PDA

View Full Version : mama kwijt

monique verbrug
06-22-2007, 01:29 PM
Een van mijn grootste angsten als moeder zijnde is om mijn kind in de drukte kwijt te raken. Zo staat je dreumes nog bij je en zo is ie plotseling verdwenen. Ondanks onze nauwlettendheid is het ook ons ooit overkomen. Wij stonden een keer in de rij van de ijscokar te wachten toen we tot onze schrik zagen dat ons zoontje verdwenen was. In een cirkel van een paar meter stond een artieste, was er een toeristisch treintje en was er een braderie.

Welke richting kies je? Je moet snel beslissen en je weet dat als je het verkeerde kiest dat hij dan nog verder van je weg is. Je hart staat stil en het zweet breekt je uit! Het idee dat je kind ergens hulpeloos of helemaal paniek staat en niet meer weet waar jij bent en ook nog te jong is om hulp te vragen….

Dankzij de oplettendheid van omstandigers kon mijn man telkens in de goede richting gestuurd worden en liep het gelukkig allemaal goed af. Echter, nadat we hem gevonden hadden, sloeg de angst in alle hevigheid toe. Vooral toen drong het goed door wat er allemaal had kunnen gebeuren.

Een ding wisten we zeker: dit wilde we niet nog een keer meemaken! Vandaar dat we op het idee kwamen om peuter T-shirts te maken. Sinds onze zoon dit T-shirt draagt zijn wij een stuk gerustgestelder. Uiteraard houden we hem nog steeds goed in het oog, maar we hebben nu de wetenschap dat hij, wanneer hij in een onbewaakt ogenblik er weer op eigen houtje vandoor gaat, zijn ‘mama kwijt?’ T-shirt draagt. Hierop staat ons mobiele telefoonnummer, dat voor iedereen goed zichtbaar is.

Via mijn site www.mamakwijt.nl wil ik iedereen in de gelegenheid stellen ook zo'n T-shirt te bestellen. Zo hoop ik dat er zo min mogelijk ouders hun kindje kwijt raken.