PDA

View Full Version : Vraag over 'Landslide'

Ruby
11-17-2002, 12:05 PM
Hai allen,

Ik heb me hier aangemeld een tijdje terug, en ik probeer wel alles te lezen maar heb niet zoveel tijd om mee te schrijven helaas...

Maar ik heb een vraagje over het nummer 'Landslide'. Ik zag dat dat geschreven is door Stevie Nicks (Fleetwood Mac, toch?) Heeft zij dat speciaal voor Venice geschreven of covert Venice dit nummer?
Vanmiddag hoorde ik 'm namelijk ook op de radio maar dan van de Dixie Chicks (gave groep, 3 Amerikaanse meiden, hebben net weer een nieuwe cd). Ik vroeg me dus af of de Dixie Chicks nu Venice covert, of dat ze Stevie Nicks coveren!

Groetjes, Ruby :wave:

danielle
11-18-2002, 12:20 AM
Hoi Ruby!

Landslide is geschreven door Stevie Nicks en voor Fleedwoodmack, want het staat op een album die volgens mij ergens in de jaren '70 al uit is gekomen.(1975?)Het is al door meerdere mensen gecovered. Ik vind 'Landslide' een van de mooiere nummers, vooral live!
Groetjes,
Danielle:wave:

Su2000
11-18-2002, 12:57 AM
Wow!

The Dixie Chicks die Landslide doen? Dat is mijn andere favoriete band die ook nog 1 van mijn favo nummers doet!
Ik ga meteen de nieuwe CD kopen!

The Chicks rule!!!!!:D

Ruby
11-18-2002, 03:47 AM
Ooooh, leuk leuk, nog iemand die de Dixie Chicks gaaf vindt!! Bijna niemand in mijn omgeving kent ze, en het is hartstikke goed!
Ik hoorde het gisterenmiddag op Country FM (radio) bij mijn ouders, en mijn moeder en ik riepen meteen 'hee, Dixie Chicks!'

Daniëlle, bedankt voor je uitleg, ben ik weer wat wijzer! :D

:wave: Ruby

Su2000
11-18-2002, 06:50 AM
Ja potverdorie, die Country FM krijg ik dus niet op mijn radio.
Erg irritant.

Ik ken ook niemand die ze leuk vind hoor, maar nu wel!
:cool: :cool: :cool:

Helga van Beers
12-01-2002, 02:31 PM
Hai,
Goh mijn oog viel opeens op de titel van dit lijntje, hij was me nog niet eerder opgevallen. Ik vind Landslide schitterend van Venice, maar ken het origineel van Fleetwood Mac helaas niet. Het is er gewoon nog nooit van gekomen om dat eens op te zoeken.
Nou wil het toeval dat wij een paar weken terug (voor de cruise) op Venice Beach liepen te neuzen naar leuke t-shirts (met Venice Beach er op natuurlijk) en dat dit nummer toen regelmatig in al die souvenirshops aan het strand te horen was. Ik was steeds van plan een keer te vragen wie het uitvoerde, maar daar kwam het niet van. Het klonk niet als Stevie Nicks, Mark was het zeker niet (tenzij hij zijn broekriem te strak had aangehaald :D ), dus het kunnen heel goed die Dixie Chicks geweest zijn.
Ik ken ze niet, maar ga ze even ergens checken. Het klonk heel leuk en Landslide is sowieso prachtig.
Aaaaah, ik mis Venice Beach en de jongens, maar die zien we lekker over een paar weken al weer.
Hoi hoi hoi
:) :) :) :) :)

Su2000
12-02-2002, 12:41 AM
Als ik heeeel eerlijk ben vind ik de versie van de Dixie Chicks zelfs net ietsjes beter/leuker dan die van Venice.
Don't shoot me

Helga van Beers
12-02-2002, 07:52 AM
:uzi: :eek:
rotfl rotfl rotfl rotfl rotfl rotfl

Nee, ik dus niet :D

Su2000
12-02-2002, 10:49 AM
:D ;)

danielle
12-03-2002, 04:08 AM
Ik vind hem van de dixie chicks te country-achtig, nee, ik hoor veel liever de uitvoering van Venice en de live uitvoering van Fleedwoodmack is ook geweldig! Sorry, Dixie liefhebbers!

Danielle

Su2000
12-03-2002, 06:45 AM
Weet je welke uitvoering pas ECHT slecht is: die van de Smashing Pumpkins. Die suckt echt!!!!!!

Helga van Beers
12-03-2002, 12:40 PM
Wie de *piep* zijn nou weer die Smashing Pumpkins?
Heb de naam wel ooit eens gehoord, moet ik weer pluizen op internet (zucht).
'k wor oud! :(

Helga van Beers
12-03-2002, 12:43 PM
Begint dit trouwens zo onderhand niet te vallen onder Andere Muziek & Artiesten (waar ik i.v.m. tijdgebrek eigenlijk nooit op kijk)?
Ik geloof dat ik daar ook maar niet aan begin, kom ik helemaal niet meer van internet af. :D

danielle
12-04-2002, 10:28 AM
Su, je hebt gelijk! Ik heb 'Landslide' van de Pumpkins eventjes gedownload en het is klinkt echt kl.....:D Het wordt met een mega accent (Schots?) gezongen. Bah! Doe maar gewoon de uitvoering van Mark en de jongens!

Danielle

EstherM
12-12-2002, 02:29 AM
Dixie Chicks Yeah! Geweldig, ik ga gelijk op zoek naar hun versie van Landslide, ben erg benieuwd wat ze er van gemaakt hebben.
Toen ik in februari in Houston was voor mijn werk, was net de Houston Rodeo aan de gang. De Dixie Chicks deden het openings concert en daar hebben we kaartjes voor geprobeerd te krijgen.
Helaas, niet gelukt dus toen kwamen we bij Alan Jackson terecht, ach....... wat zal ik daar eens over zeggen. Niks maar.

En nee Tineke, ik heb niet meegedaan met de rodeo! (maar het begon wel te kriebelen)

Tot Venice
Esther
(real cowgirls don't linedance)

Tineke Bruil
12-13-2002, 03:41 AM
Ha die Essie...
Welkom op het forum!:user: :dancing: :cool:

Ps. Ik denk noooit iets .. haha