View Full Version : Expositie Joke en Sylvia
nuevocasa
09-10-2007, 05:52 AM
Op Zondag 7 Oktober zullen Joke Vroegop en Sylvia samen exposeren in "het Kommissiehuys" Kommisjewei 1 in Nijega, Friesland.
Colourful Souls
Er waren 2 Amerikaanse muzikanten voor nodig om Sylvia en Joke met elkaar in contact te brengen, waarmee duidelijk zal zijn dat voor beide kunstenaars muziek een belangrijke inspiratiebron is. Hun beider passie voor verf en kleur werd de basis voor een bijzondere vriendschap die zij nu met u willen delen met deze expositie.
http://i79.photobucket.com/albums/j124/sillycasa/Herschaaldekopievanx-mas-2006003.jpg
Wil je werken van Joke bekijken, dan kan dat op haar website http://www.jokevroegop.nl
Wil je werken van Sylvia bekijken, click dan op http://www.bluepaint.nl
Op de nieuws pagina kun je nog meer lezen over deze expositie.
Op Zondag 7 Oktober zullen Sylvia en Joke beide tussen 14.00 en 16.00 uur aanwezig zijn, om hun passie te delen met "jullie".
TOT DAN!:wave:
hi-mar
09-10-2007, 08:15 AM
:coool!:
Als ik het in mijn bol krijg, maak ik misschien nog wel een bezoekje :)
Hoelang exposeren jullie?
Jiska
09-10-2007, 08:53 AM
Kan ik jullie schilderijen eindelijk "live" zien, ben ik op vakantie:waaah!:
Maar super hoor!! Geniet er maar van, het gaat vast erg druk worden!
we " hangen " 6 weken......
binnenkort vast meer op www.kommissiehuys.nl
Groet!
Joke
corine
09-10-2007, 09:31 AM
binnenkort vast meer op www.kommissiehuys.nl (http://www.kommissiehuys.nl)
Groet!
Joke
:eek:
Als jullie 6 weken "hangen" dan wil ik best s'morgens broodjes en koffie komen serveren hoor, anders vind ik het zo zielig voor jullie:rotflmao
Wens jullie heeeel veel succes meiden! :up:
pascal75
09-10-2007, 10:03 AM
Ook namens mij veel succes...
( Ik had trouwens nog even op je site gekeken sylvia, en er zitten erg mooie dingen tussen.. Ik zal eens met m'n vriendin overleggen of we toevallig de zelfde smaak delen)
Meestal is dat enkel het geval bij hele dure dingen ( boerderijen en zo. )
Ik hou van modern, en zij van uhhhhh type kringloop zeg maar hahaha
Zolang ze mij maar geen kringloop type vind, dan vind ik 't wel best!:rotflmao
Christien
09-10-2007, 10:52 AM
Wow, wat gaaf!
Veel succes!
Wienus
09-10-2007, 11:01 AM
Heel veel plezier gewenst !
Exposeren, soheeee !! :coool!:
nuevocasa
09-10-2007, 01:04 PM
:coool!:
Als ik het in mijn bol krijg, maak ik misschien nog wel een bezoekje :)
:moon: :nyahnyah:
Kan ik jullie schilderijen eindelijk "live" zien, ben ik op vakantie:waaah!:
:hammerhit :hammerhit Dat wist ik ook.......ships!
Als jullie 6 weken "hangen" dan wil ik best s'morgens broodjes en koffie komen serveren hoor, anders vind ik het zo zielig voor jullie:rotflmao
:thumbsup: rotfl
Ook namens mij veel succes...
( Ik had trouwens nog even op je site gekeken sylvia, en er zitten erg mooie dingen tussen.. Ik zal eens met m'n vriendin overleggen of we toevallig de zelfde smaak delen)
Meestal is dat enkel het geval bij hele dure dingen ( boerderijen en zo. )
Ik hou van modern, en zij van uhhhhh type kringloop zeg maar hahaha
Zolang ze mij maar geen kringloop type vind, dan vind ik 't wel best!:rotflmao
rotfl rotfl Type KRINGLOOP! Kunnen ook hele mooie stukken tussen zitten...zo'n jongen of meisje met traan, met zo'n eikenhouten lijst....GEWELDIG!
Overleg maar eens met je "kringloopje"
Ik schilder ook in opdracht, dus als je zelf graag iets geschilderd wil hebben, kan dat ook..van foto of in samenspraak. En een voordeel...ik ben NOG niet duur....wat schilderijen betreft dan hé...:rolleyes:
pascal75
09-10-2007, 09:13 PM
En een voordeel...ik ben NOG niet duur....wat schilderijen betreft dan hé...:rolleyes:
Nee maar over 6 weken zijn ze niet meer te betalen zeker hahaha
(p.s. dat gun ik je van harte hoor ! )
erwina
09-10-2007, 11:28 PM
Joke & Sylvia,
Heel veel succes!! :givingflo
Leuk die expo van jou en Joke...!!:bighug:
Gefeliciteerd.....:) !!!
Het lijkt me waanzinnig om daarheen te gaan, omdat ik 1 nog nooit in het Friese land ben geweest en 2 om jou weer eens te zien (syl), en 3 kunstwerken fascineren mij altijd...(niet alle he)...en wat ik zie vanaf het fotoke dat spreekt me aan...zeker die paarse druppel...!! en dat kleine meisje met die linten...erachter.
Alvast veel succes met de spannende voorbereidingen dames....:bighug:
En laat die paarse druppel nu in mijn huis hangen....je hebt smaak Zara! In het echt is hij nog mooier.....
:jumpforjo
nuevocasa
09-11-2007, 08:26 AM
En dat kleine dansende meisje ( Dansende Kus)...laat die nou bij mij in huis hangen...ha,ha. En in het eggie zijn alle schilderijen veel mooier, en komt het vaak veel meer binnen. Daarom is het ook zo leuk, dat er nu een gelegenheid is, om ze ook in het eggie te zien.
JOH!
Syl....WAT TOEVALLIG!!!!
nuevocasa
09-11-2007, 11:18 AM
JOH!
Syl....WAT TOEVALLIG!!!!
Goh, ja hé......
Zou toeval dan toch bestaan?;)
:fart:
Helga van Beers
09-14-2007, 07:49 AM
Hee Joke en Sylvia, gefeliciteerd met jullie expositie. Wat een leuk nieuws zeg! :coool!: Leuke plannen, gaat vast helemaal denderend lopen. Ben benieuwd naar de verhalen en foto's. Die komen toch ook hier hè?
Geniet ervan meiden!!!! :) :thewave:
MirKiVa
09-15-2007, 04:16 AM
Super dat het er nu eindelijk van gaat komen!
Ik hoop dat velen jullie mooie kunst komen bewonderen!
Jammer dat Nijega zo vreselijk ver weg is, dat doe ik toch niet meer even op en neer. Ik blijf duimen op een expositie een keertje dichterbij....en ondertussen hoop ik dan maar op foto's!?? (of is dat not done bij een expositie?)
:thumbsup:
Miriam
nuevocasa
09-15-2007, 04:35 AM
Tis waar Mir, Nijega is ook voor mij een takke end weg, ha,ha.
Maar het is wel de plek om te exposeren. Tis Joke's plekkie, en we delen zielen, dus dat moet daar...kan niet anders.
Ik ga wel in de toekomst meer solo exposeren, en dan is dat vast wat meer beneden de rivieren, en dan moet je zeker komen!:coool!:
Wendelien
09-15-2007, 11:09 AM
Sylvia & Joke, ontieglijk leuk en wel verdiend, denk ik.
Jammer dat ik nu ook niet in de gelegenheid ben, maar ik hoop jullie werk wel een keer in het eggie te zien.
GOOD VIBES!
MirKiVa
09-15-2007, 01:08 PM
Ik ben een paar jaar geleden in Nijega en het Kommissiehuys geweest en ik kan me helemaal voorstellen dat jullie daar met zijn tweetjes willen staan! De sfeer is geweldig, zo'n thuis gevoel. En voor Joke natuurlijk helemaal.
Als ik ook maar meer energie en tijd had zou ik op en neer rijden maar dat lukt nu niet. Jammer...want ik ben erg nieuwsgierig naar jullie werk!!
Maar Syl, geloof maar dat ik er ben als je een keer binnen rij afstand exposeert!! :thumbsup:
nuevocasa
09-15-2007, 01:13 PM
Maar Syl, geloof maar dat ik er ben als je een keer binnen rij afstand exposeert!! :thumbsup:
We gaan elkaar binnenkort in Limburg zien, Mir...en dan ga ik je huggen...en dan gaan we gewoon weer lekker ouderwets good vibes delen, en dan komt het helemaal goed met je.....Ik ga aan je denken, goed?
Je bent net als zoooooooo vele een pracht mens, en ik kan het niet toelaten dat je het effe niet trekt....
:bighug:
nuevocasa
09-15-2007, 01:20 PM
En nog iets Mir....mijn huis is op 1 uur afstand....en in mijn huis hangen al mijn schilderijen, en die maken alle kinderen en volwassen blij als ze bij ons komen....waag een ritje....Je bent meer dan welkom!
MirKiVa
09-15-2007, 01:44 PM
I just might take you up on that offer! :)
Thanks!! :bighug:
nuevocasa
09-15-2007, 01:52 PM
Je kunt gewoon nederlands praten,.........ha,ha...maar gelukkig snap ik je. Kom gauw...doen we een bakkie en praten we. Ik heb je altijd in gedachte gehad, en je bent speciaal.
Niet vergeten, wat ik zeg...op dit forum, waar alle woorden maar half zijn...Neem je kids mee....als je wilt komen...wie weet, kunnen we wat koppelen. Onze Sam is al weer vrij..ha,ha...Dus ruimte....dikke vette knipoog! Snap je wel....daar kunnen wij geen moer aan regelen...we moeten gewoon hoop blijven houden, als het om partner keuze gaan. Maar die van jullie maken wel een kans...ha,ha,ha...als het om mijn optie gaat...ik heb daar als moeder geen moer over te vertellen.........
MirKiVa
09-15-2007, 02:03 PM
hihihihi...ik vind dat zo'n lekker zinnetje in het engels. :biggrin:
zat net te denken...kan misschien een keer met kids gaan, dat is wat makkelijker te regelen. Je leest mijn gedachten dus! :)
En wie weet ja...ook al hebben wij moeders daar geen moer over te zeggen...hahaha...
Ik laat het je weten als ik zover ben! Want het klinkt wel goed...even op en neer voor koffie en klets. :)
nuevocasa
09-15-2007, 02:12 PM
Precies!
Denk maar gewoon niet te lang...ik maak wel een gaatje....Dat doe ik bij veel mensen...da's een afwijking...ik weet het....maar het kan me niet schelen.
Ik hoor van JE...zodra je er klaar voor bent..ok! Gaan we gewoon een feestje bouwen..hoe dat zien we dan wel.:thumbsup:
MirKiVa
09-16-2007, 01:05 AM
:)
niet te veel gaatjes hoor....blijft er zo weinig Sylvia over.....
:noevil:
:elmo:
nuevocasa
09-16-2007, 04:52 AM
niet te veel gaatjes hoor....blijft er zo weinig Sylvia over.....
:noevil:
:elmo:
Wha,ha,ha,ha,ha,ha.......ik maak ook al teveel gaatjes in mijn doek..........:moon: :p: ;)
nuevocasa
09-16-2007, 07:48 AM
Als je goed naar de foto kijkt op de eerste pagina...dan zie je op het ene doek een dansend meisje...en op het andere doek een druppel/traan...."Dance or Cry"....moest ik nog effe zeggen....;)
:crying: van ontroering....
Hebben we nou anders NOOOOOIT.........dat soort momenten.......
nuevocasa
09-17-2007, 01:49 AM
:crying: van ontroering....
Hebben we nou anders NOOOOOIT.........dat soort momenten.......
:rotflmao :rotflmao :rotflmao
NEEEEEEEE noooiiiiit...is echt de eerste keer........:rolleyes:
Hier schat! Krijg je een FREE hug van me!
nuevocasa
09-19-2007, 09:46 AM
Jullie zijn van harte uitgenodigd...gaat hartstikke leuk worden!
11379
11380
Tjergina
09-19-2007, 09:54 AM
Jullie zijn van harte uitgenodigd...gaat hartstikke leuk worden!
Doen we, Sylvia! :coool!:
marjolijn
09-19-2007, 10:28 AM
Yep!
nuevocasa
09-19-2007, 04:50 PM
Doen we, Sylvia! :coool!:
Yep!
Dank julllie wel!
Woorden zeggen weinig....maar reken maar dat ik blij ben als jullie er zijn...we hopen op meer!
Muziek verwoord wat een mens voelt, muziek is kunst, en kunst kan op heel veel manieren verwoord worden. Ik wil jullie uitleggen wat mij ertoe gezet heeft om iets te schilderen. Zoals zoveel liedjes, gaan ook schilderijen heel diep...Ik weet het...het is moeilijk te vatten...
Tjergina en Wilma..we zien jullie op 7 Okober!!!
Ik kijk er ook naar uit! Dat muziek voor zowel Syl als voor mij een factor is waar we niet buiten kunnen wisten jullie al....maar jullie kunnen nu ook zien wat dat met ons doet. Exposeren is altijd spannend, dus ik ben blij dat Syl erbij is om mijn handje vast te houden....
Tot de 7e!!
Tjergina
09-19-2007, 10:21 PM
Tjergina en Wilma..we zien jullie op 7 Okober!!!
Ze heet Marjolijn, hoor! Je weet wel, die blonde, in Apeldoorn op de foto .... :biggrin:
blontje_46
09-19-2007, 10:54 PM
En ik ben Wilmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en ik doe bij het Kommissiehuys de deur wel open voor al jullie gasten
nuevocasa
09-20-2007, 01:49 AM
Ze heet Marjolijn, hoor! Je weet wel, die blonde, in Apeldoorn op de foto .... :biggrin:
Ik wou effe kijken of juf Tjergina nog wakker was....:loopy:
En ik ben Wilmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en ik doe bij het Kommissiehuys de deur wel open voor al jullie gasten
Kkiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjjk...zo gaat 'ie goed...Marjolijn..uh Wilma...:rotflmao
Tjergina
09-20-2007, 02:51 AM
Ik wou effe kijken of juf Tjergina nog wakker was....
Ja, ja .... :moon:
marjolijn
09-20-2007, 03:36 AM
Ik kijk er ook naar uit! Dat muziek voor zowel Syl als voor mij een factor is waar we niet buiten kunnen wisten jullie al....maar jullie kunnen nu ook zien wat dat met ons doet. Exposeren is altijd spannend, dus ik ben blij dat Syl erbij is om mijn handje vast te houden....
Tot de 7e!!
Joke ..ik ben ook erg benieuwd naar jouw schilderijen!Tot de 7e.
Syl en Joke......ik heb aan mijn zus (kunstenares) gevraagd of ze met me meegaat zondag de 7e...en misschien gaat vriend ook mee...dat weet ik nog niet, tis dan pappaweekend....dus houdt me tegoed.....
:rockout:
nuevocasa
09-20-2007, 03:56 AM
Syl en Joke......ik heb aan mijn zus (kunstenares) gevraagd of ze met me meegaat zondag de 7e...en misschien gaat vriend ook mee...dat weet ik nog niet, tis dan pappaweekend....dus houdt me tegoed.....
:rockout:
:jumping: :jumping: :jumping:
:thewave: :thewave: :thewave: :thewave: :thewave:
ze had een afspraak (muurschilderingen maken bij broer)....maar verzet die...jaaaaaaaa ze is reuze nieuwsgierig...naar andere kunstenaressen...!!
Dus ga er maar vanuit dat het definitief...YES is....ooh dat wordt een heerlijk dagje dat weet ik nou al....:happydanc
:elmo: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :love: :thewave:
nuevocasa
10-06-2007, 11:05 AM
PPPPppppssstttttttt!
Even een "little" reminder...tis morgen 7 OKTOBER.....:coool!:
Tot Morgen!:wave:
blontje_46
10-06-2007, 11:06 AM
Suc 7 Sylvia en Joke
Wienus
10-06-2007, 11:55 AM
Heb je kriebels Syl...? Spannend maar leuk ! Veel plezier samen !
nuevocasa
10-06-2007, 12:25 PM
Heb je kriebels Syl...? Spannend maar leuk ! Veel plezier samen !
Ik heb best wel een beetje kriebels...maar da's gezond! Ik heb er zin in! Joooooooo...ik zie je morgen....eindelijk weer! En ik ben in goeie doen dit keer...ha,ha!:thumbsup:
Helga van Beers
10-06-2007, 01:50 PM
Veel plezier morgen! Maak er een mooie dag van. :thewave:
Rijna
10-06-2007, 07:59 PM
meiden, spuug ze in de bek, de teerling is vanaf vandaag openbaar geworpen.....
En wie weet, het is vanaf hier een end reizen, maar zeg nooit nooit....
dikke doei
corine
10-06-2007, 10:24 PM
Heel veel succes met jullie expositie meiden!
Tis hier weer een zonnige dag zal daar ook wel zijn, dus hoop voor jullie dat er veel mensen op af gaan komen!:up:
nuevocasa
10-08-2007, 04:11 AM
Ik moest effe bijkomen van gister. De bloemen in de vazen gezet, en alles even de revue laten passeren. Ja zeker, in Nijega scheen de hele dag de zon! Om half 11 was ik al in Nijega...wat een wonder, een half uur té vroeg! Da's me nog nooit overkomen....;) Het Kommissiehuys was nog niet eens open, dus ben ik lekker in het zonnetje op een bankje gaan zitten. Best spannend zo'n expositie. Wat komt er op af, en wie van hier zullen er komen, en valt het werk in de smaak...Allemaal vragen, die je maar gauw weer moet laten varen, anders durf je nog niet eens werk op te hangen..ha,ha. Om 11 uur deed Nora de deur open, en zag mij in het zonnetje zitten..ha,ha. Gauw mijn werk naar binnen gedragen, en ondertussen kwam Joooooooo ook aanzetten. Heerlijk weerzien...zo'n fijne meid!:thumbsup: Gauw aan de slag om al het werk op te hangen, en ik had natuurlijk weer een ander ophang systeem bedacht, als een draadje met een spijkertje.....:whaa?: Er moest een boor en pluggen aan te pas komen...en Nora en Jooo hadden beide geen benul of ze dat wel konden vinden. Maaaaar, na veel zoek en leen werk hadden we het benodigde bij elkaar, en kon ik m'n gaatjes boren...:biggrin: Joo had haar oude stekkie als expositie ruimte, en mijn werken werken achterin getoont. Toen alles hing nog gauw een uiensoepje naar binnengewerkt, en een broodje kroket, en toen kon het beginnen...het was 14.00 uur. Lang hoefde we niet in spanning te zitten, want 14.05 uur kwamen de eerste gasten al binnen. Marjolijn en Gerrit!!! Met een bos bloemen en een vaas..( erg handig;) ) Even daarna kwamen Tjergina en Hans, en langzaamaan drubbelde het binnen. Ik stond ervan te kijken hoeveel mensen er dan toch nog de moeite nemen om naar zo'n expositie helemaa in het hoge noorden te komen......Annabelle en zus, en Dagje, en Henriette en Bert, en een aantal bekende friese schilders, en een hoop mensen zo op de bonnevooi, en vrienden en familie van Joo! Het was een drukte van belang. Amper tijd om te kletsen met iedereen, want ja, je moet je werk toch ook een beetje verkopen! Ik was erg blij met het compliment van een schilderes die haar doeken voor twee nulletjes meer verkoopt..ha,ha..;) Wie weet breekt die tijd voor ons ook nog een keertje aan Joo..:biggrin:
Het duizelde me voor de ogen op een gegeven moment, en ik wilde toch nog wel effe kletsen met een aantal mensen, dus op een gegeven moment ben ik leker op het terrasje neergestreken, en heb lekker met een ploegje van hier aan tafel zitten beppen. Tjergina...wat kan jij ratelen zeg...je lijkt mij wel...:biggrin: Het deed me goed dat jullie er waren..was echt heel erg gezellig en leuk. :thumbsup:
Belle meiske..die zus van jou...wha,ha,ha,ha...wat een lekker ding zeg....! Voor ik het wist was het sluitingstijd....de meeste mensen waren alweer vertrokken, alleen Bert en Henriette, en Dagje en ik waren nog over...en we hadden honger! We zijn toen met z'n viertjes nog effe lekker wezen uiteten, en toen was het tijd om alle vier de lange reis weer terug naar huis te maken. Toen ik thuis kwam, was ik helemaal KO. Gelijk nog even gekeken of ik reacties had van mensen die een visite kaartje hadden meegenomen.....En ja hoor...3 gegadigden voor een portret:o:
Ik ga het druk krijgen de komende maanden, denk ik...dit was pas de eerste dag....
Lieve mensen van hier....bedankt!:bighug:
Hier een collage van foto's, gemaakt door Marthe, dochter van Joo!:thumbsup:
http://i79.photobucket.com/albums/j124/sillycasa/EXPOsylenik2.jpg
http://i79.photobucket.com/albums/j124/sillycasa/EXPOsylenik.jpg
Wienus
10-08-2007, 04:35 AM
Heeeeej ! Wat een gave dag is dat geweest, joepie ! Mooie collage ook, en leuk zoveel bekenden en ook dus collega's en potentiele klanten ! Een succes dus, heel blij voor je !
Heb je overigens mijn kaartje gehad..?
MirKiVa
10-08-2007, 04:47 AM
Schitterend drieluik zie ik daar hangen Syl!!
Gefeliciteerd meid! Super dat het zo'n goede dag voor jou en Joke was.
En wat geweldig dat je er opdrachten aan over gehouden hebt, al had ik niet anders verwacht. ;) :coool!:
Is er nog iets te zien voor mij als ik bij jou langs kom of heb je alles lekker verkocht? hihihi
Gefeliciteerd ook Joke!! Nog geen verslag van jou gelezen maar ik ga ervan uit dat het net zo'n geweldige dag voor je was als voor Syl.
Was het niet vreemd om op je oude stek terug te zijn, nu in andere hoedanigheid??
marjolijn
10-08-2007, 04:54 AM
Ik moest het ook even laten bezinken...kom net uit bed ... ik was gisteren niet o.k , maar ik geloof niet dat iemand dat gemerkt heeft...ik wilde perse komen.
Wat een gezellige gelegenheid ook "het "Kommissiehuys" daar voel je je gelijk op je gemak.
Fijn dat het zo'n succes was...enne... het is inderdaad nog véél leuker in het echt!!
Ik liep steeds weer even naar binnen...om nog es naar de details te kijken....De schilderijen! waren niet de enigen die er goed uitzagen trouwens, je zag er geweldig uit Syl...en die laarzen van je verdienen een foto op zich:coool!:;)
En Tjergina was nog rustig gisteren....ha,ha,ha:rolleyes:rotfl
heidy
10-08-2007, 05:03 AM
:clap:Wat fijn om te zien en horen dat de eerste dag zo'n groot succes is geweest!!!!! ga zo door:coool!::clap:
Tjergina
10-08-2007, 05:34 AM
Het was een uitgelezen dag gisteren voor een bezoekje aan het Kommissiehuys. Het is daar altijd gezellig en dan hingen er ook nog van die mooie schilderijen van Joke en Sylvia gisteren. Wij hebben ervan genoten, Hans en ik.
En dan de hele middag in de zon op het terras, je kunt je het weekend toch bijna niet beter voorstellen.
En dat ratelen van mij? Ja, toch eens aan mijn moeder vragen van wie ik dat nou heb ...... :biggrin:
(Maar als je de foto goed bekijkt, zeg ik daar net even niks. Hoe is het mogelijk, hè?)
conny
10-08-2007, 05:37 AM
gaaf hoor dat het zo`n succes was!
Wienus
10-08-2007, 07:24 AM
Echt heel mooi die collage hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik zie..Syl met haar boormachien ha ha ha ! Ook die foto van jullie 2-en is heel super, vroeg me zomaar af, wie zijn trouwens die 2 mooie menskens links boven op de collage...prachtig..!
marjolijn
10-08-2007, 07:34 AM
Echt heel mooi die collage hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik zie..Syl met haar boormachien ha ha ha !
Ja ,die vinden wij ook geweldig...ha,ha....;)
Syl is niet voor een gaatje te vangen :-)))
Christien
10-08-2007, 08:09 AM
Syl, ik ben zooooooooooooooo super blij voor je!:woohoo::woohoo::woohoo:
hi-mar
10-08-2007, 09:55 AM
Klinkt vruchtbaar :thumbsup:
Hoop dat het voor Joke ook vruchtbaar was.
En ook leuk om wat mensen achter de woorden te zien :)
Wendelien
10-08-2007, 11:29 AM
Syl (en Joke), gefeliciteerd met jullie succes! Zoals ik al zei, de agenda zat vol zondag, maar ik moest wel aan jullie denken toen het weer zo mooi was, dat er een zonnige gloed over jullie mooie werken zou vallen.
Ik hoop het allemaal snel eens te kunnen bewonderen in real life!
nuevocasa
10-08-2007, 12:02 PM
Heb je overigens mijn kaartje gehad..?
Euh....nope.....
Schitterend drieluik zie ik daar hangen Syl!!
Is er nog iets te zien voor mij als ik bij jou langs kom of heb je alles lekker verkocht?
Dat 3-luik is een begin van een nieuw project. Dit is de ZON, van de kerkramen van het kerkje st-Mark, in Venicebeach. Ik ga 24 ramen schilderen......
Het meeste wat in ons huis hangt, hangt nu in het Komissiehuys, dus het is wel een kale boel thuis...klinkt zelfs hol als ik door de kamer loop...blek!
Ik moest het ook even laten bezinken...kom net uit bed ... ik was gisteren niet o.k , maar ik geloof niet dat iemand dat gemerkt heeft...ik wilde perse komen.
De schilderijen! waren niet de enigen die er goed uitzagen trouwens, je zag er geweldig uit Syl...en die laarzen van je verdienen een foto op zich:coool!:;)
Nee, niks gemerkt dat je niet ok was....
Ha,ha..nou zeg...dankjewel. Gaaf hé die laarzen..ha,ha..met regenboogstreepje. Ik hou wel van een beetje kinky:biggrin:
(Maar als je de foto goed bekijkt, zeg ik daar net even niks. Hoe is het mogelijk, hè?)
:rotflmao
Echt heel mooi die collage hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik zie..Syl met haar boormachien ha ha ha ! Ook die foto van jullie 2-en is heel super, vroeg me zomaar af, wie zijn trouwens die 2 mooie menskens links boven op de collage...prachtig..!
Ja, die boormachine had me toch wat voeten in de aarde...maar uiteindelijk toch gelukt om wat gaatjes te boren. Sta d'r mooi op met mijn feestjurk..ha,ha!
Die foto van ons tweeen vind ik dus ook een plaatje!
Die 2 mooie menskes zijn een kunstschilder en zijn vrouw...moet Joke effe zeggen hoe die man ook alweer heet...effe kwijt.
Syl is niet voor een gaatje te vangen :-)))
:rotflmao Nee, dat heb jij goed in de "gaten" Ingy....:rotflmao
Wienus
10-08-2007, 12:14 PM
Euh....nope.....
Eus....ik hebbem naar het Kommissiehuys gestuurd....hmmm....wie weet...als je je werken weer gaat halen..ligtie er wel ?
Het zal inderdaad een kale boel zijn nu thuis, dan zet je de cv maar aan ha ha, want er zal met die werken best een boel energie/warmte uit huis zijn verdwenen... :)
Die mensjes....echt prachtig !!:love:
:rotflmao Nee, dat heb jij goed in de "gaten" Ingy....:rotflmao
Ach ja, soms gaat dat wat beter dan anders, maar deze keer viel zowaar het kwartje....
marjolijn
10-09-2007, 01:24 AM
En ook leuk om wat mensen achter de woorden te zien :)
:)
Leuk om het nog even hier terug te zien, dan kan ik meestal pas woorden vinden hoe ik het ervaren heb.
Ondanks het een verre reis was, waarvan ik meer in de auto zat dan in/buiten het Kommissiehuis...in het mooie Friesland...was ik toch blij dat ik gegaan was.
Ik vond het super om jou te zien, en je werken nu in het echt te zien....!! je ziet de structuren dan veel beter dan op een foto. Dat is mij nu wel duidelijk. Je portretten meid...daar ga je het druk mee krijgen...en leuk dat je al opdrachten hebt nav zondag...Zuske Sas...zei dat al...die springen er gewoon uit, daar moet je het van hebben....jaa...het is zeker wat anders dan een gewone foto van 10 x 15 ........tja kunstenaressen he onder elkaar. Ja die zus van me is een heerlijk mens. (Btw de auto is heel gebleven hahaha.. :p: )We misten wel beide wat meer werk van je....(niet vervelend bedoelt) je werken zijn prachtig...maar er hadden er voor mij en zus wel meer mogen hangen. Dat is mijn meining.
Joke heeft ook prachtige materialen in haar werk verwerkt...dat spreekt mij ook zeer aan.....ook de kleuren combinatie. Door drukte heb ik haar niet kunnen spreken, jammer dus doe ik dat maar hier.....:rockout:
Leuk vind ik het altijd om Dagje weer te zien....en om even kennis te maken met Marjolein....al hoorde ik door vermoeidheid en de auto's daar nie veul...maar dat is niet erg. Tjergina heerlijk dat geklep van je....hahahaha je bent jezelf...net als hier op het forum, leuk vind ik dat. Prachtige tas trouwens.
...Succes Syl en Joke.....het klinkt als een klok.
nuevocasa
10-10-2007, 01:48 PM
We misten wel beide wat meer werk van je....(niet vervelend bedoelt) je werken zijn prachtig...maar er hadden er voor mij en zus wel meer mogen hangen. Dat is mijn meining.
Klopt Belle..ik had dat ook graag gezien. Maar door drukte met portretten en andere zaken thuis, heb ik 2 geplande werken niet af kunnen maken.....Ik had ze graag zien hangen daar, maar dat komt nog wel een andere keer. Alles op z'n tijd. Ik heb mijn vlinder trouwens verkocht aan een basisschool!!! Anders had 'ie er zeker gehangen, maar ze waren me 2 weken voor.......ha,ha!
Ik zie dat 3-luik, die ZON ook helemaal in een mooi crematorium ofzo hangen....klinkt misschien gek, maar heb er wel zo'n idee bij.
marjolijn
10-11-2007, 03:09 AM
Jaaaaa die vlinder dacht ik achteraf ook, hè waar was die? En in een crematorium is niet zo gek je ..zon.. ik zie de link met die kerk waar je het over had wel;)
Ik weet dat net als muziek, schilderijen enz..je eerst moeten aanspreken of je je eigen gevoel er bij kunt hebben/krijgen..Maar toch vonden wij allebei het heel leuk de verhalen erachter door jezélf te horen vertellen...(een paar kenden we natuurlijk al).
Is misschien ook wel leuk , op je site hier en daar er wat meer bij te vertellen?:talktalk:Spreekt mensen wel aan denk ik.
nuevocasa
10-11-2007, 06:43 AM
Ik weet dat net als muziek, schilderijen enz..je eerst moeten aanspreken of je je eigen gevoel er bij kunt hebben/krijgen..Maar toch vonden wij allebei het heel leuk de verhalen erachter door jezélf te horen vertellen...(een paar kenden we natuurlijk al).
Is misschien ook wel leuk , op je site hier en daar er wat meer bij te vertellen?:talktalk:Spreekt mensen wel aan denk ik.
Ik heb daar wel over nagedacht om dat te doen, maar besloten de verhalen erachter niet op mijn website te zetten. Het zijn werken die heel diep gaan, net als heel veel muziek die geschreven wordt door muzikanten. Je kunt pas wat maken, creeeren als je door een fase heen bent gegaan. Mensen moeten het naar mijn mening gewoon mooi of niet mooi vinden...en hun eigen gevoel erbij krijgen. Maar tuurlijk wil ik mijn gedachte en gevoel achter de schilderijen wel met sommige mensen persoonlijk delen. Da's een stukje vertrouwen in de persoon waar ik het aan vertel, gewoon omdat ik ze dan in de ogen kan kijken. Ik kan dan zelf bepalen of ik het vertel of niet. Aan sommige mensen op de expositie heb ik niks verteld, alleen maar de technische kant.....of het hebben over kleur of compositie...errrrrug interessant...ha,ha,ha!
Tis een uitdaging voor mij om die werken los te laten, door ze te verkopen. Stukje bij beetje komt er dan ruimte voor iets nieuws, en dat voelt goed.
Dat ik sumier hier wat dingen heb geschreven over mijn werken...heb ik toen bewust gedaan. Maar zoals altijd zijn woorden maar woorden...het dekt misschien voor 1 kwart het gevoel....die andere 3 kwart zit bij mij van binnen...en door het op doek te gooien, heb ik het een plek gegeven, en er iets positiefs mee gedaan. Kortom...als ik mijn verhalen op mijn website gooi, dan zullen mensen het nooit zo oppikken als IK het voel...omdat er altijd eigen gevoel bij komt kijken. Maar als ik het mensen persoonlijk vertel, dan gaat het meer leven. En nee, je leven ga je niet aan iedereen vertellen...alleen aan speciaaltjes...:clap:
En die portretten, dat is ook waar ik mijn geld mee moet verdienen. Die andere kunst is puur een uitlaat klep, voor mij persoonlijk. En yep, ze zijn ook heel persoonlijk, die portretten....past wel bij mij, en ik moet zeggen, het wordt ook opgepikt door persoonlijke mensen. Ik verwoord een stukje gevoel van mensen die zo'n portret kopen, en als je als kunstenaar dan mag ervaren wat dat met iemand doet.....pppppffffffffff.....dan mag je je alleen maar heel gelukkig prijzen. Daar kan geen geld tegenop.
marjolijn
10-11-2007, 08:27 AM
Ik denk dat ik begrijp wat je zegt,over geschreven en gesproken woord.
nuevocasa
10-11-2007, 12:50 PM
Joke en ik stonden vandaag met een klein artikeltje in "de Leeuwarder Courant":bugeyes:
Ik wist er niks van, maar tis wel een aangename verrassing......
Jo schat, ze hadden van mij ook Dansende Kus, mogen publiseren, of die 2 opgeklapte rozen, of de Dansende vrouw bij de maan.....
Toeval wil dat ik nu heel gedreven bezig ben met een copy van "Backyard Tree"...het schilderij wat ze als afbeelding hebben gebruikt....en alle gevoelens bij dat schilderij komen weer boven drijven.......ik kan wel :Moonwalke en :crying: tegelijk...:rolleyes:
http://i79.photobucket.com/albums/j124/sillycasa/syl.jpg
hi-mar
10-11-2007, 02:18 PM
Mooi stukje reclame en aandacht :clap:
Ik kan me enigszins voorstellen hoe overweldigend en warm dat gevoel moet zijn, iets speciaal. Iets intens wat je deelt, geven en nemen, uitstralen en ontvangen, opgooien en vangen. Wauw :)
erwina
10-12-2007, 02:40 AM
Joke & Sylvia,
Jullie kunnen echt trots op jezelf zijn.
Ben trots op jullie, wauuw.
:bighug::bighug:
Jiska
10-12-2007, 02:40 AM
Dames die expositie ziet er mooi uit!!! Jammer dat ik het gemist heb....
nuevocasa
02-11-2008, 03:21 PM
Ik heb je best wel een beetje gemist Jiska!
Ik wil Joo zo graag effe een seintje via hier geven........
Lieve schat, hij is binnen gekomen...Ik geloof dat niemand dat zo goed kan als JIJ!
LAAT ME..dan komt alles goed! Ik dank je voor je trouw en liefde...puuuuuwww...wat een mooi mens..ha,ha!
JIJ en nog een paar weten wie ik ben...en da's uniek...reken maar..ha,ha!
Proost meid..!
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ih5i8lEpaH0&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ih5i8lEpaH0&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
vBulletin® v3.7.0, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.