naar je geroepen wordt, ze kennen je immers helemaal niet. Mij zal het niet gauw overkomen, want ik heb geen allochtonen uiterlijk...maar op een andere manier wordt iedereen wel eens gediscrimineert. Het kan me niet meer schelen...Zolang ik het probeer niet bij een ander te doen, zal me het allemaal een worst wezen. Ik zal wel altijd proberen mensen duidelijk te maken wat ze zeggen, doen of laten zien aan de ander, als ik denk dat het nodig is. Gewoon op een manier waarvan ik denk dat het zin heeft. Heel vaak lukt dat niet hoor...maar soms wel.
Zo genoeg gelult...ik ga er een lekker zondagje van maken. Fijne dag allemaal!
Christien
01-28-2007, 10:41 AM
Ik wil van jou natuurlijk wel het eindresultaat zien...ha,ha!
Ok, niet waar ik op de cursus mee bezig ben maar een probeersel met een Chinese penseel en Oost Indische inkt. Na wat andere oefenkriebels is dit het resultaat. Ik ben voor het raam gaan zitten en keek in mijn achtertuin naar een boom. Dat leek me een goed idee om te gaan tekenen. De boom kwam er totaal niet :hittingbr uit zoals ik had gehoopt en dus ben ik maar iets anders gaan proberen.
Dit zeezicht kwam in me op en zonder voorbeeld ben ik maar aan de gang gegaan. Het is een "sombere dag in de duinen" geworden maar dat kwam me goed uit want ik heb geen idee hoe ik de zon zou moeten tekenen. Hahaha! Het is me goed bevallen, die paar uurtjes met de kwast in mijn hand.
Voor wat betreft mijn afkomst: Mijn vader is geboren in "De voormalige kolonie Nederlands Indië" zoals hij dat zelf tegenwoordig zegt. De laatste jaren is hij veel meer een Indisch mannetje geworden dan vroeger toen wij kinderen nog thuis woonden. Hij heeft zijn eigen vader niet gekend want deze is aan dysenterie gestorven in een Jappenkamp. Hij lijkt wel op hem en ik omschrijf hem altijd als een grote, blanke Javaan. Mijn opa was een echte Indo, geboren in Indië uit Hollandse ouders.
Vanaf het moment dat mijn vader, toen ongeveer 12 jaar oud, met drie zusters in Holland kwamen mochten zij van mijn oma geen Maleis meer spreken want, was haar mening, ze waren nu in Holland en moesten zich aanpassen. Op het lekkere eten en de Bottle Tjebok (Fles met water om je billen te wassen na een toiletbezoek. Ik niet hoor! Wij hebben gewoon toiletpapier.) na is dat prima gelukt. Ze praten vaak alleen over de leuke dingen die zij in Indië hebben meegemaakt maar af en toe komen er spannende verhalen los over GoenaGoena (zwarte magie), het eten van honden- en apenvlees (als je honger hebt........), het moeten vluchten omdat ze "blank" waren en zo meer. Pa is jaren geleden al eens begonnen met het opschrijven van zijn herinneringen maar is er weer mee gestopt. Ik zal hem toch eens vragen waarom en of hij het niet alsnog weer op wil pakken want ik wil ze graag horen/lezen.
Ik voel me hartstikke Nederlands maar het Indische trekt mij wel heel erg. Helaas door de opvattingen van mijn oma (en een Almelose moeder) hebben wij kleinkinderen niet veel Indisch meegekregen. Ik had het heel leuk gevonden als wij tweetalig waren opgevoed maar helaas...................
Mijn vader is nooit meer terug geweest omdat het Indonesië van nu een ander land is. En als ik de oude foto's van Indië zie dan denk ik ook dat de sfeer van die tijd er gewoon niet meer is. Als grapje zei hij vroeger wel dat hij, als hij terug gaat, een friettent tussen Bandoeng en Batavia gaat beginnen. Ik denk niet dat het er nog van komt.;)
Estelle
01-28-2007, 12:21 PM
hahah wat een leuk verhaal christien!
precies mijn familie. mijn moeder kreeg ook geen maleis te leren. ze kan het wel verstaan omdat mn opa en oma altijd maleis gingen praten als de kinderen niets mochten horen! het eten en de bottle tjebok, de zwarte magie weet ik ook alles van! mijn oma heeft ook een rijke fantasie over apen die op zolder leven en het apenhaar om te eten.. ik dacht vroeger altijd dat het echt apenhaar was maar eigenlijk heet het abon en is heerlijk!
ik heb zoveel verhalen over indonesië en ik vind het ook heerlijk om te horen!
ik voel me inderdaad ook gewoon nederlands maar ik ben ook indisch en het is een deel van mij. het leert mij ook mijn familie te begrijpen als ik meer over de indonesische cultuur weet. En het is gewoon prachtig!
Ik vind het heerlijk om naar indonesië te gaan. Ik denk er zelfs over om daar een tijdje te wonen!
maar ik wil nog zoveel landen zien en ik heb nog tijd zat!
ik heb vandaag hele intensieve gesprekken gehad, dus ik ga nog vluchtig naar wat nieuwe berichtjes kijken en dan slapen!
nuevocasa
01-28-2007, 03:09 PM
Prachtig mooi die verhalen over Indonesië. Mijn schoonvader, de vader van Marc, heeft er een tijdje vertoeft in de oorlog, en heeft zijn hart aan dat land verpant. Toen Marc's moeder overleed...een tijdje daarna, wilde hij toch wel weer zijn leven delen met iemand, en telkens als hij weer een nieuw schatje had, dan was het een indisch vrouwtje. Wij hebben daardoor ook veel van dat land meegekregen....hele nachten heb ik zijn verhalen aan gehoort....prachtig! Vlak voor zijn dood is hij in zijn eentje nog naar Indonesië geweest...op 75 jarige leeftijd! Hij heeft daar tussen de bosjes mannen geleeft...3 dagen. In boom hutten...en poepen deed je gewoon via een gleuf in de vloer....je liet het lekker naar beneden vallen..ha,ha. Ik heb nog een kaart van hem bewaard, toen hij daar zat, en mij een kaartje stuurde voor mijn verjaardag. Bovenaan de kaart staat geschreven...Ballegoy 1999. Da's een klein plaatsje bij ons in de buurt, en daar maakte we altijd grapjes over. In 2000 is hij gestorven...de begravenis onderneemster...ja een vrouw....kwam uit Ballegoy. Toen wij later zijn huis leeg haalden, kwam we opnames op een oude cassette recorder tegen...met heel veel verhalen over Indonesië. Hij had alleen geen tijd meer om het op te schrijven. Nu is Marc een kinderboek aan het schrijven...waar de verhalen van zijn vader over indonesië in verwerkt worden...zodat het blijft leven voor ons...en onze kids!
Mijn afkomst is niet zo bijzonder...als je het over allochtone ouders of voorouders hebt. Ik ben een kwart indiaan....mijn opa was een American Native...mijn moeder half, en ik kwart, of nog niet eens, want ik heb ook nog gene van mijn vader. Ik heb wel dingen meegekregen in de opvoeding over hun sterke geloof...en verbasterd gebruik ik het voor mezelf.
Mijn vader is oer hollands...en op de dag dat mijn ouders eigenlijk 25 jaar getrouwd waren, zijn ze gescheiden...omdat mijn vader homofiel bleek te zijn. Dat heeft veel teweeg gebracht bij ons in de familie. Ik heb het altijd van een afstandje bekeken, en er mijn ding uitgehaald. Ik heb geleert anders te kijken naar mensen. Weet dat er achter ieder mens iets schuilt....maakt niet uit wat. Ik heb mezelf ook aangeleert om geen voorkeur voor sexe te hebben. Ik val op mannen en op vrouwen. Ik vind veel mensen gewoon mooi. Ik twijfel ook sterk of het de bedoeling is geweest dat mens voor een soort sexe moet vallen. Als ik zo links en rechts eerlijke verhalen en dromen van mensen hoor, dan heeft iedereen wel eens zo'n moment waarop ze het even niet meer weten. Ik vind het prima als mensen voor een partner kiezen....doe ik ook....geeft toch een helehoop zekerheid, maar ik ben wel iemand die erg vrij denkt. Liefde is meer dan het delen van dingen met 1 soort.
Ik heb mijn vader wel eens gevraagt....ben je nou zo geboren, of ben je zo gemaakt? Hij zegt...ik trek sterk naar mannen...maar ik kan heel goed samen met een vrouw...terwijl ik toch vind dat ik **** ben. Hij is nu 75...en na een aantal relaties heeft hij gekozen om alleen te blijven....Hij zegt...tis teveel gedoe.....de omgeving maakt me wie ik nu ben. Dat vind ik heel moeilijk..want ik denk dat hij veel gelukkig zou kunnen zijn als hij de ballen had om te doen wat hij gewoon fijn vind...zonder zich te storen aan wat andere mensen denken. Hij gaat nu veel om met de buurvrouw....een weduwe, en ze is gek op hem, en hij op haar. Mensen snappen dat niet...want hij is toch ****. Ik snap het wel....het gaat om meer als sex...het gaat om wat je met iemand echt kan delen, en ontvangen en geven. Ik hoop dat ze nog een aantal mooie jaren samen hebben...:drunkfrie
En Christien....is het je eerste tekening, of teken je wel vaker?
Ik denk als je meer diepte in je tekening wil laten zien...het is tenslotte een vergezicht...dan moet je wat meer accenten aanbrengen. Het gras wat donkerder maken, en de lucht wat meer laten verlopen. Als je goed naar de horizon kijkt dan zie je dichtbij altijd veel wolken...of niet, dat kan natuurlijk ook....en hoe verder je weg kijkt, des te kleiner worden de wolken.
Als je het met houtskool hebt getekend, zou ik de functie van het houtskool wat meer gebruiken....en dat is meer vegen maken. Daar kun je altijd hele mooie schaduws mee krijgen, en het is makkelijk weer uit te gummen, als het niet naar je zin is. Wat ook heel goed werkt om diepte te krijgen is er een object voor zetten. B.v een paaltje in het gras....of een kleur toevoegen...door een rode vlieger in de lucht te laten vliegen...ik noem maar wat.
Het zijn gewoon goed bedoelde adviesen. Ik vind het fijn om te lezen dat je er zo van kan genieten. Blijven doen hoor...het is een zaligheid!
:swords: Hellupie...ik krijg het hier nooit bijgelezen. Wat een interessante levensverhalen allemaal. Ik dacht gisteren laat ik eens even een kijkje nemen (heb veel diensten gedraaid en geen tijd gehad) op het art-disc draadje. En ik kwam er maar niet doorheen.
En nu heb ik alles gelezen, het zij een beetje vluchtig en heb ik geen reactie...:) Wat ik wel kan zeggen, is dat je geschiedenis veel over jezelf zegt. Het zit min of meer toch in de genen. Ik vind het dan ook bijzonderenswaardig waar jullie allemaal vanaf stammen. Wat een culturen...:dancing: Mijn moeder komt uit een tradioneel gezin, maar ook weer niet. Haar vader was architect en later kunstenaar (o.a. de Rembrandt op een heel groot doek geschilderd) mijn oma was een standaard huisvrouw en overleed al vroeg. Ik heb haar niet gekend. Mijn vader is opgegroeid in de oorlogstijd (van 1935) en had een bijzondere vader, een lefgozer die bijna nergens bang voor was, en een harde werker. (jaaaa ben trots op mijn opa, hij noemde mij altijd zijn vuurske...) Ik was een pittig meiske...en nog vaak ...hahahaha zijn vrouw (mijn oma) was een standaard (ik bedoel dit niet cliché he of vervelend, tis maar een benaming) huisvrouw, met paranormale gaves. Hmmm als ik zo kijk heb ik van elk wat in me, mogen jullie raden wat...hahahahaha...
Mijn moeder heeft zich altijd een vrijbuiter gevoeld, meer een gipsywoman of een goede heks. Niks zweverigs, ze wilde alleen nooit aan banden gelegd worden. Ik heb dat ook wel een beetje in me. Verder werd ze vaak aangezien als indiaanse door haar uiterlijk. Dat vond ik altijd als kind zeer mysterieus.
Waar ik me het meeste aan heb gestoord in mijn jeugd, is hun bangmakerij over het leven. Door de kerk o.a. grotendeels angst. Nou dat is voor mij een hele overwinning geweest om dat los te laten, en daar mezelf niet meer mee te identificeren. Niet met de kerk, maar met angsten die niet reeel zijn. Bijvoorbeeld seksuele voorlichting, daar konden ze niks mee. Ze wisten zelf niet eens hoe en wat. Dat vond ik vaak jammer, er komt dan toch een schaamte voor in de plek. Maar goed die fase ben ik al wel voorbij. :woohoo: . Ik baal soms nog wel van mijn jeugd, gezien die soms verschrikkelijk was. Ik ga hier niet gedetailleerd over ouwehoeren, want daar heeft niemand iets aan. Ik denk om het wat te relativeren, dat mijn beide ouders niet bij elkaar hoorde. Wel veel te leren hadden van elkaar, maar het zo absoluut niet zagen. Daar ondervind ik nog dagelijks de rotte vruchten van. Niet erg ik ben nu aaaaaaahum aaaaa hahahha volwassen en maak mijn eigen keuzes. Maar sommige dingen vergeet je niet, dat zit in je....al wordt het wel minder of minder heftig.
Nou eh, ik hoop dat dit draadje vol met leuke verhalen en nieuwe discussies oplevert ik vind het helemaal geweldig.....:greatbig:
Annabelle
nuevocasa
01-29-2007, 02:31 PM
Belleke, wat jij zegt...Wat ik wel kan zeggen, is dat je geschiedenis veel over jezelf zegt....is natuurlijk gedeeltelijk waar. Tis maar net wat je er mee doet, met wat je mee krijgt. Mijn ouders zeggen heel vaak, wij zijn blij dat we jullie hebben..want jullie laten zien hoe het eigenlijk had gemoeten. Ze leren ook weer van ons.
Ik moet zeggen mijn zus bakt er niet zoveel van..heeft veel last van het verleden...maar dat ligt ook erg aan haar karakter. Ze kijkt niet verder, ze wijst alleen maar. Daar kan ik niet zo goed tegen...en misschien is dat een fout van mij, maar ze is al haar hele leven zo, en eens word je dat moe.
Mijn broer heeft het ook niet makkelijk, maar is een heel positief mens...altijd al geweest.
Ik heb me onbewust best zorgen gemaakt....dacht altijd dat er ik er geen last van had...tot ik ziek werd. Ik ben ervan overtuigt dat veel dingen uit het verleden mij ziek hebben gemaakt. Ik kreeg die tumoren door opgekropt , niet te uiten verdriet en pijn. Het is me ook zo uitgelegd, en we zijn met z'n allen als een blok voor die ziekte gaan staan. Hoe rot ook...het heeft onze familie wel sterker gemaakt, en we hebben elkaar laten zien dat het allemaal wel goed komt...als je maar wilt.
Ik ga ooit nog een keer een groot feest geven, voor alle vrienden en familie, en dan mogen er ook een aantal van hier komen. Lekker muziek maken, dansen en feesten, en veel drank en lekkere hapjes. Ik ben daar gek op. We doen dat ieder jaar, maar nu mag het wel wat grootser!
Moet ik alleen nog wat schilderijtjes schilderen om die kosten te betalen..ha,ha! Maar dat komt wel goed.
Christien
01-30-2007, 11:32 AM
Niet erg ik ben nu aaaaaaahum aaaaa hahahha volwassen en maak mijn eigen keuzes.
Annabelle
Volgens mij schrijf je hier iets heel belangrijks.
Tijdens mijn gesprekken met een maatschappelijk werkster kwam mijn opvoeding en thuissituatie heel vaak ter sprake terwijl ik al lang uit huis was. Ik wees heel vaak met mijn beschuldigende vingertje naar mijn ouders en het verleden. De maatschappelijk werkster wees mij erop dat ik keuzes en beslissingen maakte zoals mij geleerd was. Ze zei: "Je ouders hebben je opgevoed op de manier waarop zij dachten dat het goed was omdat ze niet anders wisten. Nadat je het huis bent uit gegaan heb je dat doorgezet omdat het jou zo geleerd is. Je hebt zelf gekozen voor de manier waarop je in het leven staat en je keuzes maakt".
Dat was wel even een WAKE UP moment!
Ze had gelijk. Mijn ouders hebben me veel geleerd over allerlei zaken maar ze hebben me ook veel niet geleerd simpelweg omdat ze het zelf niet wisten.
Dus.............................volwassen of niet, ieder moet zijn eigen leven leiden op zijn eigen manier. Maak je keuzes met je hart en op basis van eigen ervaringen. Blijf altijd leren om je leven te leven zoals jij wil!
Christien
01-30-2007, 12:00 PM
En Christien....is het je eerste tekening, of teken je wel vaker?
Ik denk als je meer diepte in je tekening wil laten zien...het is tenslotte een vergezicht...dan moet je wat meer accenten aanbrengen. Het gras wat donkerder maken, en de lucht wat meer laten verlopen. Als je goed naar de horizon kijkt dan zie je dichtbij altijd veel wolken...of niet, dat kan natuurlijk ook....en hoe verder je weg kijkt, des te kleiner worden de wolken.
Als je het met houtskool hebt getekend, zou ik de functie van het houtskool wat meer gebruiken....en dat is meer vegen maken. Daar kun je altijd hele mooie schaduws mee krijgen, en het is makkelijk weer uit te gummen, als het niet naar je zin is. Wat ook heel goed werkt om diepte te krijgen is er een object voor zetten. B.v een paaltje in het gras....of een kleur toevoegen...door een rode vlieger in de lucht te laten vliegen...ik noem maar wat.
Het zijn gewoon goed bedoelde adviesen. Ik vind het fijn om te lezen dat je er zo van kan genieten. Blijven doen hoor...het is een zaligheid!
Sylvia, bedankt voor je adviezen! Ik begrijp ze en had er zelf ook al over na gedacht maar ik durfde niet. Ik ben een beetje bang dat ik het ga verknallen. Ik laat het nu even zoals het is, neem het morgen mee naar de cursus en pak het later wel weer op. (Ik kan overigens niet gummen want het is Oost Indische inkt en ik heb een Chinese penseel gebruikt.)
Ik ben het tekenen/schilderen weer een beetje op aan het pakken. Mijn broer en ik zijn de creatievelingen van de familie. Hebben we van onze vader. Die tekende vroeger heel veel met ons. Als tiener was ik heeeeeel erg creatief met van alles en nog wat. Mijn moeder heeft het daar nog vaak over. Mijn kamertje zag er vroeger telkens weer anders uit. Ik maakte zelf posters met allerlei plaatjes uit tijdschriften. Die knipte ik dan precies zo dat ze mooi naast, onder en boven elkaar pasten qua vorm en kleur. Ook heb ik zelf kleding gemaakt. Van een simpel basispatroon maakte ik telkens wat anders. Ik zie dit heel erg terug in de dochter van mijn broer.
Sinds een tijdje verlang ik weer heel erg naar "iets creëren". Het hoort bij mij maar in een aantal vervelende jaren ben ik het verloren. Toen ik nog in de detailhandel werkte kon ik regelmatig etaleren en kon ik daar mijn creativiteit in kwijt. Nu "etaleer" ik regelmatig op m'n lange eettafel. Halloween, Sinterklaas of Kerst. Ik bedenk wel wat!
Oh, enne als je een feestje gaat geven............dan weet ik nog wel een leuke band voor je!;) :biggrin::coolsinge En dan bedoel ik niet die familie uit Venice!:rotflmao Hoewel..................
nuevocasa
01-30-2007, 12:28 PM
We hebben het al vaker tegen elkaar gezegd...maar we lijken echt op elkaar. Dat etaleren, en dat creatieve dat heb ik ook...al van jongs af aan. Georven van beide grootvaders. Mijn opa..de vader van mijn moeder, was een groot kunstenaar. Hij schilderde prachtige doeken, met landschapen, paarden en oude tafeltaferelen. En hij maakte hele mooie houtsnijwerken...indiaan hé. Hele totempalen stonden er bij opa in huis. Een ervan staat bij mijn dochter op haar grafje. Mijn andere opa, de vader van mijn vader, schilderde bloemen...en dat paste eigenlijk helemaal niet bij hem, want hij was een ontzettende feestneus. Heeft zich letterlijk dood gefeest...:rolleyes:
Dat feesten heb ik dus ook niet van een vreemde. Als we feesten, dan maken we altijd zelf muziek. Ik heb veel vrienden die muzikant zijn...en onze kids spelen beide jambee. Zingen doen we ook, en vaak slepen we iedereen erbij...en dat is altijd helemaal geweldig. Aan het eind van de avond staat iedereen mee te bleren, en te swingen. Alles komt dan voorbij.....Ik moet zeggen, onze feestjes zijn erg gewild in de buurt...ha,ha. Venice heb ik dus niet nodig...Hoewel afgelopen november haddenwe ook een feestje..onze Sam werd 11 jaar, en dat was op de dag dat Venice in Cuijk speelde. We zijn toen naar Venice wezen kijken als opwarmertje, en hebben Mark toen mee naar huis genomen. Dat kon want ze waren daarna 3 dagen vrij, ofzo. En daar hebben we een grote dansende party gehouden...En natuurlijk gaf mr Lennon een showtje weg!
Maar dat was een toevalstreffer...dat kan bijna nooit...maar die ene dag wel, en het was een feestje om niet gauw te vergeten....:drunkfrie :bouncings :guitar3: :coolsinge :bigsillyd
Christien
01-30-2007, 12:55 PM
En natuurlijk gaf mr Lennon een showtje weg!
Maar dat was een toevalstreffer...dat kan bijna nooit...maar die ene dag wel, en het was een feestje om niet gauw te vergeten....
Ja heee, zo'n feestje wil ik ook wel!;) :biggrin:
Heeft trouwens iemand eergisterenavond die documentaire gezien van Louis Theroux. Ik heb vol afschuw zitten kijken!:whaa?: Deze journalist ging op bezoek bij een aantal racisten in California en het was angstaanjagend. Mensen die gewoon glashard beweren dat niet alle mensen gelijk zijn. Er kwam ook een moeder in voor die haar twee dochters van 11 of 12 jaar de meest vreselijke liedjes liet zingen in een studio voor een CD opname. Deze dochters mochten van haar ook niet naar school want ze was het niet eens met de lesstof. Ze leerde haar kinderen dat ze trots moesten zijn op het blanke ras en dat het niet vermengd mocht worden. :hairpull: De vader van deze vrouw was ook heel eng! Het was een boer die als brandmerk voor zijn koeien een hakenkruis gebruikte. :crazy: Dat hakenkruis stond ook groot op zijn pickup truck. :whaa?: Ik wilde niet kijken omdat ik er van walgde maar van de andere kant moest ik kijken omdat ik dit soort dingen niet wil negeren. :eek:
Scary stuff!
Ik heb hem gezien, en juist omdat ik het zo eng vond ben ik blijven kijken.
Je kunt er wel van wegkijken, maar daardoor verdwijnt het niet, denk je ook niet?
Met dit soort zaken is het, volgens mij, belangrijk om op de hoogte te blijven.
Als je het negeert woekert het achter je rug door, en word je er door verrast.
Hou je er een oogje op, dan weet je in elk geval wat er aan de hand is, en kun je jezelf weerbaar maken.
Wat ik in en ín triest vond, waren die kinderen. Hoe krijgen die nou ooit een kans om open en vrij in het leven te staan? Hun blik is al verduisterd voor ze leren kijken....
Christien
01-30-2007, 01:06 PM
Precies Erna!
Die kinderen komen straks toch een keer in "the real world". Heel triest en ook eng. Ik hoop maar dat ze goed terecht komen. En die moeder en opa die moeten ze gewoon opsluiten en heropvoeden want dit kan echt niet!
hourglass girl
01-30-2007, 01:09 PM
Christien, zapte er middenin en wist niet wat ik zag!
Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers!!
Misschien is er nog plek in Siberië, daar waren toch kampen die voor dat doel gebruikt werden.
BIZAR, dat dit bestaat...... eng ook.
Opsluiten, sleutel weggooien, castreren en nooooit meer wat aan doen!
(of ben ik nu een beetje te?)
Sommige mensen kun je niet redden Christien, daarom was het voor mij zo triest van die kinderen. Want hoe red je die, als wat jij zegt van hun ouders en familie een leugenaar maakt, en van hun een verrader als ze naar je luisteren?
hi-mar
01-30-2007, 01:12 PM
Als je het negeert woekert het achter je rug door, en word je er door verrast.
Hou je er een oogje op, dan weet je in elk geval wat er aan de hand is, en kun je jezelf weerbaar maken.
Ik weet niet of ik het nu verkeerd opvat, maar deze twee zinnen vielen me op....
Ook al wordt er aandacht besteed aan dit soort dingen en nog veel meer ellende, het verrast me elke keer. Of het nou gaat om zoiets, het korte lontje wat op vele manieren tot uiting kan komen of noem maar op.
Ik kan er niet aan wennen, of beter gezegd, ik wíl er niet aan wennen.
En mezelf weerbaar maken hierdoor, gaat voor mij ook niet op. Ik wil niet weerbaar zijn voor deze dingen.
Ik deel de mening dat het goed is dat dit soort dingen het daglicht halen, zodat we met z'n allen nog eens harder na kunnen denken en wat kunnen of zelfs moeten veranderen.
Pffff, haha, ik kom nu effe niet uit mijn woorden, maar wilde toch effe reageren.
nuevocasa
01-30-2007, 01:17 PM
Ik heb het niet gezien, maar als ik de dingen lees die jullie hier neerzetten, dan gaat er wel wat werken bij mij. Dit soort dingen komen op tv....maar gebeuren ook echt in Nederland. Ik ken 2 van dit soort gezinnen...en door zoiets uit te zenden, zet je mensen wel aan het denken, maar wat doe je tegen zo'n gestoort gedrag als omwonende?...Ik denk dat het meer lijpo's aan het denken zet, en er nog meer haat tegen gekleurde gekweekt wordt. Dit soort programma's zijn vaak schokkende voor jou en mij..maar sommige smullen ervan.......
Estelle
01-30-2007, 01:24 PM
Ik heb hem ook gezien! wilde er ook al over beginnen! vol afschuw bleef ik kijken! het is een eng idee dat er gewoon nog mensen rondlopen met zulke gedachtes.. meer dan je denkt..
die vrouw met haar twee kinderen vond ik misschien nog de engste. haar manier van opvoeden!!!
ze laat haar kinderen van 11 nota bene liedjes zingen waar ze niets van snappen en ze blèren mee op de meest verschrikkelijk muziekteksten! foto's van mensen die opgehangen worden op cd hoesjes.. Te eng voor woorden. Deze mensen krijgen kinderen en deze kinderen worden zo geindoctrineerd! BELACHELIJK.
het meest angstaanjagende vind ik misschien nog wel dat deze mensen gevaalrijk worden wanneer het met een land slecht gaat.. dan kunnen ze hun rare praatjes opeens weer verkopen en trappen andere mensen er sneller in.. een zondebok hebben ze nodig. ze moeten eerst naar zichzelf kijken!!
eng.. doodeng
maaaaaaaaaaaaar ik wilde ook nog ff zeggen dat ik dat verhaal van jou, sylvia, wel heel stoer vind! Mr. Lennon die een showtje weggaf? volgende keer als je zo'n feestje hebt waarschuw me dan! Ik ben altijd in voor een feestje hahaha
Even kijken of ik mijn bedoeling wat duidelijker kan maken:
Met verrassen bedoel ik dat je dan overrompeld kunt worden. Als je iets niet ziet, weet je ook niet waar het is, en wat het is. In de tweede wereldoorlog bijvoorbeeld zijn er ook een heleboel mensen (achteraf) verrast door de nazi's en de wijze waarop zij hun denkbeelden uitvoerden.
Bivoorbeeld de intensiteit van de haat van deze mensen verrast mij ook iedere keer weer. Ik denk dat jij (net zo als ik) bedoelt dat je onaangenaam verrast wordt.
En ik bedoelde niet dat je jezelf weerbaar kunt maken vóór deze dingen, maar tégen deze dingen. Dus niet dat je weerbaar bent in de zin dat het je minder doet en minder raakt, dat je minder kwetsbaar bent. Meer in de zin dat je je er tegen kunt verweren, en zoals je zegt: met zijn allen nog eens harder kunnen denken en wat kunnen of zelfs moeten doen.
Oh, en Sylvia? Ik denk dat er inderdaad mensen zijn die smullen van dit soort dingen. Maar die mensen zijn er ook als er geen kritische aandacht aan besteed wordt door de media. De winst die behaald kan worden door het juist wél te laten zien is in mijn ogen groter: kijk maar naar de inhoud van de posts hier. Zo kun je mensen informeren die niet te maken hebben met zulke ideeën in hun omgeving. Jij kent ze van dichtbij, en ik ook. Maar er zijn mensen die geen weet hebben van dit soort verziekte wereldbeelden, en door hun te informeren wordt de weerstand er tegen vaak groter. "Men" heeft Hitler de eerste jaren ook genegeerd... en dat was een hele grote fout!
Estelle
01-30-2007, 01:27 PM
oo en stefanie je hebt gelijk! ik kan er ook niet aan wennen en wil dat ook niet!
ik wil dat ik nog steeds verbaasd ben over dit soort kronkels in iemands hoofd!
want op de dag dat ik die gedachtegangen begrijp dan is er ook iets mis met mij!
.. pff ik vind het nog steeds raar als ik terugdenk aan die mensen! haha
Estelle
01-30-2007, 01:29 PM
ik snap wat je bedoelt erna.. bij de tweede wereldoorlog zagen ze de nazi's niet aankomen.. de invloed die zij zouden hebben. Nu weten we beter, mede door de informatie die wij nu elke dag voorgeschoteld krijgen door de media!
dat wil ik ook graag zo houden.
Ik wil wel weten waar ik aan toe ben en wat voor mensen er nog rondlopen. Ik wil alleen niet kunnen zeggen dat ik eraan wen.
Zal ik het nog sterker zeggen? Ik wil er ook niet aan wennen. Op het moment dat ik er aan wen betekent het dat ik het op een bepaald niveau accepteer.
En dat is iets van ik nooit wil doen: racisme en vooroordelen accepteren. Of het nu gaat om huidskleur, ras, gewicht, lengte of intelligentie. Ieder mens heeft zijn eigen waarde, en is evenveel waard als elk ander.
Geef nou toe: de regenboog is ook alleen maar mooi omdat hij uit verschillende kleuren bestaat....
hourglass girl
01-30-2007, 01:37 PM
Je kunt maar beter weten wat er loos is, dan kun je je een mening vormen.
Dat wat vroeger gold in WO2, dat ze het niet wisten kun je daarmee voorkomen. Maar het is en blijft voor mij ongelofelijk dat dit gebeurd.
Volgens mij speelt de afstand rijk & arm en het niet wijs gebruiken van de macht van regeringen hier ook een grote (niet te onderschatten) rol.
Op sommige vlakken zitten we in een tang en mij baart dat wel zorgen, de wereld holt niet bepaald een prettig weg in.
Ik lees nu de reacties hiertussen en je hebt gelijk, Erna. En ook jou gedachten kan ik volgen, Stefanie.
Waakzaam blijven is mijn motto....... maar ik ga nu pogen de ogen voor een tijdje te sluiten, weltrusten!
Estelle
01-30-2007, 01:38 PM
ja je kan weleens een gedachte hebben van moorden maar een "normaal" mens wuift dat snel weer weg als iets belachelijks.
ik vind het eng als mensen zulke haatgevoelens kunnen hebben gewoon omdat iemand er op een bepaalde manier uitziet of gewoon zo geboren is.
Veel van de mensen die in dat programma voorkwamen hadden volgens mij nooit persoonlijks iets meegemaakt met de mensen waar zij haatgevoelens voor koesteren. en dat vind ik eng. dat ze eigenlijk niet verder kijken dan hun neus lang is en niet weten waar ze over praten. EN AL ZOUDEN ZE EEN KEER EEN RUZIE MET IEMAND HEBBEN GEHAD dat betekent toch niet dat iedereen die er zo uitziet zo is!
ik blijf het vreemd eng en bekrompen vinden.
ik ben blij dat ik anders in het leven sta en mijn leven niet zo laat leiden. alles wat zij doen staat in het teken van die haat!
Estelle
01-30-2007, 01:40 PM
je hebt gelijk erna.. dat zei ik ook! wennen wil ik niet.. zien wat er in de wereld gebeurt wel!
nuevocasa
01-30-2007, 01:40 PM
Ik vind het ook goed dat het op tv komt...gewoon om mensen te laten zien dat dit dus echt nog bestaat, ondanks alle oorlogen en veschrikkingen die we voorbij zien komen op tv. Het blijft bestaan....Ik vraag me af of media er iets aan kan veranderen....Misschien wordt het juist wel erger gemaakt. Kijk ook maar eens op internet....griezelig eng!
Ha,ha,ha...Estelle, ik snap jou reactie wel op dat feestje. Maar voor mij is het best normaal...en nu wil ik niet uit de hoogte doen of wat dan ook. Maar Mark en ik zijn al jaren hele hechte vrienden, en als ze hier zijn proberen we altijd wat af te spreken. Dat lukt heel vaak niet, maar soms wel. Maar dat is vaak laatste minuten werk. Nu wist hij het ook pas op het laatste moment, dat hij kon komen...net voor het optreden in Cuijk...dus dan wordt het moeilijk om allerlei mensen uit te nodigen. Niet dat ik dat zou doen...maar geeft aan dat ze hoe graag ze ook willen, het gewoon heel druk hebben tijdens zo'n tour. Maar wie weet, kan ik hem nog eens zo gek krijgen, om voor fans een showtje weg te geven....Zeg nooit, nooit!
Ik zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen....kun je een beetje sfeer proeven. Is dat wat?
Gerda? In mijn ogen is het niet de wereld die bepaald wat er gebeurd, de mensen op de wereld bepalen dat. En ieder mens die besluit bepaalde dingen niet te accepteren, en niet de ogen te sluiten en de mond te houden, maakt dat we een klein stukje de andere kant op gaan. Een heel klein stukje misschien, maar elke stap is er één.
Stephanie? De mogelijkheid tot moorden zit in iedereen, dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben een best een vredelievend mens, maar ook ik heb momenten dat ik denk: als die-en-die voor mij auto loopt, ik garandeer niet dat ik rem. Maar op het moment van rem ik toch... Dat is het verschil tussen mensen met moraal en waarden, en de sociopaten die er helaas ook zijn...
Estelle
01-30-2007, 01:42 PM
graag!
heel leuk vind ik dat! :)
nuevocasa
01-30-2007, 01:48 PM
Gerda? In mijn ogen is het niet de wereld die bepaald wat er gebeurd, de mensen op de wereld bepalen dat. En ieder mens die besluit bepaalde dingen niet te accepteren, en niet de ogen te sluiten en de mond te houden, maakt dat we een klein stukje de andere kant op gaan. Een heel klein stukje misschien, maar elke stap is er één.
Precies! In mijn ogen is de wereld de mens. En ieder wel denkend mens moet in staat zijn dit tegen te gaan. Ik hoop echt dat we van de tweede wereld oorlog geleert hebben...hoewel ik het soms sterk betwijfel. Maar strijders zullen er altijd zijn...dat is althans mijn hoop...In elk geval kunnen ze mij daar aan toevoegen. Zoiets kan écht niet...!!!!
Estelle, ik moet die foto's verkleinen, en dat duurt even. En deze discussie is misschien wel iets interessanter, dus heb geduld!
Estelle
01-30-2007, 01:53 PM
oo dat komt goed hoor! geduld heb ik! haha
ik vind deze discussie ook heel wat hebben! pit!
ik blijf nu nog even bij mijn vorige argumenten totdat ik weer iets heb waar ik iets nieuws op kan reageren haha
anders blijf ik mezelf maar herhalen!
nuevocasa
01-30-2007, 02:02 PM
Goed zo, meid...geduld is een schone zaak.
Ja..ik heb dat ook...We zijn het er allemaal over eens dat dit niet kan....maar wat doe je er tegen? Ga jij naar die mensen toe, en bel je aan en zeg je...hé wat jij met je kinderen doet, en jou rare denkbeelden zijn niet pluis...Durf jij dat? Ik denk dat je dan wel heel veel lef in je donder moet hebben....en dan erbij....het zal niet eens helpen. Het idee, dat dit soort mensen gewoon op straat lopen, dat je ze iedere dag tegen komt, zonder dat je weet wat erachter schuilt......
Moorden op Theo van Gogh, en Pim Fortuin.....hebben die de gedachte veranderd. Ik denk het niet....het wordt erger en erger. En daarom ben ik niet blij met dit soort beelden op tv. Hoeveel kinderen hebben wel geen tv op de slaapkamer, en liggen nog tot 12 uur in bed tv te kijken...terwijl de ouders beneden gezellig op de bank uit liggen te buiken...om het maar grof te zeggen. Ik kan me daar wel zorgen om maken...
Estelle
01-30-2007, 02:08 PM
er waren demonstraties in arnhem en apeldoorn volgens mij ook met ehm dit soort lui. Ik zat bij een paar van ze in de trein. ze waren dingen naar me aan het schreeuwen en ik was blij dat ik mn mp3 ophad en niet precies kon horen wat ze zeiden.
Ik ga mezelf niet in die positie brengen om er tegenin te gaan. ten eerste ben ik een klein meisje van 1.60 en waren drie grote jongens. en er valt op zo'n moment ook niet met ze te praten.
Met de ouders lijkt me al helemaal lastig te praten.. grote kans dat ze die ideeen daar vandaan halen (als voorbeeld de vrouw met haar twee kinderen)
In deze tijd kun je gewoon niet meer om de verschillende culturen heen of verschillende soorten mensen. In welk land je ook woont.
Op dit moment hebben ze alleen zichzelf ermee.. het wordt dus wel gevaarlijk wanneer er wel meer mensen naar ze luisteren en met de meegaan in die gedachtes..
nuevocasa
01-30-2007, 02:19 PM
Estelle, meid, ik heb 7 jaar in een jeugdgevangenis gewerkt, en ik heb de discriminatie en de haat ten opzichte van de medemens zien groeien tot onacceptable hoogte! Niet alleen de nederlanders tegen de buitenlanders of andersom, maar ook binnen de verschillende culturen. Je oortjes gaan klapperen en je wordt er moedeloos van. Deze jongeren houden elkaar in stand. Dat komt door pure frustratie...en dan heb ik het over echte frustratie...geen onzin. Ik kan me heel vaak verplaatsen in de situatie van de jongeren, maar niet in hun gedachtegang. Gewoon omdat ik het niet de juiste weg vind. Ik heb veel jongeren laten zien dat het anders kan...sommige pikken dat op....maar als ze eenmaal buiten staan dan vervaagt het weer. Komen in aanraking met hun situatie waarin ze leven..hun spiegelbeeld, en glijden weer net zo hard af. Ik heb er zien komen en zien gaan, en zien komen en zien gaan, en zien komen en zien gaan....Straffen heeft geen ene moer zin....het gaat erom dat we de gedachte veranderen, en dat kan je alleen maar met een hele grote groep samen doen. Alleen veel mensen hebben geen vertrouwen meer in elkaar. Mensen zijn bang op straat, en durfen zich nergens mee te bemoeien. Als je in zo'n situatie komt als jij, in de trein....kun je als meid alleen inderdaad maar blij zijn dat er een ipod bestaat. Gewoon negeren die hap!
OOOeeeehhh....ik kan mezelf niet beheersen nu..ha,ha! :hammerhit
Estelle
01-31-2007, 12:20 AM
als ik jongeren zie .. waar ze ook vandaan komen.. die haatgevoelens of frustraties hebben over ALLE mensen die er anders uitzien als zijzelf, of zelfs ALLE andere mensen, omdat eentje ooit eens een aanvaring met diegene had, dan noem ik dat wel onzin!
onzin in de zin van waar halen ZIJ die onzin vandaan?! ook als je kijkt naar de personen in het programma. De meeste mensen praten en geloven in iets waar ze niets vanaf weten, een ver van hun bed show! En toch kramen ze die onzin uit!
het is gevaarlijke onzin.
maar ik ben zeer blij met een mp3 speler!.. sommige mensen kunnen het vervelend vinden, dat het voor overlast zorgt, maar het heeft er al een aantal keer voor gezorgd om een nare situatie te voorkomen. Zodat ik het makkelijker kon negeren, want soms zit je in een situatie waarin mensen je het wel heel lastig maken om de situatie gewoon te laten gaan.
Christien
01-31-2007, 04:14 AM
Goed zo, meid...geduld is een schone zaak.
Ja..ik heb dat ook...We zijn het er allemaal over eens dat dit niet kan....maar wat doe je er tegen? Ga jij naar die mensen toe, en bel je aan en zeg je...hé wat jij met je kinderen doet, en jou rare denkbeelden zijn niet pluis...Durf jij dat? Ik denk dat je dan wel heel veel lef in je donder moet hebben....en dan erbij....het zal niet eens helpen. Het idee, dat dit soort mensen gewoon op straat lopen, dat je ze iedere dag tegen komt, zonder dat je weet wat erachter schuilt......
Moorden op Theo van Gogh, en Pim Fortuin.....hebben die de gedachte veranderd. Ik denk het niet....het wordt erger en erger. En daarom ben ik niet blij met dit soort beelden op tv. Hoeveel kinderen hebben wel geen tv op de slaapkamer, en liggen nog tot 12 uur in bed tv te kijken...terwijl de ouders beneden gezellig op de bank uit liggen te buiken...om het maar grof te zeggen. Ik kan me daar wel zorgen om maken...
Nee, in veel gevallen zal ik er niet op af gaan omdat je met dit soort mensen nooit weet hoe ver ze gaan. Net als de situatie van Estelle in de trein. Als mensen zo overtuigt zijn van hun gelijk dat valt er ook eigenlijk niet mee te praten. Het is een soort geloof. Helaas gaan er, in slechte tijden, mensen mee in de overtuiging van deze types en dat kan heel gevaarlijk zijn. Dit hebben we in de geschiedenis wel gezien.
Als kinderen 'snachts TV kijken dan is er, volgens mij, echt een ander probleem: De ouders! Sorry, als ik sommige ouders nu voor het hoofd stoot maar een kind hoort om 12 uur 'snachts geen TV te kijken maar te slapen. Ik begrijp dat je als ouder niet altijd alles ziet wat je kind doet maar dit gaat er bij mij niet in.
We denken allemaal wel ongeveer hetzelfde over de personen in de documentaire maar wat ik me nog wel afvraag is:
Kunnen zij dit soort racistische uitspraken zomaar doen? Ze beledigen niet iemand rechtstreeks dus daardoor zijn ze misschien niet aan te klagen?
Is er in California geen leerplicht? Kan iemand in de USA zijn kinderen gewoon van school houden?Sylvia, wat betreft je feestfoto's. Die zijn toch een beetje prive, dacht ik zo, dus als je ze niet op VT zet kan ik me dat heel goed voorstellen.
Ik weet overigens hoe jij en mr Lennon eruit zien dus...................;)
hi-mar
01-31-2007, 04:38 AM
Als kinderen 'snachts TV kijken dan is er, volgens mij, echt een ander probleem: De ouders! Sorry, als ik sommige ouders nu voor het hoofd stoot maar een kind hoort om 12 uur 'snachts geen TV te kijken maar te slapen. Ik begrijp dat je als ouder niet altijd alles ziet wat je kind doet maar dit gaat er bij mij niet in.
Nee, dat gaat er bij mij ook niet in.
Zo heb ik neefjes, een tweeling, nu een jaar of 12. Mijn tante zit hier lichtelijk verbaasd te melden dat de kids 's nachts hun wekker zetten om op internet te gaan :eek: . Je kan verbaasd zijn of je afvragen hoe dat komt dat ze dat doen en ook waarom. Ze hebben toegang tot alle websites, alle soort informatie. Reken maar niet dat ze lesmateriaal op gaan zitten zoeken. Ze houden er hun eigen lesmateriaal op na.
En hun zich maar afvragen hoe het komt, nou, dat is zo klaar als een klontje. Evenals hun gedrag en prestaties op school. Toen de lerares vroeg of het niet aan de thuissituatie lag, heeft zij zich danig in moeten houden. Ze vond het bezopen, absurd, waar haalde de juf het lef vandaan. Niet ieders spiegel geeft een spiegelbeeld weer, als ze er al in willen kijken.
En in actie komen bij geweld?? Dat vind ik erg moeilijk. Je weet niet wat je te wachten staat. Kon je eerder nog wat oplossen met woorden, nu komt er al snel een mes of wat anders tevoorschijn. Scary. Je weet niet waar een zieke of gefrustreerde geest toe in staat is. En aangezien de lontjes hier steeds korter worden, de druk toeneemt, neem ik een stapje terug. Je kan je afvragen of dat de manier is.....maar goed.
Zo heb ik laatst wel mensen een mailtje gestuurd over de absurd hoge prijzen wat ze vroegen voor een kaartje van Damien. Nou ben ik er niet als hij in Tilburg staat, dus denk je misschien; waar maakt ze zich druk om? Al gaat dit mij niet aan, in andere gevallen met concertkaartjes wel.
Je hoort veel geklaag dat men het absurd vind en ik deel die mening. Dus heb ik wat mensen een mailtje gestuurd met de vraag waarom ze zulke prijzen vragen, waarom er zo dik aan verdient moet worden, wat als het omgekeerd zou zijn, etc.
De eerste reacties waren; mensen willen het ervoor geven. Jaaaaaaaaaahahahah, amehoela, zo lust ik er nog wel een paar. Ik heb daar weer op gereageerd dat ik me afvraag of het zo is. Men zal wel moeten op deze manier. En ik ging het omdraaien naar hen toe, etc.
Ah fijn, daarna heb ik niks weer gehoord.
Nou is dit nog vrij 'onschuldig', je raakt er niet direct iemand mee, behalve in de portemonnee, maar het is een stukje principe en normen. Geld, geld, geld.
Ik kan niet tegen dit soort praktijken. Je hoopt dat er nog iets blijft hangen bij ze, maar dat is de vraag. Maar goed, als je nooit wat zegt, weet je zeker dat het niks uithaalt.
Estelle
01-31-2007, 05:40 AM
je mag best je mening uiten over dingen waar je het niet mee eens bent.. maar er is een grens.. zeker als het je eigen veiligheid in gevaar kan brengen.
voordat ik mijn mening geef in een situatie denk ik oa ook wel eerst na of ik niet een klap in mn gezicht kan verwachten. want ook al ben je nog zo redelijk .. sommige mensen kunnen dat niet zijn en drukken zich uit in vuisten en niet in woorden!
wat betreft de feestfoto's .. natuurlijk moet ze het zelf weten of ze die erop zet.. maar Sylvia was degene die het voorstelde haha ;)
Ik dwing niemand hoor :)
Christien
01-31-2007, 12:31 PM
want ook al ben je nog zo redelijk .. sommige mensen kunnen dat niet zijn en drukken zich uit in vuisten en niet in woorden!
wat betreft de feestfoto's .. natuurlijk moet ze het zelf weten of ze die erop zet.. maar Sylvia was degene die het voorstelde haha ;)
Ik dwing niemand hoor :)
Ik heb een tijd geleden eens iemand horen zeggen dat zij er in haar jonge jaren ook nogal eens op los mepte als ze in een pittige discussie belandde. Woorden kunnen soms ook vreselijk hard en gemeen zijn.
Achteraf gaf ze aan dat het door een gevoel van onmacht kwam omdat ze zich met woorden niet kon uitdrukken. Ze bedoelde het niet als excuus want ze wist zich destijds immers niet op een betere manier uit te drukken. Na haar studie voor Maatschappelijk werk en behoorlijk wat levenservaring heeft ze het nu wel onder de knie om een discussie met anderen aan te gaan.
Ik bedoel hiermee niet te zeggen dat ik het goed keur als mensen met hun vuisten communiceren maar ik probeer de achtergrond te begrijpen want daar kunnen we iets mee als we het gedrag van sommige mensen willen veranderen.
En dan nog even wat betreft de foto's.
Estelle, ik bedoelde er verder niks mee en ik heb zeker niet geschreven dat jij Sylvia ertoe wil dwingen. ( Ondanks je smilie steekt me die opmerking wel ) Ik heb het ook niet geschreven om een discussie op gang te brengen of Sylvia wel of niet haar eigen beslissingen kan nemen. Ik heb ook niet geschreven dat ik vond of ze het wel of niet moest doen. Die keuze is inderdaad aan haar! Ik heb alleen mijn gedachten er even overheen laten gaan en die op dit forum gezet met de volgende achtergrond.
Ik heb namelijk video opnamen van Ilse de Lange toen ze 17 was. Ondertussen heeft zij die zelf ook maar ik heb ze nooit aan iemand gegeven die ze op internet wilde zetten omdat deze opnamen daar niet voor gemaakt zijn. Het zijn privebeelden van en voor de personen die erop staan en deze zijn vaak dierbaar voor betreffende personen. Als ik deze opnamen op internet zou zetten zou ik me daar niet prettig bij voelen. Ik dacht dat dit voor Sylvia misschien ook het geval zou kunnen zijn en heb dat proberen aan te geven. Niet duidelijk genoeg, blijkbaar, want jij reageerde erop. Ik weet dat je het niet zo kwaad meent.;) Maar ja, als je het hier neer zet....................
Ik hoop dat je het begrijpt waarom ik die opmerkingen heb geplaatst want ik wil er geen discussie van maken en zal er dan ook verder niet meer over schrijven.
Wendelien
01-31-2007, 12:54 PM
Is er in California geen leerplicht? Kan iemand in de USA zijn kinderen gewoon van school houden?;)
In de V.S. kun je als je wilt, je kinderen "homeschooling" (dus zelf thuis lesgeven) geven. Ik moet er zelf niet aan denken, maar sommige mensen kiezen er voor omdat ze de invloeden van een highschool slecht vinden. Je moet er wel voor zorgen dat ze alle leerstof krijgen en het handigste is als je zelf een onderwijsachtergrond hebt, maar ik weet niet of het per staat (zal wel) verschilt in hoe de eisen zijn. Ik heb wel vrienden die het doen met hun kinderen en ik begrijp hun motivatie wel, maar ik ben er toch geen voorstander van. Hoewel, vrienden van ons die van het Oosten (V.S.) naar Las Vegas zijn verhuisd, ontdekten dat de het wiskundeniveau ongeveer 2 jaar achterliep. Dan is je motivatie om het zelf aan te pakken natuurlijk wel groter.
(Ik vind de discussie over agressie en racisme heel goed, maar kom net van een lezing over fotografie, dus mijn hoofd is een beetje te vol om echt na te denken.:brickwall )
Estelle
01-31-2007, 11:45 PM
hej christien. ik snap dat je wilt begrijpen waar iemand vandaan komt als diegene heel aggressief is in een duscussie. maar als ik een klap in mn gezicht krijg zou ik een heilige zijn als ik daarna nog probeer te begrijpen waarom! nee dan ga ik ook tieren..
Ik zal niet liegen ik ben best een pittig wijffie en ik kan van me af bijten haha dat komt juist omdat ik klein ben en het moet compenseren. maar ik hou van pittige discussies met woorden.. en gesprekken waar je over na moet denken. discussies met alleen scheldwoorden vind ik ook nogal onzin.
alles kan hard aankomen in een discussie.. maar dat krijg je met een discussie! Liever dat ik mijn mening kan geven en mee kan denken over bepaalde zaken dan dat ik in een hoekje zit omdat anders iemand een keer iets naars over me zegt.
en christien ik wil toch alleen even de laatste opmerking erover maken. het kwam een beetje zo over op mij alsof ik iemand in een positie had gebracht om die foto's te laten zien. vandaar dat ik maar even met een grap (smiley om het ietwat luchtiger te maken) duidelijk maakte dat het mijn voorstel niet was dat ik alleen heel enthousiast erop reageerde! het was zeker niet mijn bedoeling en ik denk dat het ook niet jouw bedoeling was om elkaar zo te laten voelen. gewoon een klein misverstandje! :)
Estelle
01-31-2007, 11:55 PM
ja maar het mooie van school is toch ook dat kinderen met anderen in contact komen. en juist ook met verschillende mensen. Als ze dat nooit leren, lijkt me dat dat best problemen op kan leveren als ze later gaan werken of gewoon relaties!
Ik vond school altijd heerlijk omdat ik dan mn vriendjes en vriendinnetjes weer zag! (zonder mn ouders erbij hehe) In de pauze kon je dan lekker kletsen over jongens!
ik heb natuurlijk geen idee hooe de middelbare school verschilt met die van amerika
nuevocasa
02-01-2007, 01:57 AM
Ik wals even over de discriminatie discussie heen......Heb even geen tijd om daar in mee te discussieren. Mannetje is vandaag jarig, en ik moet nog een hoop boodschappen doen, en bij zo'n onderwerp moet ik echt gaan zitten....
Even over die feestfoto's.....
Ik ben inderdaad oud en wijs genoeg om te beslissen of ik foto's plaats, en welke en hoeveel...ha,ha. Maak je daar maar niet druk over;) :biggrin: . Ik snap Christien haar standpunt heel goed....denk er zelf net zo over. Ik deel veel hier...maar echt lang niet alles. Je moet met van alles en nog wat rekening houden, en het is goed als je er goed over nadenkt wat je wel en niet plaatst.
Mark en ik zijn al heel lang hele goeie vrienden. In het begin wist ik van toeten nog blazen. We waren vrienden, ik ging af en toe en keer naar een concertje, maar had helemaal niks met het fanwereldje. Misschien ook wel een beetje bewust. Totdat ik wat mensen leerde kennen, die hier ook vertoeften, en ik op VT terecht kwam. Het forum heeft mij veel goeds gebracht....maar ook veel niet goeds...ha,ha. Ga ik verder niet opin...maar ik heb moeten leren om dingen te plaasten, en hoe zo'n fanwereld in elkaar zit. Ik ga op een heel andere manier om met een bekend persoon, als vele hier. Daar kan ik niks aan doen, dat is gewoon zo gegroeit. Ik snap fans heel goed, en ik snap ook dat er soms raar naar ons gekeken kan worden. Wat is dat voor een raar mens...die Sylvia. Wat moet die nou met Mark, wat hebben die 2, en nog veel meer vragen. Soms kun je vriendschap in deze situatie niet verbergen, en we hebben ook niks te verbergen. Tis een mooie, goeie, eerlijke vriendschap, net als ieder andere vriendschap. Ik ben echt niet zijn enige vriendin...Soms kunnen mensen elkaar gewoon heel goed inspireren, en dat is bij ons duidelijk het geval. Ik heb ook geen zin meer om verstoppertje te spelen...omdat andere mensen misschien moeite hebben met deze vriendschap, of omdat het te privé is. Echte privé dingen zal ik hier nooit plaatsen. Maar dit is een draadje dat door niet iedereen gelezen wordt, en ik zal er ook geen extra thread van maken. En ik zal er altijd wel mee moeten dealen...gepraat wordt er toch, en zolang ik zelf weet hoe het zit, is er verder niks aan de hand. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar wel moeite mee heb, het blijft gewoon lastig om telkens te overwegen wat wel en niet kan...maar dat hoort er nou eenmaal bij.
Dingen delen hier, is juist goed....zodat mensen misschien iets meer begrip krijgen.
Ik heb nog even naar die feestfoto's gekeken. Er staan veel mensen op waarvan ik zeker weet dat ze het niet fijn vinden dat ze zomaar met hun hoofd op het internet gezet worden, dus die vallen al af. Dan blijven er nog een paar foto's over, en die laten niet de sfeer zien, dus die ga ik ook niet plaasten. Blijven er nog 4 foto's over, van Mark met onze kids, en 1-tje waar hij alleen op staat, tijdens het zingen. En dat zijn gewoon leuke foto's, die ik hier best kan delen.
Wienus
02-01-2007, 02:02 AM
:beer: :up: :coool!: het ziet er gezellie uit !! Bijzonder en gewoon tof !
Estelle
02-01-2007, 03:16 AM
haha wat een gezellige boel! Hele leuke kinderen ook!
leuke foto's!
marjolijn
02-01-2007, 04:12 AM
:) Leuk!
Wendelien
02-01-2007, 04:48 AM
ja maar het mooie van school is toch ook dat kinderen met anderen in contact komen. en juist ook met verschillende mensen. Als ze dat nooit leren, lijkt me dat dat best problemen op kan leveren als ze later gaan werken of gewoon relaties!
Ik vond school altijd heerlijk omdat ik dan mn vriendjes en vriendinnetjes weer zag! (zonder mn ouders erbij hehe) In de pauze kon je dan lekker kletsen over jongens!
ik heb natuurlijk geen idee hooe de middelbare school verschilt met die van amerika
Precies, Estelle, ik denk dat dat ook juist zo belangrijk is, dat sociale aspect.
Syl, gelijk heb je! En een vriendschap is een vriendschap, of iemand nou bekend is of niet.
marjolijn
02-01-2007, 05:26 AM
Syl, gelijk heb je! En een vriendschap is een vriendschap, of iemand nou bekend is of niet.
Precies.Wij zijn ook al jaaaaren bevriend met een muzikant en die weet dat er tegen mensen wordt opgekeken,en dat is heel begrijpelijk.Het is een apart beroep.Maar hij zegt ook vaak voor de grap:"we zijn net gewone mensen".
nuevocasa
02-01-2007, 05:45 AM
En zo is het maar net Marjolijn. Ze moeten ook iedere dag poepen, en plassen..ha,ha. Ik heb me wel eens bedacht dat de koningin dat dus ook doet...dat vind ík dan weer een rare gedachte.
Estelle
02-01-2007, 06:00 AM
dat wilde ik dus net al posten.. bekende mensen poepen ook
je bent toch ook bevriend met diegene omdat het een leuk mens is.. niet omdat het bekend-zijn een meerwaarde heeft ofsjow.
ik heb ook een aantal vrienden waarvan anderen zeggen dat ze bekend zijn. maar zo zie ik ze niet. en ook familie wat dat betreft. ik vind het gewoon leuke mensen.
en wat is nou bekend?! ik heb zelf ook het een en ander gedaan maar wanneer ben je nou bekend?
ik word wel eens herkend ben ik dan bekend ? haha ik vind het maar een vreemd fenomeen!
marjolijn
02-01-2007, 06:02 AM
Yep zelfs de koningin!Ha Ha
Maar ik heb het zelf ook wel hoor dat je gewoon erg onder de indruk kunt zijn van mensen niet eens alleen bij bekende, maar dat valt vaak weg als mensen dichter bij je staan en als je dan verder denkt..het zijn inderdaad gewone mensen.
groetjes
nuevocasa
02-01-2007, 07:15 AM
dat wilde ik dus net al posten.. bekende mensen poepen ook
je bent toch ook bevriend met diegene omdat het een leuk mens is.. niet omdat het bekend-zijn een meerwaarde heeft ofsjow.
ik heb ook een aantal vrienden waarvan anderen zeggen dat ze bekend zijn. maar zo zie ik ze niet. en ook familie wat dat betreft. ik vind het gewoon leuke mensen.
en wat is nou bekend?! ik heb zelf ook het een en ander gedaan maar wanneer ben je nou bekend?
ik word wel eens herkend ben ik dan bekend ? haha ik vind het maar een vreemd fenomeen!
Ja, da's inderdaad een vreemd fenomeen..wat is dat nou, bekend. Bekende zijn namelijk helemaal niet bekend..als je begrijpt wat ik bedoel. Ze acteren of zingen of zijn president of wat dan ook...maar dat houd niet in dat diegene dan gelijk zijn hele hebben en houen laat zien..ha,ha. Dus eigenlijk zijn ze niet bekend. Nee, dat "bekend" zijn heeft absoluut geen meerwaarde voor de vriendschap....het zit erbij, en je moet het er maar mee doen...tis nie anders.
marjolijn
02-01-2007, 07:24 AM
Maar ik heb het zelf ook wel hoor dat je gewoon erg onder de indruk kunt zijn van mensen.
Ik quote ff mezelf.(niks menselijks is mij vreemd)
Wat dat betreft ben ik minder onder de indruk van bv mijn bakker dan van bepaalde zangers ha ha ha.
Of mijn bakker moet het brood ook zingend gaan verkopen.(moet ie wel een mooie stem hebben).
nuevocasa
02-01-2007, 07:40 AM
Dat je onder de indruk raakt van iemand die goed kan zingen, dansen of acteren, dat lijkt me vrij normaal. Ik raak ook diep onder de indruk, als ik een goed concert zie en hoor, en ik kan ook erg onder de indruk zijn van sommige acteurs of actrices...omdat ik hun uitstraling naar de buitenwereld toe wel hel erg tof vind. Ik vind Brad Pitt niet alleen een lekker ding, maar ik vind het ook gewoon een tof mens...van wat ik van hem meekrijg in de media. Werkt erg inspirerend voor mijzelf, en daar kan ik veel uithalen, en vind ik mooi.
marjolijn
02-01-2007, 07:47 AM
Ja helemaal mee eens Sylvia!
Ik vind nog steeds dat wat ik zeg over..... we zijn allemaal maar mensen,maar ik ben niet zo dat ik niet erg onder de indruk kan raken van iets en/of iemand.En daar ben ik eigenlijk wel blij om als het een beetje "normaal" blijft.Dat wil ik ook wel graag houden dat enthousiasme...en wie weet komt het met die bakker ook nog wel goed...ha ha.
Estelle
02-01-2007, 07:52 AM
talent heb je in vele soorten en maten. talent voor wiskunde zal minder snel mensen in je omgeving raken. Het talent voor creatieve zaken zoals schilderen zingen dansen geeft uiting aan gevoel. het is lyrisch wat inhoudt dat de maker zijn ervaringswereld deelt. daarom dat toeschouwers snel geroerd worden door dit soort zaken omdat ze er iets in herkennen of juist een nieuwe ervaring opdoen!
dat is een van de vakken wat ik volg!
dat vind ik dan ook zo fascinerend aan muziek, film en dergelijke. Ik kan helemaal kriebels in mn buik krijgen van een bepaald nummer! heerlijk vind ik dat! of de perfecte zoen in de perfecte scene.. de perfecte traan op het juist moment. de mooiste kleur in een prachtige foto! dit draagt allemaal bij aan de emotionele waarde! waardoor mensen onder de indruk raken..
zeg nou zelf er is toch ook niets spannends aan getalletjes? daarmee kan je geen indruk maken op een feestje! behalve als dit een feestje is van "the revenge of the nerds";)
Rijna
02-01-2007, 07:52 AM
Ook ik ken er een paar die men bekend, of beroemd noemt. En ik weet uit ervaring dat men het juist zeer op prijs stelt dat ze kunnen zijn wie ze zijn zonder alle poeha van het beroemd zijn. Ik weet ook niet hoe ik anders moet reageren op beroemdheden, ik ben ook maar wie ik ben. En soms klikt het en soms totaal niet, net als dat ik dat bij jullie kan hebben of niet. 1 ding is zeker, ik behandel iedereen zoals ik zelf ook graag behandeld wil worden, met respect, iets afstand maar met grote genegenheid. En zeker niet meteen knuffelen en kussen, sterker nog.......liever niet eerst even wennen en dan kom ik wel met mijn bereRijnhugs...hihihihihi.
Estelle
02-01-2007, 07:53 AM
je hebt het nu al vaak genoeg over je bakker marjolijn! haha volgens mij ben je meer onder de indruk van hem dan je beseft:hammerhit
marjolijn
02-01-2007, 08:11 AM
:rotflmao Daar heb je een punt Estelle!!
Ik zal hem morgen toch nog eens goed aankijken.En misschien vraag ik hem wel of hij soms ook nog een leuk stukje kan zingen!ha ha
nuevocasa
02-01-2007, 08:23 AM
Estelle meidje, jij bent me een mooie....hou wel van dat pittige...ha,ha!
Ik kan enorm genieten van mensen die ergens fan van zijn. Soms is het comisch, soms heel ontroerend of wordt je er heel blij van. Tis gewoon mooi om te zien, dat zo'n band mensen blij kan maken..dat ze herkenning vinden en gevoelt hebben. Precies, we zijn allemaal mensen, en ik kan me heel goed voorstelen dat je met je bek vol tanden staat als je voor zo'n groep staat. Dat dan je keel effe op slot gaat. Heel menselijk, en volkomen te begrijpen. Je praat er tenslotte niet iedere dag mee, maar je hebt wel alle CD's en DVD's en posters en wat allemaal niet meer van ze. En gelukkig snappen hun dat ook. Ieder moet gewoon lekker genieten van zo'n wereld band....en van mij mag je zo gek doen als je wilt....zolang het leuk voor jezelf en andere is, is er niks mis mee. Iedereen toont emotie op zijn of haar manier.
Ha.Rijna....huggen...dat vind ik nou wel heel erg lekker. Doe ik ook heel vaak. Ik had laatst bij de winkel een super tof gesprek met een mannetje van 85 jaar....aan het eind van het gesprek, pakte hij mijn hand en zei...wat leuk dat ik nog eens zo'n gesprek kan hebben, met een vrouw die 2 keer mijn dochter kan zijn....Ik heb hem een stevige hug gegeven,...en kende hem niet. Maar die man werd daar zo blij van.
Wienus
02-01-2007, 08:40 AM
Bijzonder dat het ene mens die je bijvoorbeeld al zooo lang kent je waarschijnlijk noooit zal omhelzen terwijl een wildvreemd iemand waar je een click mee hebt je het zomaar zou kunnen, die aantrekking voelt. Alsof je magnetisch bent ha ha, maar dus ook andersom. Soms heel sterk. Dat is je ingegeven, een natuurlijk gevoel, wat niet iedereen nog weet te herkennen in zichzelf.
Fascinerend hoor !:greatbig:
En zo is het maar net Marjolijn. Ze moeten ook iedere dag poepen, en plassen..ha,ha. Ik heb me wel eens bedacht dat de koningin dat dus ook doet...dat vind ík dan weer een rare gedachte.
Nouuu Sylvia, helemaal op gaat dat van de Koningin toch niet. :rotflmao
Ik heb jaren gewerkt voor de Gemeente van mijn woonplaats. Op een gegeven moment zou mevrouw de Koningin hier Koninginnedag komen vieren en moest er in het Stadhuis dus een toilet speciaal voor haar gereserveerd worden, geschilderd, van de juiste rollen, zeep en handdoeken worden voorzien en afgesloten kunnen worden met een sleutel die onder beheer van een hofdame moest worden gesteld. Nee, Koninklijk geplast wordt er niet zomaar!
Estelle
02-01-2007, 11:09 AM
maar ze doet het wel! er komt ook gewoon iets uit haar poepertje ;)
goh goh goh waar gaat het gesprek heen haha
trouwens heb nog een goede filmtip voor mensen die geinteresseerd zijn: jeux d'enfants
ik vond hem geniaal!
Nou gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt...(soms is dat wel eens fijn....)
Want ik denk maar zo, en dat is puur mijn gevoel: Ik heb niks met bekende mensen....want als je als bekende 1000 x dezelfde vraag hoort en er een keer geen zin in hebt wordt er meteen van alles naar zijn of haar hoofd geslingerd maaaaaaaaaaaaaaaaaar, als die bekende een stuk persoonlijkheid en uitstraling laat zien "zichzelf is"en dit verweefd in hetgene hij /zij goed is.....dan vind ik het boeiend...want dan zie ik meteen een stukje let wel stukje levensverhaal en echtheid...en daar ga ik gewoon voor.
Even terugkomend op Queen B. Tja het zou plots kunnen zijn dat ik haar mag, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen omdat de media en haar positie het niet toelaat haar als persoon te zien. Dat vind ik dan wel eens jammer en denk daar dan wel eens over na.
Muziek en kunst moeten mij raken, en dan pas zie ik de mens erachter....klinkt ingewikkeld maar zo ben ik.
Ja dat poepen dat vind ik dan ook, ik heb me weleens afgevraagd of premier Balkenende wel eens een scheet in gezelschap laat als ze in de tweede kamer de hele dag hebben geouwehoerd.....en gegeten ....dan moet je je gas toch laten gaan denk ik dan maar zo. Even weglopen lijkt me daar "ongepast"....:rotflmao
Wat betreft de eerdere discussie nav de documentaire. Ik heb geen zin om daar nog energie in te stoppen, begrijp me niet verkeerd ik bedoel daarmee dat er alles al is gezegd/geschreven voor mijn gevoel. Wat er zoal ook in mij opkwam. En dan moeten we verder he. Want negativeit trekt eerder negativiteit aan. En ik kon gewoon niet reageren ook. Ik ben zelf met een stukje negativiteit uit mijn verleden bezig en het kwam rauw op mijn dak als ik dit dan lees. Ik wil ze nog niet eens begrijpen en neem daar dan ook echt geen moeite voor. Plus daarbij heb ik dan nog zoiets van: hoe meer ik daarover ga oordelen/veroordelen want oja dat kan ik ook op zijn tijd, hoe meer zoiets ongezien groeit. Nee dank je feestelijk heb al genoeg van dit soort dingen gezien, (oja neem nu ook als voorbeeld de groeiende agressie....onder de mensen ).
Gosch even teruglezend heb ik toch ff energie in gestopt.....:rotflmao
groetekus Belle
En zeker niet meteen knuffelen en kussen, sterker nog.......liever niet eerst even wennen en dan kom ik wel met mijn bereRijnhugs...hihihihihi.
Ja nou en of ik dat weet ja....:dancing: :rotflmao :biggrin: :bighug:
Belle
Christien
02-01-2007, 03:14 PM
hej het was zeker niet mijn bedoeling en ik denk dat het ook niet jouw bedoeling was om elkaar zo te laten voelen. gewoon een klein misverstandje! :)
Precies, Estelle, we begrijpen elkaar! :) :biggrin: :thumbsup:
Christien
02-01-2007, 03:17 PM
Blijven er nog 4 foto's over, van Mark met onze kids, en 1-tje waar hij alleen op staat, tijdens het zingen. En dat zijn gewoon leuke foto's, die ik hier best kan delen.
Sylvia, je hebt twee prachtige kunstwerken!!!!!!!!!
Wendelien
02-01-2007, 11:43 PM
Ik ben persoonlijk ook niet iemand die onder de indruk is van "beroemde" mensen. Meer van hoe iemand overkomt, of ze oprecht zijn en of het klikt. Maanden geleden was ik bij een Kringloperwinkel (heerlijk vind ik die!) en sprak een vrouw aan over iets. Ik had die ochtend alle tijd en op een gegeven moment raakten we aan de praat en hebben anderhalf uur zitten kletsen tussen de oude tassen! Zulke dingen blijven me bij.
Trouwens, "Queen B." kan echt aardig zijn. Mijn broer werkt bij een productiemaatschappij. Ze moesten voor het verlovingsfeest van een van de prinsen de boel organiseren. Beatrix liep rond en kwam op mijn broer af en zei U bent al zo lang zo hard aan het werk en ik heb me nog niet eens voorgesteld!
Dat vond ik echt schattig. Ik zei tegen m'n broer, je had moeten zeggen Nou, geeft niet hoor, ik herken u van de postzegels!:rotflmao
hi-mar
02-01-2007, 11:43 PM
Ik kan ook erg genieten van de kleine dingen die zo intens kunnen zijn. Zo'n gesprek met een oude man, of zoals Estelle zegt, de juiste dingen op het juiste moment, waardoor je het gevoel versterkt.
Ik kan daar echt warm voor lopen. En vaak is het zo dat bekendere mensen daar weet van hebben en daarvoor staan. Ze hebben een team om hun heen die elkaar begrijpt en samen voor een mooi resultaat gaat, danwel een film, een nummer of whatever.
Ik ga daar echt plat voor.
Schreef ik vorige week dat ik totaal geen idee had wat ik wil gaan doen, zo moet ik maandag met een functie op de proppen komen :rotflmao . Dat is een hele kluif voor mij. Ik vind zoveel leuk! Ikzelf ga vaak uit van mogelijkheden en nu moet ik zelf wat neer gaan zetten.
Ook hierbij. in hoe verre kies je voor je gevoel en kan je daarvoor gaan staan. Die mevrouw is zeker pittig en heeft me recht overeind doen komen, maar ook lastiger gemaakt. Want soms heb je gevoelens die je niet onder woorden kan brengen, maar zo sterk aanwezig zijn. En als je dan iemand tegenover je hebt die vrij zakelijk en direct is, wordt het een stukkie lastiger.
Ik loop echt warm voor vertalingen, op welke manier dan ook. Een stuk reflectie, prikkelingen naar anderen, etc. Alleen heb ik dat nog niet kunnen vertalen naar een functie.
Misschien een beetje een gekke zijstap, maar ik bedoel ermee te zeggen dat wanneer je gelijkgestemden hebt, dingen in een heel ander daglicht komen te staan. Dat versterkt elkaar, dan komen er energieën los. Al begint het natuurlijk ook bij jezelf.
Maar soms is het ook goed om eerst iets anders aan te pakken voordat je los kan gaan. Los gaan kan je wanneer je dingen echt helder hebt, een beeld erbij en de juiste mensen om je heen hebt.
Ik zoek nog effe door naar functies, haha. Creativiteit samen laten gaan met het "zakelijke"...... Bij de eerste gaat mijn hart sneller kloppen, bij de tweede niet, haha, maar laat dat nou net hetgeen zijn wat duidelijk moet zijn.
marjolijn
02-02-2007, 12:25 AM
Meer van hoe iemand overkomt, of ze oprecht zijn en of het klikt.
Nou dat is precies wat ik teruglezende nog was vergeten om te zeggen(dat heb ik wel vaker ha ha).Alleen hoe moet ik dat over brengen..... eeeh ...net wat ik zei over die bakker (daar is ie weer Estelle;)) het beroep van artiest IS gewoon heel apart!(Het ging er volgens mij over dat we allemaal maar gewone mensen zijn maar dat je gewoon onder de indruk kunt zijn van iets en/of iemand.)
Je gaat een avond uit verheugt je er errug op......en daar zijn ze dan GEWELDIGE stemmen(ik heb het even over Venice enMark).
(En voor ons was dit nieuw vorig jaar).
En daar wordt je eerder door "gepakt" dan door de bakker.(tenminste..:rolleyes:.)En dat ze beroemd en/of bekend zijn ja dat IS gewoon zo dat kun je niet weg denken......maar de manier waarop bv Venice er mee omgaat vinden wij echt heel errug leuk.Je zou ze zo op de koffie vragen inderdaad.....ha ha
(Net na de concerten zeiden mijn man en ik nog tegen elkaar we moeten geloof ik toch maar wat vaker aan de staatsloterij meedoen)....dan weet ik nog wel iets !Een droomwens..... een private concertje .....het mag in de backyard... in the livingroom.... around the BBQ ....in the kitchen... maakt niet uit ha ha Ik wil ook nog wel even wat lekkers koken .........:rotflmao
hi-mar
02-02-2007, 12:58 AM
Sorry dat ik misschien een beetje af ben geweken, ik zit nogal vol met chaos, haha.
Wat vaak zo is, is dat bekende mensen een bepaalde persoonlijkheid hebben. Ze staan ergens voor en dat is hun drijfveer.
En vaak komt daar meer gevoel bij kijken dan bij het beroep bakker, wat niet zegt dat 'de bakker' minder gevoel heeft, integendeel. Van bekende mensen wordt vaak verwacht dat ze zich 'correct' gedragen, terwijl ze ook zo hun baaldagen hebben. En een bakker, daar wordt minder van verwacht en dat kan onverwachts leuke dingen opleveren.
Bekendheid neemt een bepaalde openheid met zich mee, ze moeten wel. Alleen is er ook nog een stuk privé en dat is lastig voor die mensen. Men denkt ze al te kennen door wat ze zien op tv, podium, etc. Ze komen ongewild in een bepaalde hoek te staan.
Maar ach, dat hoeft ook helemaal niet zo. Als ik Damien er maar weer effe bij pak, die vent schiet in een depressie als zijn nummer zo "verneukt" wordt om er een hit van te maken. Hij weigert daarin mee te gaan. Hij heeft de ballen om zich hardop af te vragen wat zijn gevoel is en naar aanleiding daarvan een nummer te spelen.
Hij deelt geen handtekeningen uit omdat het zo nodig moet, foto's wil hij ook niet, je kan een hug krijgen, dat wel.
Dat is zijn manier, er een eigen draai aan blijven geven, ongeacht wat men verwacht. En dat is bij bekend zijn vaak lastig, je hebt je soms naar bepaalde regels en richtlijnen te gedragen, omdat dat 'moet'.
Damien heeft gelijk dat hij lekker zijn heil zoekt in bijvoorbeeld een zeilbootje, haha. Hij is lekker zichzelf en heeft schijt aan wat anderen denken. En toch raakt hij juist daarmee zoveel mensen. Hij is puur en dat raakt. En puur kan bitter zijn, maar er is niet aan gesleuteld. Hij heeft de ruimte genomen en zo ook afgedwongen. En als men de smaak niet lekker vindt, spugen ze het maar uit.
marjolijn
02-02-2007, 01:10 AM
Maakt niet uit ....ik ben ook redelijk chaoties.;)
Ik bedoel ook niet dat de bakker minder gevoel heeft maar in zijn beroep minder "overdraagt" als het ware.
En wat je verder zegt over artiesten tuurlijk hebben die hun baaldagen dat bedoelen we juist met ....we zijn allemaal mensen.En ik persoonlijk denk "ze" helemaal niet te kennen...een dvd of tv geeft wel een erg eenzijdig beeld van iemand.Maar volgens mij begrijpen we elkaaar wel alleen zeggen we het anders .:)(Die bakker moest Trouwens eens weten) ha ha.
hi-mar
02-02-2007, 01:23 AM
Ja, we bedoelen hetzelfde, haha.
Soms krijg je de juiste woorden gewoon niet te pakken om er een normale zin van te maken die een ander ook nog eens begrijpt, haha.
marjolijn
02-02-2007, 01:29 AM
Ja, we bedoelen hetzelfde, haha.
Soms krijg je de juiste woorden gewoon niet te pakken om er een normale zin van te maken die een ander ook nog eens begrijpt, haha.
Ja Precies.
Ik kan in een mens tot mens gesprek zowieso beter uit mijn woorden komen dan al schrijvende(niet echt handig op een forum) maar we doen ons best en bedoelen het goed.:thumbsup:
Ik zei tegen m'n broer, je had moeten zeggen Nou, geeft niet hoor, ik herken u van de postzegels!
Wendeliehien, wil je alsjeblieft wel een doekje om mijn beeldscherm af te vegen meeleveren als je zoiets plaatst? http://i13.photobucket.com/albums/a275/IngyXS/smilies/hys.gif http://i13.photobucket.com/albums/a275/IngyXS/smilies/hys.gif http://i13.photobucket.com/albums/a275/IngyXS/smilies/hys.gif
Estelle
02-02-2007, 05:46 AM
zozo wat een berichtjes weer allemaal! dus waar we het allemaal over eens zijn is dat bekende beroemde mensen ook gewoon poepen haha en dat ze doordat dat nou eenmaal hun beroep is (net als pak m beet een psychiater) iets bij iemand teweeg kan brengen! emoties daar draait het allemaal om! daar is iedereen mee bezig! het gaat om gepassioneerd bezig zijn met je beroep!
nou ben ik het ermee eens dat er een team om artiesten staat die ervoor zorgen dat het gevoel juist weergegeven wordt, maar ik vind dat de kunst zel (het liedje of het schilderij) wel uit de artiest zelf moet komen. dat de merchandise beter door iemand anders gedaan kan worden ok! maar bijvoorbeeld pussycat dolls of britney spears hebben een team om hen heen die ze ook de liedje geven en zeggen hoe ze moeten kijken in de camera. alles wordt in scene gezet van de haren tot aan de juiste traan in een clip... daar kan ik dan weer niet door geraakt worden
maar echte artiesten die hun kunst voelen (gepassioneerd zijn dus) vind ik heerlijk om te zien. zelfs een bakker die trots is op zijn nieuwe creatie witbrood marjolijn ;)
nou en verder wil ik nog even zeggen dat ik ff trots ben op mezelf want ik heb waarschijnlijk mijn herkansing van vandaag gehaald! fingers crossed :)
marjolijn
02-02-2007, 06:01 AM
zelfs een bakker die trots is op zijn nieuwe creatie witbrood marjolijn ;)
Ik zat er op te wachten Estelle..en als ie het dan ook nog met liefde ;)verkoopt ha ha.
Laat nog ff weten hoe de uitkomst is.
Estelle
02-02-2007, 06:16 AM
haha fijn dat ik zo voorspelbaar ben haha
ja maar als ik het niet heb gehaald hou ik gewoon mn mond hoor vernedering genoeg dan hahah ;)
marjolijn
02-02-2007, 06:41 AM
ja maar als ik het niet heb gehaald hou ik gewoon mn mond hoor vernedering genoeg dan hahah ;)
Ben je mal dan gaan we je hier met z'n allen even troosten......!Kun je dan vast wel even gebruiken.
Estelle
02-02-2007, 06:45 AM
nou is goed ik hou jullie op de hoogte.. maar voor nu heb ik er een goed gevoel over! en eindelijk even geen belangrijke dingen de volgende weken .. dus kan weer ff lekker doelloos tv kijken! dat heb ik gemist zeg!
heeeeeeeeeerlijk hahah!
ik heb nu ook digitale televisie dus ik kan elk moment van de dag films kijken das ook prettig.. zeker met mijn studie ;)
marjolijn
02-02-2007, 08:28 AM
Zeg hoe zit het....na al dat gepraat erover en na nog een keer de 2 metersessies dvd gedeeltelijk te hebben bekeken....mag ik al weer zin in een concert hebben of vindt iedereen het nog steeds veeeeeeel te vroeg?;);)
Wienus
02-02-2007, 08:41 AM
Effe wachte nog maar, als je het mij vraagt..... verlangen naar is ook mooi ! Ik kan me nog prima vermaken met hun cd's, juist ook diegene die ik nog niet ken. Maar ik ben dan ook nog een groentje vergeleken met veel vt-ies hier...:coolsinge
nuevocasa
02-02-2007, 08:51 AM
zozo wat een berichtjes weer allemaal! dus waar we het allemaal over eens zijn is dat bekende beroemde mensen ook gewoon poepen haha en dat ze doordat dat nou eenmaal hun beroep is (net als pak m beet een psychiater) iets bij iemand teweeg kan brengen! emoties daar draait het allemaal om! daar is iedereen mee bezig! het gaat om gepassioneerd bezig zijn met je beroep!
nou ben ik het ermee eens dat er een team om artiesten staat die ervoor zorgen dat het gevoel juist weergegeven wordt, maar ik vind dat de kunst zel (het liedje of het schilderij) wel uit de artiest zelf moet komen. dat de merchandise beter door iemand anders gedaan kan worden ok! maar bijvoorbeeld pussycat dolls of britney spears hebben een team om hen heen die ze ook de liedje geven en zeggen hoe ze moeten kijken in de camera. alles wordt in scene gezet van de haren tot aan de juiste traan in een clip... daar kan ik dan weer niet door geraakt worden
maar echte artiesten die hun kunst voelen (gepassioneerd zijn dus) vind ik heerlijk om te zien. zelfs een bakker die trots is op zijn nieuwe creatie witbrood marjolijn ;)
nou en verder wil ik nog even zeggen dat ik ff trots ben op mezelf want ik heb waarschijnlijk mijn herkansing van vandaag gehaald! fingers crossed :)
Heel mooi gezegd, en beredeneerd. Dat is ook zo...het gaat om passie en emotie. Mensen zijn er zoveel mee bezig omdat ze het weinig voelen in het dagelijks leven. En dan gaan ze er naar op zoek, in allerlei dingen. Als je artiest bent, acteur of kunstenaar dan bof je, want dan mag je je heel vaak gepassioneert uiten.
Je hebt een mooie studierichting gekozen Estelle...laat veel zien van de mens zelf...en dat is mooi om daar mee bezig te zijn, om dingen van al die verschillende soorten mensen te onderscheiden en te begrijpen.
Marjolijn....jij mag heel veel zin hebben in nieuwe concertjes...niks mis mee, lijkt mij zo. Ik kan het me zelfs heel goed voorstellen, als je ze net ontdekt hebt, dat je ze dan graag snel weer terug ziet en hoort. Ik zelf heb het niet...ik mis ze niet, en ik voel ook geen druk als ze wel weer een keertje terug komen. Ik zal ze best wel weer een keertje gaan bekijken en beluisteren, maar van mij mag dat nog wel effe duren. Tis ook niet echt slim om nou al gelijk weer een tourtje te doen, commercieel gezien dan.
marjolijn
02-02-2007, 08:52 AM
Okee dan maar.... gelukkig had ik er nog niet echt zin in...dat komt dan goed uit.:eyebrow:
nuevocasa
02-02-2007, 08:54 AM
Ja,ja..maakt dat de kat wijs...ha,ha,ha!
Estelle
02-02-2007, 08:59 AM
ach ik heb altijd zin in een goed concert hoor! of een goede cd.. of een goede film.. of een goed toneelstuk haha
zolang het me maar van de straat houd muahuahauh!
Van iedereen die goede muziek maakt! dus ook van venice.. maarjah het is idd niet zo slim voor ze als ze nu al komen.. commercieel gezien!
en bedankt sylvia ik ben ook blij met de keuze van mijn studie! zie het helemaal zitten met deze studie :)
Estelle
02-02-2007, 09:00 AM
misschien kan je met de bakker naar het volgende concert marjolijn? hahaha
(of zat je ook op deze opmerking te wachten ;) )
marjolijn
02-02-2007, 09:00 AM
o we kruisen elkaar net...Ik ben volgens mij een beetje melig hoor .
sorry..het zal wel komen net wat je zegt dat het voor ons nieuw is.Ik snap je heel goed Sylvia tuurlijk is het niet zo handig als ze direct weer op de stoep staan...maar aangezien mijn familie me er niet meer over wil horen zijn mijn medefans de dupe:rolleyes:. En voor jouw zal het inderdaad wel anders liggen naar wat ik begrijp ken jij ze al heel lang en ik zal je vertellen wij gingen noooooooit naar concerten dus het was aardig overweldigend(ik was echt een achtergebleven gebied wat dat betreft ha ha)Maar dat gaan we dan maar eens inhalen bij gelegenheid.;)
groetjes...
marjolijn
02-02-2007, 09:02 AM
Zeg jullie zijn me steeds te vlug af!Jaaaaaaaaa samen met de bakker....... even aan mijn man vragen.........
nuevocasa
02-02-2007, 09:02 AM
GOED IDEE Estelle...ha,ha. Heb je gelijk een mooi kadootje voor bij de meet en greet...een gepassioneerd gebakken wit brood;)
Estelle
02-02-2007, 09:04 AM
haha ja men zegt dat artiesten wel in zijn voor gepassioneerd voedsel haha ;)
Tjergina
02-02-2007, 09:06 AM
Okee dan maar.... gelukkig had ik er nog niet echt zin in...dat komt dan goed uit.:eyebrow:
Ik voel met je mee, Marjolijn. Voor mij hoeft het ook niet! :shocked:
marjolijn
Nou dat wordt nog gezellig dan na afloop van het concert en die bakker dump ik dan well ff gauw ha ha ha.
We moeten maar eens met zijn allen gaan!
marjolijn
Tjergina jij mag ook mee!!!!
Tjergina
02-02-2007, 09:08 AM
Zeg jullie zijn me steeds te vlug af!Jaaaaaaaaa samen met de bakker....... even aan mijn man vragen.........
Misschien ga ik wel met de postbode. Hoef ik lekker niet aan mijn man te vragen ... ;)
nuevocasa
02-02-2007, 09:09 AM
Wha,ha,ha,ha...da's helemaal waar....:rotflmao Ik moet nu heel hard lachen, want er schiet me iets heel leuks tebinnen...maar dat ga ik hier niet vertellen...Maar die opmerking is wel heeeeel erg grappig!
Marjolijn....koop ook eens kaartjes van andere bands....er is zoveel moois in de theaters te zien. Ik ga minstens 2 keer in de maand bandjes kijken, of een filmpje pakken, of naar theater....er gaat een wereld open! Daar laat ik andere dingen dan weer voor staan, want ja...ik heb ook nog steeds geen geldboom in mijn tuin.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoelang je een band al kent....die passie voor hun muziek blijft altijd bestaan. Maar ik ga nooit 20 keer naar het zelfde concert. En ik heb geen zin om verzadigd te raken....dat gebeurd nog wel eens als je te veel en te vaak met een en de zelfde band bezig bent.
Estelle
02-02-2007, 09:09 AM
pff ik ga met de bakker EN de postbode joh! ik hoef het toch aan niemand te vragen .. misschien neem ik de slager dan ook gewoon meer
marjolijn
02-02-2007, 09:10 AM
Ha ha ha ha ha ha
Ik snap hem .....laat de rest maar gissen Tjergina of misschien bloeit er wel wat moois op tussen de postbode en de bakker........
Estelle
02-02-2007, 09:11 AM
ik heb nog wel een geweldige filmtip voor mensen die zich geroepen voelen om mijn advies te volgen: jeux d'enfants
ik vond hem geniaal!
nuevocasa
02-02-2007, 09:13 AM
Heeft wel indruk op je gemaakt die film...volgens mij was dat al een keer een tipje van je...ik zal em onthouden!
Estelle
02-02-2007, 09:15 AM
o jah? haha zou zomaar kunnen
franse films kunnen heel vreemd in elkaar zitten (qua verhaal)
een andere goede is ook : he loves me he loves me not .. met de actrice van amélie..
om het heel even over films te hebben..haha
ik kan het ook wel over muziektips hebben.. ik heb er vrij veel verstand van maar iets in me zegt dat sylvia daar beter in is ;)
marjolijn
02-02-2007, 09:16 AM
Wij gaan nog naar Hotel Desperado daar heb ik ook erg zin in..ik heb mezelf wat ontwikkelingsgeld toegezegd.......Film enzo gingen we wel maar door allerlei gezondheidsomstandigheden(mooi voor het woorddraadje) enzo gingen we niet zo vaak uit.En Sylvia waarom moet jij zo lachen.......kunnen we niet even meelachen?Ik zal wel weer te laat reageren but who cares.
nuevocasa
02-02-2007, 09:17 AM
Waarin in? In films of verstand....ha,ha
marjolijn
02-02-2007, 09:18 AM
:shocked:
Estelle
02-02-2007, 09:21 AM
verstand van leuke concertjes de komende tijd?
ik hoor je regelmatig over concertjes die je bezoekt.. dus ik ben wel benieuwd.
Ik ga altijd spontaan of ik kom toevallig iets tegen als ik ergens ben..
Dus tips met een vooruitzicht heb ik niet echt..
en volgens mij ben ik niet te begrijpen op het moment haha
marjolijn
02-02-2007, 09:24 AM
Tjergina Gerrit vraagt of de postbode altijd twee keer aanbeld ?
Christien
02-02-2007, 09:24 AM
of een goede film..
Joaquin Phoenix!!!!!!!!!!:love:
Ik weet niet of "Walk the line" al eerder ter sprake is gekomen op dit forum maar ik heb hem vorige week pas gezien. Ik hou helemaal niet van de muziek van Johhny Cash en wist ook niks over zijn leven. Maar die Joaquin....................wow, wat heeft die man een "character" neer gezet. Ik dacht gewoon lekker languit op de bank een fillempie kijken maar ik heb vol bewondering op de rand van de bank zitten genieten. De manier waarop hij bewoog, praatte, gitaar heeft leren spelen, zong (jawel, zelf gezongen!) en keek. Jeetje, wat een uitdrukkingen op dat gezicht!
:bow::bow: :bow: Een diepe buiging voor zijn indrukwekkende acteerprestatie.
Ook Reese, June Carter, Witherspoon was erg goed maar die Joaquin.................:shocked:
Ok, jullie begrijpen dat ik "een beetje" onder de indruk ben. :shocked:
Heb je de film nog niet gezien dan moet je hem echt kopen, huren of lenen want die Joaquin...........:givingfloApplaus en bloemen!
nuevocasa
02-02-2007, 09:29 AM
Ik struin altijd concertagenda af. Ik ben een groot liefhebber van muziek, heel breed, en kan echt genieten van goeie muziek......wat in mijn ogen dan goeie muziek is, hé. Want wat ik mooi vind, hoeft een ander niet mooi te vinden. Ik probeer altijd wel weer iets nieuws te ontdekken.
Marjolijn, ik begrijp het heel goed. Soms zit je in een omstandigheid dat je het gewoon niet kunt. Ik heb dat ook 5 jaar gekent, en da's knap lastig. Daarom geniet ik nu ook zo, dat ik het wel weer kan. Da's echt een zaligheid! Jij hebt kaartjes voor Apeldoorn hé voor hotel Desperato. Ik weet nog steeds niet of ik ga, tis op een belangrijke dag voor mij...14 Februari Valentijnsdag, maar ook de geboorte en sterfdag van onze jongste dochter. Ik ben dan altijd een beetje in mezelf gekeert, en weet niet of ik dan zin heb in een concert. Maar die band is echt nooooeeeei goed...dus daar ga je vast heeeeel erg van genieten.
We zijn net van die kakelende kippen...die kakelen ook altijd door elkaar heen....ha,ha!
marjolijn
02-02-2007, 09:29 AM
Helemaal mee eens Christien weer iemand waar ik van onder de indruk was wat een goede acteur!!!!!!!!!!!
Wij hebben hem maanden geleden in de bioscoop gezien en daarna nog een keer gehuurd...ik heb op zich ook niet zoveel met Johnny Cash maar de film is een aanrader hij heeft het nog zelf gezongen ook......Joaquin
marjolijn
02-02-2007, 09:32 AM
O nou Sylvia ...weer door elkaar heen.In ieder geval sterkte de 14 e En ja er kunnen zoveel dingen spelen in je leven.......
Of juist te weinig door die omstandigheden het is maar net hoe je het bekijkt.
Christien
02-02-2007, 09:38 AM
Ik struin altijd concertagenda af. Ik ben een groot liefhebber van muziek, heel breed, en kan echt genieten van goeie muziek......wat in mijn ogen dan goeie muziek is, hé. Want wat ik mooi vind, hoeft een ander niet mooi te vinden. Ik probeer altijd wel weer iets nieuws te ontdekken.
Marjolijn, ik begrijp het heel goed. Soms zit je in een omstandigheid dat je het gewoon niet kunt. Ik heb dat ook 5 jaar gekent, en da's knap lastig. Daarom geniet ik nu ook zo, dat ik het wel weer kan. Da's echt een zaligheid! Jij hebt kaartjes voor Apeldoorn hé voor hotel Desperato. Ik weet nog steeds niet of ik ga, tis op een belangrijke dag voor mij...14 Februari Valentijnsdag, maar ook de geboorte en sterfdag van onze jongste dochter. Ik ben dan altijd een beetje in mezelf gekeert, en weet niet of ik dan zin heb in een concert. Maar die band is echt nooooeeeei goed...dus daar ga je vast heeeeel erg van genieten.
We zijn net van die kakelende kippen...die kakelen ook altijd door elkaar heen....ha,ha!
Ik heb nog een tip voor je: 16 juni Festival in Malden. Daar komt Boris en nog een band met als gast Henk Westbroek. En raad eens wie er voor Boris speelt.......................B Machine!!!!!!!!
Is dat wat! (voor Boris in 013 ga ik even naar het Boris draadje)
Als ik kan ga ik er naar toe maar dat kan ik pas een paar weekje van te voren zeggen.
nuevocasa
02-02-2007, 09:43 AM
:eek: Wha...da's echt nieuws voor mij!!!
Daar gaan we dus echt wel heen....kan ik op de fiets! Heerlijk...mijn trouwbandje weer bekijken en beluisteren, en ook nog Boris....ha,ha. Dat festival is nieuw...vorig jaar voor het eerst, en toen bleek er veel te weinig drank te zijn. De organisatie had waarschijnlijk gedacht dat er niet veel volk op af zou komen...maar het hele plein stond echt stamp vol, en het was beeeerrre gezellig!
Dank meid, voor de tip...die gaat in de agenda!
Ik hoor het wel, wat betreft Boris in 013. Ik vind het wel leuk om daar naartoe te gaan...ik vind die zaal echt super!
Estelle
02-02-2007, 09:47 AM
sterkte sylvia! dat zijn altijd van die moeilijke momenten.. Ik heb nu ook een vriendin die haar moeder snel zal verliezen.. het is altijd lastig om de juiste woorden te vinden om iemand te steunen maar gelukkig heeft ze veel aan mij en ik aan haar daar ben ik dankbaar voor! ik wens jou dan ook alle sterkte toe .. lijkt me verschrikkelijk.
en ik moet eerlijk bekennen dat ik die film nog niet heb gezien.. heb veeeeeel films gezien maar die staat toch nog altijd op mijn lijstje!
heb me net ingeschreven bij de videotheek hier in de buurt dus ik denk dat ik hem maar es ga huren ;)
en dan kan ik ook mijn mening geven!
Estelle
02-02-2007, 09:49 AM
ik heb helemaal niks met henk westbroek!! sorry wilde ik even kwijt
ik ga wel even onderzoek doen naar boris.. wie weet..
marjolijn
02-02-2007, 09:51 AM
Wie heeft het over Henk Westbroek dan?Of komt dat zo spontaan opborrelen? ha ha
Estelle
02-02-2007, 10:10 AM
nee nee henk westbroek komt nooit zomaar spontaan bij mij opborrelen! daar pas ik voor ;)
nee christien noemde henk westbroek .. :)
marjolijn
02-02-2007, 10:14 AM
okee dan is het goed.........
marjolijn
02-02-2007, 10:17 AM
Ik heb helemaal geen bakker dat denken ze maar...........
Tjergina
02-02-2007, 10:18 AM
Ik was even weg, maar hier ben ik weer. Ik "moest" even kijken naar "Van jonge leu en oale ground" (schrijf je dat zo?) , onze Twentse dialectsoap op TV-Noord.
Misschien ga ik wel met de postbode. Hoef ik lekker niet aan mijn man te vragen ... ;)
Wha,ha,ha,ha...da's helemaal waar....:rotflmao Ik moet nu heel hard lachen, want er schiet me iets heel leuks tebinnen...maar dat ga ik hier niet vertellen...Maar die opmerking is wel heeeeel erg grappig!
Nou, kom op Sylvia. Dat is geen stijl, hè! Ons een beetje nieuwsgierig maken en dan niks zeggen. Daar kunnen wij niet tegen. :mad:
Ik heb trouwens nooit geweten, dat ik zooo grappig kon zijn.:rotflmao
Tjergina Gerrit vraagt of de postbode altijd twee keer aanbeld ?
Nee Gerrit, deze postbode belt helemaal niet. Hij heeft een sleutel. ;)
Tjergina
02-02-2007, 10:21 AM
He Ja Syl, toe !! laat ons lachen !! (ohooo ik lees dus ljullie draadjeen ik moet er erg om lachen, ben maar blij dat je niet in ons dorp woont, want dan zoude nie zeggen, ik ga wel met de bakker . . ha ha)
Hoezo? Is die bakker niet knap genoeg of is zijn brood niet te vreten?:shocked:
Ik heb helemaal geen bakker dat denken ze maar...........
Zeg M., wat dacht je van Cor Bakker?
marjolijn
02-02-2007, 10:25 AM
Nee Gerrit, deze postbode belt helemaal niet. Hij heeft een sleutel. ;)
En weet je man dat wel ha ha ha.....???
nuevocasa
02-02-2007, 10:26 AM
Tjergina, niet dat jij niet grappig bent, maar ik moest lachen om de opmerking van Estelle. Zij schreef dit......haha ja men zegt dat artiesten wel in zijn voor gepassioneerd voedsel haha En daar kreeg ik een hele leuke herinnering bij. En nee...die ga ik hier écht niet neer zetten...hoe grappig hij ook is. Soms moet je mensen een binnenpretje gunnen..ha,ha!
Wienus
02-02-2007, 10:27 AM
Och meiden, ik dacht ik delete mijn postje maar want jullie gaan zooooo snel dat mijn reactie al aardig achterop geraakt was, maar ha ha Tjergina, je hebt me ingehaald net voordat ik hem verwijderde, kippenhok.
Evennog over Walk the Line, Johnny Cash, supermooi, ik vind zijn muziek dus wel mooi, lekker met de heupkes dansen, die bas erinzo moooooooooi, vooral met die home cinema's van nu. Wat een prachtige soundtrack, en wat ik het bijzondere vond is dat deze dus ingezongen is door de hoofdrolspelers en niet door June en Jonny themselves !! Knap werkje !
Verhaal is goed gespeeld door die mooie River, gewoon een te wauwe film (en inderdaad ik had deze een tijdje terug op een ander draadje aangehaald)
Zo, kunnen jullie weer lekker door.....
marjolijn
02-02-2007, 10:28 AM
Zeg M., wat dacht je van Cor Bakker?
Hij kan in ieder geval meespelen als Venice eens bij ons langs komt.....(IK BEN ECHT NIET AAN DE DRANK HOOR)
Hij kan in ieder geval meespelen als Venice eens bij ons langs komt.....(IK BEN ECHT NIET AAN DE DRANK HOOR)
Wilde ik dus zeggen, Cor is toch een soort Nicky Bult. Geeft nog effe een seintje als venice langs komt, dan kom ik gelijk even je nieuwe bank bekijken...
nuevocasa
02-02-2007, 10:34 AM
Lieve schatten, ik vind het heel gezellig hoor, dat gekakel, maar dit is wel een discussie draadje. Af en toe een beetje los gaan is niet erg, maar tis wel lekker als er een klein beetje lijn in blijft. Dus hoe leuk of lekker die bakker ook is...misschien meer iets voor het cafe...?
Begrijp me niet verkeerd, maar anders wordt het een niet meer te volgen draadje voor meelezers.
Estelle
02-02-2007, 10:34 AM
marco bakker.. die heje ook nog!
Estelle
02-02-2007, 10:35 AM
oeps te snel.. srry.. ja laten we het over iets anders hebben ;)
nuevocasa
02-02-2007, 10:41 AM
Ik kreeg net een link van Mark doorgestuurd. Bekijk die maar eens, dan hebben we misschien weer een nieuw discussie punt......
Onvoorstelbaar wat het zelfbeeld van mensen is, als er door de eeuwen heen zo ongelovelijk onmenselijk met die mensen werd omgesprongen...........
http://www.komoradio.com/home/video/5001856.html?video=pop&t=a
Tjergina
02-02-2007, 10:41 AM
Lieve schatten, ik vind het heel gezellig hoor, dat gekakel, maar dit is wel een discussie draadje. Af en toe een beetje los gaan is niet erg, maar tis wel lekker als er een klein beetje lijn in blijft. Dus hoe leuk of lekker die bakker ook is...misschien meer iets voor het cafe...?
Begrijp me niet verkeerd, maar anders wordt het een niet meer te volgen draadje voor meelezers.
Je hebt gelijk, Sylvia. Dan komt hier nog een laatste stuiptrekking van deze kip ...:biggrin:
En weet je man dat wel ha ha ha.....???
Nee, dat weet hij niet. Niks zeggen, hoor.
Tjergina, niet dat jij niet grappig bent, maar ik moest lachen om de opmerking van Estelle.
Was ik toch zo blij, dat ik zo grappig was. Valt me nou weer zwaar tegen...:waaah!:
Och meiden, ik dacht ik delete mijn postje maar want jullie gaan zooooo snel dat mijn reactie al aardig achterop geraakt was, maar ha ha Tjergina, je hebt me ingehaald net voordat ik hem verwijderde, kippenhok.
Hé, wat een ontdekking! Zo kun je dus voorkomen dat iemands postje zomaar verdwijnt. Kun jij nu niet meer doen, hè? Wat bied je als ik het alsnog weghaal?rotfl
Tjergina
02-02-2007, 10:46 AM
Onvoorstelbaar wat het zelfbeeld van mensen is, als er door de eeuwen heen zo ongelovelijk onmenselijk met die mensen werd omgesprongen...........
Inderdaad, ongelofelijk!! Je schrikt ervan als je dit ziet.
Estelle
02-02-2007, 10:48 AM
wooow...
het zijn de kleine dingen die het hem doen bij die kinderen. kleine meisjes willen prinses worden maar als er dan tegen ze gezegd word dat dat niet kan vanwege hun huiskleur dan leren ze dus dat zij slecht zijn.
verschrikkelijk..
ik vind het zielig
nuevocasa
02-02-2007, 10:51 AM
Het zit er als het ware ingeroest...de gedachte dat ze minder zijn, niks zijn.......Gevolgen van slavernij en discriminatie.....
marjolijn
02-02-2007, 10:51 AM
Ik heb bij Oprah ook verschillende shows gezien over dit onderwerp...dat is ongelofelijk wat er dan voorbijkomt aan ellende.
nuevocasa
02-02-2007, 10:53 AM
Ik schaam me bijna dat ik blank ben......
marjolijn
02-02-2007, 10:58 AM
Niet doen dus.....
Dicriminatie bestaat trouwens in vele vormen en niet alleen bij ras zoals bij zwarte mensen..... blanke mensen en andere kleuren .....op uiterlijkheden... gewicht..... opleiding...... banen..... wat dan ook...... je kunt je ook minderwaardig voelen denk ik als je zgn "alles mee" hebt dat kan in je hoofd zitten..Maar hier gaat het dus echt over ras.
Estelle
02-02-2007, 11:07 AM
discriminatie is er altijd geweest en zal er jammer genoeg waarschijnlijk altijd zijn. Ik schaam me niet voor wie ik ben.. omdat ik niet zo ben!
helaas bestaat het inderdaad in allerlei vormen .. als er alleen maar 1 soort discriminatie zou zijn was het misschien makkelijker aan te pakken.
het is een vreemd gebeuren. zolang jij weet dat jij respect heb voor mensen in alle soorten en maten dan heb je je niets voor om te schamen. alleen de schaamte voor andere mensen die wel zo zijn maar niet schaamte voor jezelf.
Estelle
02-02-2007, 11:08 AM
ff nog een opmerking.. want daar draait het ook om in dit filmpje.. deze kinderen krijgen de schaamte van hun huidskleur van jongs af aan mee... en dat vind ik zo sneu..
Helga van Beers
02-02-2007, 01:53 PM
Is 'ne juiste Syl, haha! ;) :thumbsup:
Meiden, kom lekker af en toe eens met je k*nt(je) op zo'n barkruk hangen in 't café. Daar kun je lekker kletsen over van alles en nog wat, kleine onderwerpen, oneliners, noem maar op.
Wow, wat is dit triest om te zien. Ik schrok er ook echt van. Vooral dat meiske dat eerst aan moest wijzen wat de "slechte" pop was en daarna welke pop het meest op haar leek. Je zag haar twijfelen, echt hartverscheurend! Niet te geloven dat deze kinderen dat beeld nog zo hebben.
hi-mar
02-02-2007, 02:02 PM
Wat ook te denken geeft, is dat de tijd verandert, maar de mensen veranderen niet in die snelheid mee (of juist te traag).
Voor mij is het nog steeds moeilijk te snappen. Die mensen hebben 'alleen' een ander kleurtje, so what?!
Dat ze toendertijd al slaven zijn gehaald is al triest genoeg.....maar dat dat nog zo door dendert in de huidige zwarte kinderen, vind ik triest. Ik heb er verder weinig zinnigs over te zeggen, omdat dit voor mij een punt is wat ik niet (h)erken als een probleem. Maar goed, velen beleven het daadwerkelijk als een probleem....
Dit gaat niet enkel op voor kleur, al is dat wel iets wat misschien wereldwijd is.
Dit telt net zo goed nog voor hoooomooooo's (dat werkt wel in plaats van sterretjes, hahaha, ook al zoiets!) iets wat afwijkt van het 'normale'. Ik zie daar het probleem niet zo van, integendeel! Elk mens is er één, met zijn/haar eigen schoonheid. En of diegene nou zwart is, blank, hoooomooooo, geel, excentriek, introvert, sportief, muzikaal, a-muzikaal, whatever, dat kan me niet zoveel deren. Mensen zijn mooi als je ze kan zien als mens, als persoonlijkheid.
nuevocasa
02-02-2007, 02:27 PM
Dat het impact heeft gehad, die slavernij, dat zie je duidelijk terug in dit filmpje. Dat je het niet (h)erkent als jou probleem, zegt al iets over ónze afkomst. Ik heb ooit een keer een documantaire gezien die heette "Blue Eyed" meen ik. Daar werden negers en blanken gefilmd. Mensen van deze tijd. Alleen werden de rollen omgedraait...nu waren de blanken de slaven, en moesten de negers doen of ze blank waren. Het waren gewone mensen, net als jij en ik....maar als je zag wat dat met die mensen deed...daar werd je koud van! Blanke mensen die door negers gecommandeert werden...ze mochten niet op een stoel zitten, en moesten alles met "ja mevrouw" beantwoorden....Echt heeeeeel erg. Ik krijg er nog kippevel van, maar het is wel met negers gebeurd....en dat gevoel sijpeld door van generatie op generatie. Deze generatie kan het niet eens meer benoemen, maar het zit er wel, hoe klein ze ook zijn.....Poeh...dat zegt veel!
hi-mar
02-02-2007, 02:39 PM
Ja, het is verschrikkelijk en idd, ik als blanke, kan me het niet helemaal voorstellen. Ik ben geneigd om 'gelukkig maar' te zeggen.
Zo sijpelt er nog zo veel door. NL die Duitsers nog niet kunnen verdragen en als je ze vraagt waarom, gaat het een aantal jaar terug, in ieder geval zo ver dat zij er niet direct bij waren.
Het is gewoon vreselijk. Zo heb ik Roots ook gezien, naar wat ik gehoord heb een op waarheid gebaseerd verslag van hoe de slavernij is ontstaan. Vreselijk, ik heb er geen ander woord voor. Hoe ze verkocht, verhandelt werden, op basis van hun lichaam, gezondheid, om de hoeveelheid werk wat ze konden verzetten.....
Pffff, ik wind me er nu al weer over op.
Christien
02-02-2007, 03:14 PM
Zo sijpelt er nog zo veel door. NL die Duitsers nog niet kunnen verdragen en als je ze vraagt waarom, gaat het een aantal jaar terug, in ieder geval zo ver dat zij er niet direct bij waren.
Zo heb ik er een hekel aan als mensen, ver na de oorlog geboren, het over moffen hebben terwijl het over Duitsers gaat die de oorlog niet hebben meegemaakt. Dit gebeurt dan in de meest alledaagse gesprekken en degenen die deze benaming gebruiken vinden het nog normaal ook. Ze denken er niet eens bij na dat de omschrijving "mof" een benaming is geweest in een vreselijke periode van de geschiedenis.
In veel gevallen bedoelen ze het niet kwaad en dat kan je aan de intonatie dan ook wel horen maar af en toe heeft de toon van de uitspraak duidelijk een afkeurende en haatdragende klank. Ik zeg er wel altijd iets van als mensen het doen want het kan, wat mij betreft, gewoon echt niet!
Racisme en onderdrukking van groepen mensen met een andere huidskleur, geloofsovertuiging en relatie is van alle tijden. Dan zal je toch verwachten dat het ergens een keer afgelopen moet zijn maar nee. Ik weet ook niet hoe dit verder moet. Ik hoop maar dat alle aardbewoners op een dag het met elkaar eens kunnen zijn dat we niet allemaal hetzelfde zijn maar wel dat we allemaal gelijk zijn. Zo simpel is het toch gewoon!?
Rijna
02-02-2007, 09:32 PM
Oh, dat vind ik ook zo erg, echt waar!! Maar de Duitsers doen het zelf ook, in Berlijn hebben ze bij ieder station voor het openbaar vervoer (en dat zijn er heel veel) een gedenkbord hangen met daar op dat ze spijt betuigen aan de slachtoffers die gevallen zijn in WO2. Nu in Noorwegen was er ook een mevrouw waar ik veel mee op trok en verontschuldigde zich ook voor het gedrag van de Duitsers toendertijd.....ik gaf als antwoord dat het heel lang geleden is, ik niemand iets kan aanrekenen en dat we allemaal gewoon mensen zijn die best samen kunnen leven...
Hiermee wil ik aangeven dat de Duitsers er zelf ook heel veel last van hebben dat ze in vele landen, niet alleen Nederland, met negativiteit worden behandeld. Nou voor mij zijn het mensen niet meer en niet minder. Heb je wel eens Nederlanders in groepsverband op vakans meegemaakt, die zijn ook heel erg dan hoor!!!
dikke doei
marjolijn
02-03-2007, 12:44 AM
Ik heb ooit een keer een documantaire gezien die heette "Blue Eyed" meen ik. Daar werden negers en blanken gefilmd. Mensen van deze tijd. Alleen werden de rollen omgedraait...nu waren de blanken de slaven, en moesten de negers doen of ze blank waren. Het waren gewone mensen, net als jij en ik....maar als je zag wat dat met die mensen deed...daar werd je koud van! Blanke mensen die door negers gecommandeert werden...ze mochten niet op een stoel zitten, en moesten alles met "ja mevrouw" beantwoorden....Echt heeeeeel erg.
Sylvia volgens mij was dat bij Oprah.Ik moest daar gisteren gelijk aan denken maar kon niet op de naam komen......mensen kregen toen ook een kraag om ofzoiets en moesten "apart" gaan zitten en dit werd dan achteraf door die mevrouw...met kort grijs haar....verduidelijkt hoe racisme werkt ......Volgens mij heb je het daarover ......heeeel indringend..... was dat ......mensen die door die behandeling al na een paar uurtjes in tranen waren kun je nagaan als je je hele leven gedicrimineerd wordt! Het heette volgens mij inderdaad Blue Eyed project.
Estelle
02-03-2007, 01:07 AM
was er ook niet zo'n programma wat ook bij oprah was geweest dat ze donkere mensen blank gingen maken en andersom.. zodat ze konden zien hoe anderen in het leven stonden
2 gezinnen werden totaal getransformeerd ..
dat is toch niet hetzelfde waar jullie het over hebben?
ik vond dat zo fascinerend.. want het vreemde was ook dat de blanke man die donker werd niets zag als discriminatie.. nu komen er 2 dingen bij me op OF die man vind het doodnormaal hoe er tegen donkere mensen word gedaan OF donkere mensen zien snel ergens discriminatie is.
ik denk dat het een beetje van allebei is.. Dat probleem hebben we nu ook in nederland. De allochtonen denken dat ze altijd worden gediscrimineerd of dat men naar ze kijkt omdat ze allochtoon zijn. en de autochtone mensen durven niets meer te zeggen over allochtonen of zeggen juist teveel terwijl ze er geen verstand van hebben.
iedereen moet een beetje afstand houden en gewoon relax doen tegenover elkaar. als niet iedereen op scherp staat en constant op elke handeling of uitspraak let dan word het in ieder geval weer wat rustiger.
wat er in nederland tegenwoordig gebeurt met marokkanen en turken izijn in de VS eigenlijk altijd de negers geweest.. nu hebben ook moslims daar problemen maar dat is na 9-11 gebeurd.
marjolijn
02-03-2007, 01:13 AM
was er ook niet zo'n programma wat ook bij oprah was geweest dat ze donkere mensen blank gingen maken en andersom.. zodat ze konden zien hoe anderen in het leven stonden
2 gezinnen werden totaal getransformeerd ..
dat is toch niet hetzelfde waar jullie het over hebben?
.
Nee Estelle Blue Eyed Project is wat anders dan waar jij het over hebt.....maar waar jij het over hebt die heb ik trouwens ook gezien.
nuevocasa
02-03-2007, 01:21 AM
Ja, Marjolijn over die documentaire heb ik het.....Hier is een Nederlandse link met een korte beschrijving.
http://www.bevrijdingsfilms.be/a-f/blue_eyed.htm
Ik heb deze film een keer als discussie onderwerp gebruikt in de jeugdgevangenis waarin ik toen werkte. Na het kijken van die film, kwamen er veel emoties los bij de kinderen. Het zal altijd wel blijven, het is zo gegroeit door de evolutie heen, en het zit in de mens....maar ik vind het een van de slechtste eigenschappen die de mens zich aangeleert heeft. Kon je bij iedere geboorte maar gewoon weer met een schone lei beginnen...zo lijkt het vaak, maar het tegendeel is waar.
Ik vond dit echt een heel indringende aangrijpende en super goeie documentaire.
welshwitch
02-03-2007, 02:24 AM
Dit doet mij weer denken aan een verhaal waar mijn broertje mee thuis kwam heel wat jaren geleden.
Mijn broertje is eigenlijk mijn half broertje, hij heeft een molukse moeder en is dus redelijk donker.
Hij was op een dag thuisgekomen van voetbal en was zeer ontdaan. Hij was uitgescholden door een jongentje, nog donkerder dan hijzelf, voor domme zwarte. Nou was dit wel gebeurd in het heetst van strijd op het veld, maar toch.
Zoiets blijft me toch altijd bij.
marjolijn
02-03-2007, 02:58 AM
Ja, Marjolijn over die documentaire heb ik het.....
Yep Sylvia..dat is hem.Die vrouw bedoelde ik!Ik heb hem zelf twee keer gezien...al wel lang geleden.
Maar de indruk die deze docu maakte is me altijd bijgebleven.Heel heftig.... erg goed werk doet die vrouw... ze lijkt eerst heel hard maar dat is ze juist niet ......dat doet ze om haar punt te maken...het maakte haarscherp duidelijk hoe discriminatie werkt......ze vertelde geloof ik toen dat ze door dit werk nu zelf ook gediscrimineerd werd.
Misschien moeten ze deze docu eens op scholen gaan vertonen..........En dan kun je als jezelf nadenkt voor(rassen)discriminatie alle andere vormen van discriminatie invullen en proberen te voorkomen.
hi-mar
02-03-2007, 01:31 PM
Wat ik altijd krijg van het oplepelen van het nodige leed, is dat ik het 'zat' word en ga denken; okay, en wat gaan we/ga ik eraan doen?
Nou is dat vaak niet zo simpel of misschien ook wel. Alles wat je aandacht geeft groeit. In feite zou het zaaien van positieve gedachtes, ander gedrag moeten oogsten, haha, klinkt dat simpel. Maar ik geloof daar wel in. Hoe meer je het erover hebt, hoe hoger het soms komt te staan. Haal de druk er idd af, trek het naar je toe of laat het gewoon liggen en doe er eens compleet wat anders mee.
Zo hoorde ik vandaag iemand op de radio zeggen dat hij een andere manier van hulpverlening voor verslaafden toepast. Hij is van mening dat wanneer je verslaafden in een kliniek zet, ze niet helpt. Die mening deel ik. Je creëert een veilige omgeving voor ze, houdt gevaar op afstand. Hij gaat geloof ik een soort van thuiszorg geven. Die mensen zijn vaak meer gebaat bij 'gezonde', positieve mensen. Mensen die daar eigenlijk niet mee bezig zijn. Dat leidt de aandacht van het probleem af en richt het op iets anders, iets positiefs. En dan gaat ook op; alles wat je aandacht geeft groeit.
Eigenlijk is het zo simpel. Ophouden met denken en gewoon iets (anders) gaan doen. Dit is wel een beetje te plat en kort door de bocht, maar ik geloof wel in zoiets.
nuevocasa
02-03-2007, 01:50 PM
Dat is helemaal waar Stef! :coool!: ...dus doe het maar gewoon!;) :thumbsup:
Ik ben ook niet voor opsluiting, of klinieken...hoewel ik er zelf gewerkt heb...en het nog steeds fascinerend vindt
Ik vind praten erover trouwens niet negatief. Tis nou eenmaal zo, en het is goed te weten dat er veeeeel meer mensen zijn die er hetzelfde over denken. En het hoort bij deze tijd, mensen krijgen gewoon met dit soort dingen te maken. En daar moet je je bewust van zijn. Ik voel het zelf niet..ik ben blank, en mag in iedere winkel heerlijk mijn gang gaan, maar ik wil het andere soms wel voelen, om in de huid te kunnen kruipen, en te kunnen meevoelen. Dan kan je meer begrip opbrengen voor die ander die het overkomt. Tegenwoordig is het vaak zo, dat je het hoort op tv of radio....er is weer iemand doodgestoken...dan vind je dat afschuwelijk, maar 1 uur later sta je bij de bakker een witbrood te bestellen...want we moeten toch vreten....en om maar even bij de bakker te blijven..ha,ha.
Weglopen voor dingen kan altijd nog...Dat doe ik wel als het me écht overkomt. Als ik het écht voel...ik denk dat ik dan wel iemand ben die net als Estelle haar koptelefoon op zet en net doet of ze niks hoort...maar ik voel me dan niet echt lekker, en loop eigenlijk een beetje weg. Niet dat dat erg is...maar het is wel lastig. Je zou iets willen zeggen....wat jij ervan vind, maar het is beter om je mond te houden......Ik vind dat niet fijn, maar weet dat het niet anders kan...om erger te verkomen. Daarom denk ik ook dat je in Nederland hoe je het went of keert...niet alles meer kan zeggen, om erger te verkomen....Het wordt een beetje Amerika, zoals wij Nederlanders Amerika zien.
hi-mar
02-03-2007, 02:03 PM
Erover praten vind ik zeker ook niet negatief. Alleen ben ik iemand die als ze wat hoort, er effe bij stil staat, het voelt, het opslaat en er al dan niet wat mee doet.
Maar ik besef me dat niet iedereen dat doet en dat hoeft ook helemaal niet. Ieder z'n ding. Al denk ik wel dat er soms wat meer mag blijven hangen bij mensen, er iets meer uitpikken en hun ding ermee doen. Al is het dat ze 'alleen' wat meer respect op zouden brengen.
Praten kan je in een cirkel houden en actie doorbreekt.
Maar goed, je hebt wel eerst wat kennis nodig om het anders te moeten doen en het besef dat er meer is dan het eenzijdige denken. En ja, dat doorbreek je en kom je achter door het erover te hebben.
Estelle
02-04-2007, 12:15 AM
ik wil even zeggen dat ik iemand ben die zeker zeg wat ik van iets vindt... ik loop niet weg heb ik nog nooit gedaan. Toen ik in de derde klas zat en 2 meisjes het op mij gemunt hadden en toen ze op een dag voor me gingen staan middenin de klas en me verrot gingen schelden... ging ik gewoon weer de klas in en niet zoals hun vorige "slachtoffers" thuisblijven. IK liet niet over me heenlopen en bleef gewoon zeggen wat ik vond. Ze merkten dat ze mij niet aankonden. dit is even een klein voorbeeld dat ik nooit wegloop zelfs als het het makkelijkst is.
mijn koptelefoon opzetten in een trein is ook geen weglopen. dat is denk ik het slimste wat je kan doen als je een meisje bent. als je wegloopt komen ze je erachterna .. als je er tegenin gaat krijg je een klap.. negeren dat is IN DEZE SITUATIE het beste.
als ik wel eens discussies zie over de groeiende haat tussen allochtonen en autochtonen in nederland denk ik de laatste tijd alleen maar : ooo gaan ze weeeeer.
het word zo in stand gehouden .. gister zag ik een duscussie waar het probleem volleig bij de autochtonen werd gelegd.. nou erken ik dat daar een probleem zit.. maar er zit ook een probleem bij de allochtonen. Die om het minste of geringste denken dat ze gediscrimineerd worden. dit is allemaal generaliseren.. maar dat is ook waarom het in stand wordt gehouden.. omdat iedereen blijft praten in "wij"en "zij"...
over het oplsuiten van mensen in klinieken wil ik me nog even afzijdig houden.. daar ga ik eerst nog even over nadenken ;)
dus je hoeft niet weg te lopen om je mening te geven.. maar het is wel dom om het te pas en te onpas te verkondigen ten koste van je veiligheid.
hi-mar
02-04-2007, 01:54 AM
Estelle, Ik vind het mooi om te lezen hoe jij steeds je middenweg vindt en volgt!
Over kleuren gesproken.... Een andere vorm en uiting van kleur...
Steeds als ik het weer zie, trekt het mij, de Blue Man Group. Wat die mannen neerzetten met licht, geluid, kleur, echt super gaaf! Een hele andere, maar zeer mooie vorm van kunst.
Ik wil nog steeds erg graag naar een show van ze toe, ze staan nog tot de zomer in Amsterdam.
Heeft iemand die show al gezien???
Effe een edit; ik denk dat velen het al wel kennen, maar hier is de link http://www.bluemangroup.nl/
Estelle
02-04-2007, 02:19 AM
ten eerste bedankt ;)
en dat lijkt me ook leuk om te bezoeken! haha ik wil echt zoveel bezoeken maar ik vraag me af waar ik al dat geld vandaan moet halen! het is allemaal wel goed voor mijn studie maaaaarjah moet ik ook geld hebben hahah!
ik ga woensdag figureren in de nieuwe film van dunya en desie..
samen met 2 vriendinnetjes .. weer ff snel wat geld verdient ;) en het is ook een hele leuke serie... ik keek dat altijd met veel plezier... 2 vriendinnen met een andere achtergrond.. soms zorgde dat voor wat probleempjes maar dan werd dat uitgepraat .. zo simpel kan het ook gewoon zijn ;).. gewoon ff uitpraten!
nuevocasa
02-04-2007, 03:13 AM
Ik zit met een bakkie koffie alles even door te lezen, en Estelle je hebt gelijk, het is niet weglopen. Het is negeren en op dat moment de beste keus die je kan maken. En ja, allochtonen en autochtonen moeten beide veranderen, aanpassen of hoe je het ook mag noemen. Het zal altijd moeilijk blijven, maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die het wel kunnen, waardoor er vaak ook hele mooie dingen kunnen ontstaan tussen twee culturen.
En precies meid, laat je het kaas niet van je brood eten. De situatie die jij schetst met die meiden uit jou klas, dat komt heel vaak voor op scholen. Vaak is dit groepjesvorming, zodat ze zich sterker voelen, en denken dat ze alles kunnen. Tot er zo'n tante als jij voorbij komt...die ze op hun nummer zet. Dat kan je op heel veel manieren doen, en zoals jij het aangepakt hebt, is een goeie...niet weglopen...Wij hebben in de stad ook wel eens zo'n groepje op hun nummer gezet. Eentje ervan wilde een karatetrap uitdelen...en kondigde dat ook aan van te voren....zegt een vriend van ons, pas jij maar op, want dat kan ik ook...ik zit namelijk bij het zangkoor!!!! Waarop de rest van dat andere groepje in een deuk lag....en afdroop. Humor, hoe flauwer hoe beter is ook een goeie....maakt niet uit hoe ze het oppikken, als ze er maar om kunnen lachen.
Ik ben er ook voor op mijn mening te geven, wat niet inhoud dat ik altijd gelijk heb of gelijk wil hebben. Ik wil graag zien wat de ander ervan vind en voelt. Daar kan ik veel van opsteken. Ik ben geen mens die de hele dag loopt te discussieren over van alles en nog wat...Ik voer wel graag gesprekken met mensen...en soms heb je dan een meningsverschil. Door erover te praten kan je dichter naar elkaar toe trekken, of gewoon accepteren dat de ander er anders over denk.
Leuk meid, figureren! Brengt dat wat op dan!? Ik dacht altijd dat figuranten dat gewoon voor nop deden...gewoon voor de leuk. Ik ken die serie niet. Laat effe weten als het een keertje ergens uitgezonden wordt.
He Stef, ik heb bluemangroup wel een keertje op tv zien optreden, nog niet live. Maar dit is echt een heel apart optreden, waarin kleur zo mooi verwerkt wordt. Ik heb net de link bekeken, maar kan alleen niet vinden tot hoelang ze spelen...
Ik zag laatst op tv een soortgelijk groepje mannen. Die werkte met cola en mentos. Door een mentos in een cola fles te gooien, ontstaat er een soort van explosie, met een bepaald geluid erbij. Die gasten laten een hele symphony horen, en het is een ware colafontijn. Heel simpel, maar wel heeel erg knap gedaan. Ze trekken er inmiddels de hele wereld mee over, en verdienen er goud mee.....
Zo, ik ga me ook met kleur bezig houden. Ik loop wat achter op schema, en dat ga ik vandaag maar eens inhalen.
Estelle
02-04-2007, 03:37 AM
volgens mij heb ik ook een keer iets meegekregen van die groep!
jazeker daar krijg je toch wel zo'n 35 euro voor soms meer.. tis niet veel maar ik hoef dan ook niet voor de trein te betalen!
Ik vind het leuk ik acteer en zing.. en sta bij meerdere bureau's ingeschreven en vind het altijd leuk en een uitdaging om weer een opdracht te krijgen.
En figureren is heel handig voor erbij.. je krijgt wat geld en je moet 1 dag verschijnen. onwijs gezellig!
en humor is zeker een goed wapen! dat vind ik ook het leukste en beste wapen om in te zetten.. zeker als een discussie misschien iets te heftig is.. maar ook hier moet je weer oppassen dat je niet bijdehand overkomt.
En mijn gelijk hoef ik ook niet altijd te hebben (behalve als ik gelijk heb haha).. maar ik vind een discussie leuk als er over gepraat wordt en beide partijen worden gedwongen om te blijven na te denken over het onderwerp. Want als je alleen bij je eigen standpunt blijft valt er ook niets te discussieren!
nuevocasa
02-04-2007, 04:04 AM
Ja precies, bijdehandte humor is gevaarlijk, en soms ook vervelend. Er speelt altijd een gedachte mee...ook met humor, en dat kan soms rot vallen. Humor is best moeilijk. Waar de een ontzettend om moet lachen, kan voor de ander weer heel flauw over komen. Maar expressie kan helpen bij humor...dan zijn de woorden ineens niet meer zo belangrijk. Ik vind humor op internet ook heel vaak niks aan. Of het moet er echt heel goed neergezet worden. Een interactie tussen 2 mensen die elkaar qua humor begrijpen, dat is dan weer wel heel erg leuk, maar daar moet je dan ook niet tussen gaan zitten als buitenstaander. Daar moet je gewoon lekker om lachen.
Dat figureren lijkt me ook een mooie ervaring voor je studie!
Discussieren is een mooie manier om van elkaar te leren, maar discussieren moet je wel kunnen. Veel mensen haken snel af, als het te diep gaat. Ik heb een vriend die te pas en te onpas wilt discussieren. Daar krijg ik wel eens genoeg van. Ik heb geen zin om altijd maar weer over dingen na te moeten denken. Soms zijn dingen niet zo belangrijk voor me, of heb ik mijn kop er gewoon niet naar staan. Van de week was mijn mannetje jarig. Een vriendin van ons begon erover dat ze een nieuwtje had!!! Iets wat in het dorp de ronde ging......Daar ben ik best allegisch voor. Gewoon de manier waarop het gebracht wordt....ik heb nog een nieuwtje! Ik begon daar dus over...ik wilde niet een weten wat voor een nieuwtje het was, maar ik wilde het hebben over het brengen van een nieuwtje...het geroddel. Ik gelof dat we het er 1 uur over gehad hebben. Ik blijf het wel vervelend vinden, maar ze heeft me duidelijk kunnen maken, waarom ze het zo brengt, en waarom ze vaak over andere mensen heeft. Ik waardeer dat wel...dan kan ik me erin verplaasten, of ik het er nou mee eens ben of niet. Ze heeft het nieuwtje overigens niet verteld...en ik en meerdere zatten er ook niet op te wachten....;)
marjolijn
02-04-2007, 08:39 AM
Wat ik ook een mooi discussieonderwerp vind is.. een forum.
Ik vind het heeeeeeel apart.. zit er pas op sinds sept....lees al wat langer mee ....sinds juli/06.
Het (kan) je toch meer meeslepen dan ik eerst dacht...zit door oa gezondheidsproblemen vrij veel thuis op het moment...dus kijk je meer dan wanneer je full time werkt denk ik.Het kan ook wel dat als het nieuwtje er af is dat het weer wat minder wordt natuurlijk.
Het is persoonlijk en onpersoonlijk tegelijk......
Maar ik ben me er errug van bewust dat het zo publiekelijk is..waar ik van mens tot mens gauw vertrouwelijk kan worden doe ik dat hier niet zo gauw.Dat ligt voor iedereen weer anders denk ik hoe veel je wilt delen hier, de een heeft daar minder problemen mee dan de ander.Het staat er over 3 jaar bv nog en iedereen kan ik principe meelezen (bv ook mijn bakker;) om hem er weer even bij te betrekken......als de zaken slecht gaan kan ie wel de hele dag zitten meelezen).:shocked: Ik weet wel dat zou wel heel toevallig zijn maar dat in mijn achterhoofd hebbende.....ga ik persoonlijk niet zo ver hier.
Achteraf gezien kun je dan misschien beter alleen onder je naam posten zonder foto ..maar ik vind dat bij anderen die dat wel doen toch eigenlijk ook wel leuk.
Het is verder ook helemaal geen probleem of zo ik dacht gewoon van ik gooi het gewoon eens in de groep.
Wat mij trouwens echt verbaasde hier is waarom in vredesnaam de nederlandse vertaling van het woord gay hier niet gewoon komt te staan???Wat is daar mis mee???
Estelle
02-04-2007, 09:10 AM
ja dat snap ik ook niet dat hele gay gedoe dan.
maar ik let ook wel op wat ik hier zet.. ik filter ook dingen uit mn leven omdat het niet iedereen aangaat! en dat is maar goed ook toch ;)
forums kunnen heel leuk en interessant zijn. het kan een mens het gevoel geven dat je niet alleen bent( in interesse ziektes hobbys overal bestaan forums voor) en het kan je raad geven, maar het is ook onpersoonlijk. mensen kunnen je van alles wijsmaken. dat maakt het weer eng of gevaarlijk. maar als je oud en wijs genoeg bent en wanneer je weet dat je te ver gaat met bepaalde dingen.. dan is een forum voornamelijk gewoon leuk!
Ik vind dit bijvoorbeeld gewoon leuk.. ik ben normaal niet zo van forum..
ik doe aan hyves, msn, myspace de usual jongeren-internetbezigheden.. maar ben er niet heel fanatiek in. Ik vind het leuk maar sla niet door ;)
tip: mijn moeder belde me net en die vertelde me dat goodbye lenin op tv komt vanavond. Ik heb hem al 3 of 4 keer gezien en het is een hele goede film.. dus mocht je nog bedenken wat je nou toch moet met je avond.. kijk deze film ;)
nuevocasa
02-04-2007, 09:17 AM
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurljk, over het geen wat ik hier over mezelf neerzet. Ik denk dat je op een forum een middenweg moet vinden voor jezelf. Sommige dingen zal ik hier nooit plaasten, maar zelfs al laat je het achterste van je tong niet zien, door een bepaalde manier van schrijven kan je wel je eigen persoon laten zien. Iedereen heeft een eigen schrijfstijl, of manier van praten of uiten. Ik heb schijt aan wat mijn bakker over mij leest eerlijk gezegd. Ik heb niet zoveel te verbergen, zeker niet voor de bakker..ha,ha. En de helft van het lezende publiek hier gaat helemaal niet voor die ditjes en datjes, en babbelboxen en discussie draadjes. Die gaan gewoon voor de Venicedingen, en dat is hun goed recht. De mensen die het wel lezen, die kunnen zich laten meeslepen..maar ze kunnen het ook op afstand lezen...of gewoon wel of niet lezen. Tis maar net waar je interesse naar uitgaat. Ik persoonlijk vind het wel lekker als ik wat opener kan schrijven, maar dat geld lang niet voor iedereen. Ik lees ook heel veel dingen niet meer op dit forum, gewoon omdat het me niet interesseert, en dat is ook een keus. Ik doe niet aan spelletjes mee, en het cafe sla ik ook al heel lang over, en het kaarsendraadje zegt mij persoonlijk ook niks. Praatjes over ik mis Venice, en ik kan niet meer wachten....heb ik al zo vaak gelezen...zijn ook niet echt interessant voor mij. Dus dan ben je gauw klaar....tenminste ik wel. Ik pik de draadjes eruit die voor mij wel interessant zijn, en de rest doet dat ook op zijn of haar manier. Zo werkt een forum volgens mij. Voor ieder wat wils. En als ik het ergens niet mee eens ben, dan spring ik er wel in, of besluit om gewoon lekker niks te zeggen...dat kan ook. Ik ga in ieder geval niet wakker liggen van wat mijn bakker eventueel van mij zou kunnen gaan denken, of dat hij hier dingen lesst die hij nog niet weet van mij. Dan ligt dat toch echt bij hem, wat hij ermee doet....en het wil echt niet zeggen dat als hij dingen van mij leest, mij dan ook gelijk kent. Ik kies mijn eigen vrienden, en ik vind het leuk om af en toe open te beppen hier...meer niet.
Estelle
02-04-2007, 09:23 AM
klopt als een bus sylvia
ik vind bepaalde draadjes ook interessanter als andere.. soms voor de gein post ik es ergens wat.
het is maar net hoe je zelf met zo'n forum omgaat!
ik vind dit draadje dus erg leuk!
marjolijn
02-04-2007, 09:43 AM
Ja ik heb ook eigenlijk geen geheimen voor mijn bakker ha ha...:eyebrow: ik heb niet zo veel te verbergen...Ik deel dingen misschien liever wat meer prive...het een vertel je hier wel het andere niet dat bedoelde ik.Dat was meer voor de discussie.
En voor de rest begrijp ik je goed Sylvia ......voor mij is het meeste nog nieuw voor jou niet meer...ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment gaat schiften ...dat bedoelde ik inderdaad met .....als het nieuwtje er af is.
En ja je hebt je eigen vrienden en kennissen en het is gewoon leuk hier...maar ik ben HIER vanwege Venice muziek en nieuwtjes en een gemeenschappelijke interesse anders kan ik wel op het breiforum gaan zitten..:shocked: En over het algemeen hou ik ook wel van de humor die er hier overal tussen door zit..... lekker afwisselen alles.
En Estelle inderdaad het is hoe jezelf met zo'n forum omgaat.
Je moet je stijl alleen wel uitvinden.Volgens mij ben ik daar nog mee bezig.In het begin postte ik volgens mij veel te korte zinnen ...kwam heel raar over beetje te bot terwijl ik dat heeeeeelemaal niet zo bedoelde... zelfs nu moet ik maar afwachten.. maar ja dat hou je toch...:)
En ik hoop dat iemand dat van dat gay en **** nog eens uitlegd.
nuevocasa
02-04-2007, 09:45 AM
Ja, ik vind dit draadje ook erg leuk, en kan het ook erg waarderen dat hier eerlijk en open gediscusseerd kan worden. Dat is best speciaal, en heel mooi. Ik kan er wat meer mezelf zijn, en dat is belangrijk voor mij. Ik vind het zelfs vervelend om bij elk postje maar te moeten denken, kan ik dat wel maken...want misschien gaan mensen dan weer anders denken dan ik bedoel. Ik denk maar zo..ik heb zelf een mond, en als mensen mij duidelijk maken dat ze me niet snappen of wat dan ook, dan kan ik ze zelf mijn uitleg geven.
Ik snap ook wel eens iets niet, en dan stel ik een vraag, en krijg ik een antwoord. Ik vroeg me laatst af of dat het verstandig was om de pleegouders van Charlie hier op het forum te plaatsen, met een foto. Ik kan dan denken, ik laat het zo, of ik kan mijn vraag stellen. En dan krijg ik vervolgens een duidelijke uitleg, en dan is mijn vraag ook weer beantwoordt.
Estelle
02-04-2007, 09:58 AM
ik heb nooit wat van jouw postjes als bot ervaren hoor marjolijn! Ik vond je altijd juist van de complimentjes haha!
en ik ben lid van het breiforum en ik kan je vertellen het is hier leuker hoor!
nee dat lieg ik.. ik kan niet eens breien.
Ik merk van mezelf dat ik bijvoorbeeld gewoon begin te typen en alles wat ik mn gedachtes opkomt ik meteen uittyp. Soms denk ik dan wel es: ben ik wel te begrijpen, maar volgens mij is daar geen probleem.
ik ben altijd wel benieuwd naar nieuwe postjes. en leuke nieuwtjes van muziek ed komt hier ook regelmatig voorbij.. zo blijf je ook nog es op de hoogte ;)
nuevocasa
02-04-2007, 10:01 AM
Marjolijn meid, tuurlijk zit je hier voor Venice en nieuwtjes en weetjes. Soms zijn die er in overvloed, en soms is het wat rustiger. Dan zoek je een draadje waar je je mee kan vermaken, en dat is dan ook leuk. Ik zit hier niet aleen voor Venice. Ik zit hier ook omdat er heel veel mooie leuke mensen schrijven, en ik heb inmiddels wel wat Venice kenissen opgedaan die hier ook schrijven. Ik heb ook kenissen die hier niet schrijven...heel bewust niet schrijven. Ik schrijf hier heel bewust wél. Zoveel mensen, zoveel smaken. De kenissen die ik opgedaan heb via dit forum vinden mij als persoon leuk, en ik hun. Ik heb het met hun haast nooit over Venice, omdat we met z'n alle nog zoveel meer interesses hebben. Soms deel ik wel eens wat..wat Venice aan gaat...maar eigenlijk vinden ze dat helemaal niet zo leuk. Het vertroebelt hun beeld, wat ze hebben, en dat kan ik heel goed begrijpen. Daarom deel ik verder maar bar weinig, als het om Venice gaat. Er zijn zoveel manieren om je vraag te stellen, als je die hebt over Venice, en veel dingen zijn te privé. Soms willen fans wel heel graag wat weten, en als ik denk dat ik het kan delen, dan wil ik het best delen, dat is helemaal niet erg, maar ik zie het niet als mijn taak om hier alles maar neer te leggen, en ik deel niks met fans. Iedereen kan het aan Venice zelf vragen, of schrijven of mailen of wat dan ook. Daar hebben ze mij niet voor nodig.
marjolijn
02-04-2007, 10:04 AM
ik heb nooit wat van jouw postjes als bot ervaren hoor marjolijn! .
Oh gelukkig maar.
Maar ik blijf met woorden in een gesprek denk ik toch beter dan schrijvende en zoals ik al zei da's niet echt handig op een forum.....:rolleyes:
marjolijn
02-04-2007, 10:08 AM
Sylvia dat laatste wat jij zegt over Venice weetjes enzo dat bedoelde ik helemaal niet hoor.Ik bedoelde meer op Headline News Tourdates audio enzo.....De Venice site zelf..
groetjes
Estelle
02-04-2007, 10:16 AM
inderdaad heel handig om daar geregeld even wat dingen te bekijken! FF checken ;)
nuevocasa
02-04-2007, 10:19 AM
Gewoon niet te bang zijn Marjolijn. Je bent ook maar een mens, en ik vind ook niks mis aan jou postjes...als ik dat wel vond, dan meld ik het wel..ha,ha!
Tuurlijk is een gesprek van mens op mens veel persoonlijker, en dat moet je gewoon lekker blijven...da's toch echt wel belangrijker.
Het gevaar op een forum is dat je snel het gevoel hebt dat je vrienden maakt, omdat je een zelfde passie hebt. Maar eigenlijk is dat natuurlijk een fasade. Ik vind het wel leuk om mensen wat beter te leren kennen, en als er een klik is dan kun je zelf besluiten om buiten het forum om wat meer met die persoon om te gaan. Ik ben nog steeds blij dat ik via deze weg, hele leuke mensen heb leren kennen. En zo af en toe dan zien we elkaar ergens, en dan hebben we het zo af en toe over Venice, maar veeeeeel meer over andere dingen die ons bezig houden. Muziek, huisdieren, kinderen, werk, geliefdes, realties, ziektes, levenswijsheden, geloof, discriminatie, liefdadigheid, kunst, vrede en 100000 andere dingen.
nuevocasa
02-04-2007, 10:21 AM
Sylvia dat laatste wat jij zegt over Venice weetjes enzo dat bedoelde ik helemaal niet hoor.Ik bedoelde meer op Headline News Tourdates audio enzo.....De Venice site zelf..
groetjes
Juist meid, die site is altijd up to date, en daar vind je alles. Ik weet ook wel dat je dat niet bedoelde. Maar jij bent jij, en andere weer andere.
Estelle
02-04-2007, 11:11 AM
gelukkig maar dat iedereen anders is en overal anders op reageert.. anders is het leven veel te saai. en bestaat er geen identiteit,, iig geen eigen identiteit.
dan zou pubertijd wel veel makkelijker zijn hoef je niet meer op zoek te gaan naar je eigen identiteit haha ;)
nuevocasa
02-04-2007, 11:20 AM
Ha,ha...nou, echt wel....Ik moet er niet aan denken dat er 1000 Sylvia's rondlopen.....bbbbrrrrrr...lijkt me erg eng....ha,ha.
En wat betreft die hhoommoo sterretjes...ik heb die vraag ook eens gesteld, en volgens Tineke zit het in het programma, en kunnen ze er niks aan veranderen....
Ik blijf het iets heel raars vinden, maar probeer dan maar op andere manieren dat woord te gebruiken...ha,ha.
marjolijn
02-04-2007, 11:27 AM
Heel raar iets inderdaad wie bedenkt dat?
nuevocasa
02-04-2007, 11:30 AM
Ja, als je je bedenkt dat gay wel mag, maar h...o niet...:rotflmao ...daar zit voor mij niet echt een logica in...maar goed, kan aan mij liggen. Tis toch een keer bedacht, en diegene zal er zijn/haar reden wel voor hebben.....
Christien
02-04-2007, 03:13 PM
Muziek, huisdieren, kinderen, werk, geliefdes, realties, ziektes, levenswijsheden, geloof, discriminatie, liefdadigheid, kunst, vrede en 100000 andere dingen.
Ik las al heel erg lang mee op dit forum en ben gaan schrijven omdat er veel, voor mijn gevoel, onzinnige Venice vragen en opmerkingen werden geplaatst zoals: Wanneer komen ze weer? (terwijl ze net terug naar huis zijn), het eeuwige vergelijken van verschillende albums, de Venice "sound" en zo meer. Dat sprak mij niet aan en ik dacht dat ik met mijn mening daar ook een beetje een andere draai aan zou kunnen geven. (Oh jee, wat haal ik me op de hals met deze opmerkingen)
Ik ben een liefhebber van de muziek van Venice maar wil graag iets dieper op zaken ingaan. Klein voorbeeldje: "Starting here again" (de originele versie) vind ik een prachtig nummer maar niet omdat Mark, met zijn mooie blonde lokken, het zingt en staat in stralen van "hemels" licht. Dat is me dat een beetje te oppervlakkig. Natuurlijk zingt Mark het prachtig maar er gebeurt meer zoals de mooie baspartij van Mark Harris.
Wat betreft alle andere onderwerpen op dit forum probeer ik zo ook mijn steentje bij te dragen. Vooral het draadje "Andere muziek en artiesten" hou ik scherp in de gaten en ik probeer het ook een beetje te voeden. Er is zoveel meer mooie muziek!
Dus ook ik probeer er zo mijn draadjes uit te pikken die ik interessant vind en die ik de moeite waard vind om op te reageren.
Helga van Beers
02-04-2007, 03:48 PM
Leuke discussie over het forum zelf .... en voor het gemak ben ik het nu eens met jullie állemaal eens, hahaha. :biggrin:
Nee echt, de manier waarop jullie op of in het forum staan is heel herkenbaar. Ik hang hier ook al jaren rond, in eerste instantie voor het laatste Venice nieuws, maar al gauw kwam daar de gezelligheid bij. Toen ik nog minder uren werkte was ik veel vaker op het forum (en soms ook heel erg melig, haha), maar de tijd heb ik sinds vorig jaar wat moeten inperken net als de postjes zelf. Weet je, alle dingen die je schrijft wekken reacties op en daar moet je dan weer op antwoorden en voor je het weet ben je een half uur verder. Dus als ik echt effe geen tijd heb dan lees ik meer dan ik schrijf. Meedoen aan spelletjes doe ik om die reden ook niet meer zo, alleen het woorddraadje vind ik nog steeds geinig. En zo heeft iedereen z'n favoriete draadjes. Ik vind het ook vooral heel leuk om te zien wat ieders drive is om hier te zijn. Ben je er voor de klets, voor andere muziek, voor alleen Venice, voor een kritische noot of hou je je op de vlakte. Je vind het allemaal. Heerlijk, hoe meer verschillen hoe leuker! :)
Met al m'n geschrijf heb nooit zo'n moeite gehad om stukjes van mezelf te laten zien. Maar inderdaad, tot op zekere hoogte ... er zijn dingen die je hier niet deelt en dat is goed lijkt me.
Daarnaast zijn er de contacten met andere fans tijdens concerten enzo. Vind ik ook hartstikke leuk, maar gek genoeg ben ik daar een beetje dubbel in. Ik ben niet op m'n mondje gevallen en klets best makkelijk met iedereen, maar ik herken heel slecht mensen van gezicht. Ik heb dit al wel eens eerder verteld volgens mij. Het duurt even voor ik iemand kan plaatsen, ook al heb ik die persoon al vaker gezien. Kan daarom ook zomaar iemand voorbij lopen waar ik in een eerdere situatie een tijdje mee heb gepraat. Ik weet dat me dat kan overkomen en het maakt me soms heel onzeker. Het kan bij die ander nl. heel arrogant overkomen, alsof ik iemand niet wil kennen en als ik iets nièt ben dan is het dat. Als Frans bij me is kan ik het soms heel snel vragen (hij onthoudt àlle gezichten). Hij kent m'n gebrek en zegt dan gauw ... die hebben we daar en daar gezien .... pfff, ben ik weer gered. Maar als ik alleen ben moet ik het zelf opknappen. Vind ik soms erg lastig. ;) En zo heeft iedere gek z'n gebrek zeggen ze toch? :biggrin:
En m'n andere gebrek is dat ik altijd te laat naar bed ga .... waar meer mensen hier trouwens last van hebben, hahaha (ons kent ons :eyebrow: ).
Daar ga ik nu gauw wat aan doen! :sleeping:
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.