Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 52

Thread: Gerard van Maasakkers

Gerard van Maasakkers

Even heb ik nog getwijfeld . . . niet aan de muziek van deze pracht van een lieve Brabantse zanger en aan de hele mooie pure teksten... Ook deze cd blijft maar in de speler zitten . . maar gewoon, de kwetsbaarheid in de gedachte... zou iemand dit net zo kunnen waarderen als ik ? Vast wel..
    Ach laat ik gewoon even een stukje van een recensie van zijn site hier neerplakken....

Zoals de eerste vanuit Friesland !!

Friesch Dagblad: Van Maasakkers geeft warm zicht op mensen. Een enkeling schrijft wel liedjes over gebeurtenissen in zijn leven. Dat kan op verschillende manieren. Je gebruikt ze als uitgangspunt voor je fantasie, als verwoordingen van je twijfels, als ijkpunt om weer verder te kunnen, als neerslag.

Gerard van Maasakkers schrijft zo al decennialang liedjes over zijn jeugd en wat hij al zo beleeft en om zich heen ziet. Over kleine gebeurtenisjes die bij hem een warme waarde krijgen, waardoor het gevoel dat ze oproepen onveranderlijk vriendelijk is. Die zingt hij op zijn Brabants. Niet echt voluit, maar nog heel verstaanbaar. Gelukkig.
    Zijn liedjes gaan over een verloren liefde, over hoe hij vroeger 's avonds bij zijn vader op schoot mocht kijken hoe die een tuin ontwierp, over een oude bakkersvrouw, die na een werkzaam leven ziek werd en nu nog in een klein huisje eenzaam wacht op het sterven. Menselijke onderwerpen, die je normaliter niet zo opvallen, maar waar hij je even op vastpint. Waarna je jezelf voorneemt om wat meer op die kleine details te gaan letten. Die brengt hij met zijn begeleidingsgroep De Vaste Mannen over het voetlicht. Dat zijn er slechts vier, maar meer heeft hij er niet nodig.

het Parool: Gerard van Maasakkers (1949) is zanger en tekstdichter. Hij heeft het Brabants dialect weten te verheffen tot kunstvorm. Daarmee is hij tussen Den Bosch en Breda wereldberoemd.

Folkforum.nl: Van Maasakkers schildert ontspannen muzikale portretjes.

Ik vraag me gewoon af of er op dit forum mensen zijn die hem al kennen en zou het leuk vinden om nieuwe liefhebbers te "werven", waarom . . omdat ik er zoooo van kan genieten !

Mijn favorieten?

- Doar is de zon
    - Heej goade meej
    - Land van zand
    - Cis Verdonk
    - Achter de schuur
    - Liedje voor Marieken (Tja, wat wil je als je zelf een Marieke hebt ?)

Binnenkort ga ik weer van hem en zijn vaste mannen genieten....
    Nieuwsgierig ?
    Kijk dan op www.gerardvanmaasakkers.nl
    Last edited by Wienus; 01-31-2007 at 10:05 PM.
    Wieneke

Start livin' the good life
    Just wanna feel right

Quote Originally Posted by Wienus View Post
    Even heb ik nog getwijfeld . . . niet aan de muziek van deze pracht van deze lieve Brabantse zanger en aan de hele mooie pure teksten... Ook deze cd blijft maar in de speler zitten . . maar gewoon, de kwetsbaarheid in de gedachte... zou iemand dit net zo kunnen waarderen als ik ? Vast wel..

Ik vraag me gewoon af of er op dit forum mensen zijn die hem al kennen en zou het leuk vinden om nieuwe liefhebbers te "werven", waarom . . omdat ik er zoooo van kan genieten !

Binnenkort ga ik weer van hem en zijn vaste mannen genieten....
    Nieuwsgierig ?
    Kijk dan op www.gerardvanmaasakkers.nl
    Echt wel Wieneke! Toen ik vroeger nog bij Van Leest in Eindhoven werkte kwam hij regelmatig in de winkel. Een hele aardige lieve man!
    Laatst zag ik hem, tot mijn grote vreugde, bij "De wereld draait door" en ik bedacht me dat ik helemaal geen CD's van hem heb terwijl hij prachtige liedjes maakt. Een live optreden lijkt me ook heel mooi maar, volgens mij, zijn die altijd in no-time uitverkocht.

Pffffffffffff, ik heb de laatste tijd veel CD's gekocht dus ik moet een beetje rustig aan doen maar ik ga er zeker over nadenken om er een aan te schaffen. De laatste nieuwe dan maar??????? Dat zal hem wel worden.
    Christien

Everybody breaks a glass now and then
    But it's no big deal, no it's not the end

Oh Wieneke....ken hem ook zeker wel en heb nog een LP van hem! hahaha...
    Ooit...lang geleden heb ik hem zelfs live gezien tijdens een soort prive-concert.
    Ieder jaar hebben wij, al jaren lang, een familieweekend waarbij we met onze hele familie (van mijn vaders kant) een weekendje weg gaan. Dit doen we al jaren en ergens eind jaren 80 (iig voor de cd-tijd )waren we in Cuijk. Tijdens dat weekend heeft Gerard bij ons opgetreden, in het huis waar wij logeerden. Mijn oom kende hem en had dat geregeld als verrassing.
    Daar zaten we, allemaal op de grond, om hem heen...licht gedempt en luisteren naar zijn prachtige stem en mooi Brabantse liedjes. De sfeer was erg intiem en heel speciaal.... De LP heb ik nog lang daarna gedraaid maar ik moet bekennen dat ik daarna niet meer aan hem gedacht heb. Tot nu....
    Misschien toch maar eens voor een cd van hem gaan....

Miriam

Ja, Wieneke, ook ik heb al veel jaren geleden gehoord van deze zanger !
    Fantastische stem en hij weet goed de sfeer in liedjes te brengen en over te brengen.
    Ik zing zelf ook liedjes van hem, maar dan in het Nederlands (ja, sorry, mijn Brabants is zeer slecht) en daar krijg ik altijd hele leuke reacties op.
    M'n Bankje en Hé ga je mee zijn - om zelf te zingen - favorieten van mij !

Leuk dat je deze zanger hier op VT brengt en ik zal zeker weer eens op zijn site kijken, want dat heb ik een tijdje niet gedaan.

Groeten, Aafke.
    Always keep hope
    And try to find and feel
    the deep powerful presents of life

Wat leuk zelf zijn liedjes te zingen ! Ik merk al wel dat hij toch wel bekender is als dat ik zelf dacht,maar aan de andere kant, hij draaital zooo lang mee natuurlijk. Ik moest wel erg lachen om een opmerking van een kennis van mij die zei: Oh Gerard, dat tijdperk heb ik al gehad ! ha ha... Maarja, voor iedere levensfase is toch wel een bepaald soort muziek wat voor jou die tijd kenmerkt, wat je op dat moment aanspreekt, tuurlijk !
    Ik kan me herinneren dat ik met mijn moeder een aantal jaren geleden naar wijlen Robert Long ging en ik inderdaad wel erg "piep" was vergeleken met de rest..
    Maar goed ik ben al jaaaaren " into" Gerard van Maasakkers, heerlijk !
    Wieneke

Just wanna feel right

****aduck...Nou krijg ik weer dat gevoel terug, wat ik had toen mijn PC een mega crash kreeg. Alle muziek en foto's weg. Foto's had ik op CD gezet...maar de muziek niet. Daar stond ook een nummer van Gerard van Maasakker bij, wat ik echt zooooooooo mooi vond, maar waar ik de titel niet meer van weet. Ik heb haast heimwee naar dat nummer. Zal toch weer eens op Limewire speuren. Een geweldige zanger, die bij mij de gevoelige snaar regelmatig raakt!....bbbrrrrrr...kippevel!

Leuk dat je hem hier plaatst Wienus Wieneke!
    Sylvia

http://www.bluepaint.nl/

Take some time to find the roses- Take some time to drink it in

Denk eens goed na . . . . . en nog eens . . . het schiet je vast te binnen.. Kijk anders op zijn website,kun je ook nummers beluisteren. Enne heimwee naar een liedjes, dat ken ik !! Kan ik 's nachts voor uit mijn bed komen, echt waar ! Koop cd's enkel voor 1 nummer, maf he ?

Oehhh, hoor net dat bekende is overleden aan hartstilstand, net bevallen , kindje 4 weken oud, pluk de dag mensen..... ga even een kaarsje branden... op een ander draadje.....wat gebeurt er toch allemaal weer ? let eens op daarboven !!!
    Wieneke

Just wanna feel right

Nou inderdaad jeugdsentiment en een boel gevoel. Mijn moeder had een lp van Gerard en mijn favo liedje was dan ook ...heeeeeeej gade meeeee dan goan we endje lopen, trekt oewe jas mar an want tis nie kou.....en eh de bloempkes goan weer open....heeeeeeeeeeelemaal wauw...vond ik dat nummer. En nu nog.

Dus harstikke leuk dat hier aandacht aan besteedt wordt...Wieneke...had dat wel ffkes nodig....

ik zie dat je het draadje gevonden hebt voor die bekende, sterkte

Belle
    AnnaBelle

Every little single thing makes a big different

Vanavond, en morgen in de herhaling, is Gerard van Maasakkers bij Paul de Leeuw met het liedje "Gij en ik".
    Christien

Christien...geweldig dat je dat effe meld.....ik was niet van plan om voor de tv te hangen....maar nu ga ik er effekes voor zitten!
    Sylvia

He tof Christien, ik ga effe kijken ! Hebbem vanmiddag nog gedraaid!
    Die teksten he, dit is een favorietje hoor, maar al oud...
    Ergens aan de Maas kun je prakkizeren
    gratis, en voor niks, gedachten sorteren
    ergens aan de Maas, eerlijk waar

ik kan wel zonder dokter, pastoor of psychiater
    bij stress of gedoe ben ik aan 't water
    ergens aan de Maas, maar ik zeg niet waar......
    Want als iedereen 't weet, dan komt ook iedereen,
    dan wordt het hier te druk, en stopt het medicijn
    als iedereen 't weet, jammer maar helaas,dan wordt 't veel te vol,
    ergens aan de Maas, ergens aan de Maas.

Ergens aan de Maas kun je recupereren
    die baksteen in je maag in alle rust verteren
    ergens aan de Maas zeg ik; "God zij dank"
    want wordt 't te gortig, en dat gebeurt op z'n tijd
    wil je me spreken en ben je me kwijt, zoek maar aan de Maas, die is lekker lang.'

t is wel een beetje vals, 't is eigenlijk gemeenen
    toch zie je dat wel meer bij 'n waterdicht geheim
    nog voor geen 100 gulden, vertel ik je m'n pleknog niet voor 150, i
    k ben een beetje gek
    ik ben een beetje gek.

De Maas begint in Lourdes (dacht ik)
    ergens in een grot
    Maria kreeg compassie met de mensen en hun lot.
    Ze heeft toen wat geregeld,
    ze stapte naar de Baas;en ze zegt; "de mensen worden knettergek.
    geef ze maar 'n Maas, geef ze maar de Maas".

Ergens aan de Maas kom ik op verhaal
    dat lukt niet bij de Rijn, vergeet 't van de Waal
    ergens aan de Maas, ergens aan de Maas,enkel aan de Maas,
    alleen maar aan de Maas, enkel aan de Maas........

Gerard van Maasakkers
    Wieneke

Just wanna feel right

........................................................potverdikkie!

Dit is voor mij zóoooooo'n ware tekst! Ik woon aan de Maas...kijk er iedere dag naar, en wat hij schrijft is waar.

Ik wil graag weg uit Nederland, maar soms denk ik wel eens, dat speciale plekkie aan de Maas, houdt me hier...............

Deze tekst krijgt een speciaal plekje op mijn WC....
    Sylvia

Ik ben er gisteravond extra voor gaan zitten..........
    .......kippevel!.....en die ogen van die man!!!!!
    Ik had het niet willen missen.
    Sylvia

Ik ga vanavond kijken, heb het nog niet gezien. Maar inderdaad wat een pretogen heeftie he ? Och, ik vinnet toch zo'n liefie ! Leuk dat die tekst je zo aanspreekt, deed het mij dus ook ! ("ze stapte naar den Baas en zei....." geweldig !!)
    Wieneke

Just wanna feel right

Soms kunnen mensen zo'n pakkende teksten schrijven, en hij kan dat heel goed. Komt ook denk ik, omdat we zo'n beetje dezelfde taal spreken. Het komt er ook zo lekker smeuig uit.

Nou zeg, die "pret ogen" met die blauwe achtergrond..... ...werkte haast hypnotiserend....
    Sylvia

Gisteren ook 'Gij en ik' gezien op TV.
    Prachtig - ik kreeg het behaaglijk warm én koud tegelijk - poeh !
    ........en ja, die ogen....écht een 'liefie' zoals Wienus al zei.

Fijne dag.
    Aafke

Op zondag 27 mei komt Gerard van Maasakkers op het gratis festival Elastiek te Hilvarenbeek. Echt waar! Gratis!
    Ik wil er naar toe want de Paulus Schäfer Gipsy Band en Boris komen die dag ook. Van Velzen en Krezip zijn die dag ook te zien en te horen. Zie www.elastiek.nl voor meer informatie. Het festival duurt 4 dagen.
    Christien

Op die dag wordt onze Tiek maar liefst 10 jaar! Dan gaan we ons eigen muziekske maken
    Maar wel een lekker programma! Wordt vast weer een feestje!
    Sylvia

Tjonge, ineens komt Gerard overal opduiken in mijn dagelijks leven. Hier...in mijn herinnering aan 20 jaar geleden en nu ook op school!
    We zijn bezig met een paper over een methode voor leerkrachten om beter inzicht te krijgen in de sociaal-emotionele ontwikkeling van ("probleem")kinderen en daar ook iets mee te kunnen doen. Voorin het boek van deze methode heeft de schrijver een tekst van Gerard van Maasakkers opgenomen...

"Bloemen zijn rood"

Zo'n mooi liedje! En gelijk zo triest.
    Ik raakte met mijn studiegenoot aan de praat over Gerard en nu bleek dat zij een grote fan is. Heb nu een cd van haar geleend en daar kwam dit lied uiteraard ook voorbij. Ik heb het alleen op lp en al jaren niet meer gehoord maar meteen na het eerste couplet voelde ik de irritatie die ik 20 jaar geleden ook had. Irritatie over de kortzichtigheid van de juf in het liedje! En de triestheid voor het kind.
    Maf he....zo'n effect als dit lied op mij heeft. En ik merk dat ik, nu ik zelf kinderen heb, me nog meer erger en bewust ben over het keurslijf waar "we" kinderen in duwen. Ik denk dat net dit lied me 20 jaar geleden al bewust maakte om het met mijn kinderen niet zo te doen. (en dat probeer ik heel erg...hihi)

Zal kijken of ik de tekst ergens digitaal kan vinden, dan zet ik 'm hierbij.

Miriam

Quote Originally Posted by MirKiVa View Post
    Maf he....zo'n effect als dit lied op mij heeft. En ik merk dat ik, nu ik zelf kinderen heb, me nog meer erger en bewust ben over het keurslijf waar "we" kinderen in duwen. Ik denk dat net dit lied me 20 jaar geleden al bewust maakte om het met mijn kinderen niet zo te doen. (en dat probeer ik heel erg...hihi)
    Miriam
    Nou Miriam..... dit liedje symboliseert voor mij heel veel ..... Aangezien ik de teksten van Gerard ook erg mooi vind, kwam ik ook bij deze uit . .
    Ongeveer een jaar geleden hebben wij met onze oudste veel problemen gehad m.b.t. haar gedrag op de creche (eigenzinnig kindje en verbaal iets te enthousiast zal ik maar vriendelijk zeggen). We hebben daar uiteraard met de juf over gesproken en dat gesprek heeft mij niet goed gedaan. Het lied bloemen zijn rood symboliseert alles ! Kort gezegd dacht de juf dat ze toch wel ooit eens bij een neuroloog zou belanden . . . De vinger op de blauwe plek !! Omdat ze nou eenmaal niet aan de standaard voldeed, haar eigen dingen wilde ontdekken en "abnormaal" gedrag vertoonde ? Ze was pas 2,5 jaar, nog een hele ontwikkeling voor zich, zeker emotioneel !! Ik word er nu gelukkig niet meer heel boos om... maar daar heb ik heel wat voor moeten doen. We hebben daarna heel bewust gekozen voor Jenaplanonderwijs hier op ons dorp, wat een fantastische school. Heerlijk. Het gaat nu keigoed met haar en er zijn nog wel eens moeilijke momentjes, maar ze is nu voornamelijk zichzelf met al der gekke streken !

"Bloemen zijn rood jongeman, blaadjes zijn groen, het heeft geen enkele zin om het anders te zien, dus waarom zou jij het anders doen ?"
    Zo triest.... Jammer dat je in deze maatschappij soms zo moet knokken om bij jezelf te blijven . .
    Wieneke

Just wanna feel right

WWWWWWWooooww...dat noem ik thuiskomen Wieneke. Hééééél herkenbaar jou verhaal over je dochter. Blijf vechten voor haar...tot je erbij neervalt.....niemand komt aan jou kind!

Ik kan zoveel uit teksten en muziek halen...tis al 7 jaar mijn redding, geloof ik....buiten mijn kunst en gezin, familei en vrienden.
    Sylvia

Quote Originally Posted by Wienus View Post
    Nou Miriam..... dit liedje symboliseert voor mij heel veel ..... Aangezien ik de teksten van Gerard ook erg mooi vind, kwam ik ook bij deze uit . .
    Ongeveer een jaar geleden hebben wij met onze oudste veel problemen gehad m.b.t. haar gedrag op de creche (eigenzinnig kindje en verbaal iets te enthousiast zal ik maar vriendelijk zeggen). We hebben daar uiteraard met de juf over gesproken en dat gesprek heeft mij niet goed gedaan. Het lied bloemen zijn rood symboliseert alles ! Kort gezegd dacht de juf dat ze toch wel ooit eens bij een neuroloog zou belanden . . . De vinger op de blauwe plek !! Omdat ze nou eenmaal niet aan de standaard voldeed, haar eigen dingen wilde ontdekken en "abnormaal" gedrag vertoonde ? Ze was pas 2,5 jaar, nog een hele ontwikkeling voor zich, zeker emotioneel !! Ik word er nu gelukkig niet meer heel boos om... maar daar heb ik heel wat voor moeten doen. We hebben daarna heel bewust gekozen voor Jenaplanonderwijs hier op ons dorp, wat een fantastische school. Heerlijk. Het gaat nu keigoed met haar en er zijn nog wel eens moeilijke momentjes, maar ze is nu voornamelijk zichzelf met al der gekke streken !

"Bloemen zijn rood jongeman, blaadjes zijn groen, het heeft geen enkele zin om het anders te zien, dus waarom zou jij het anders doen ?"
    Zo triest.... Jammer dat je in deze maatschappij soms zo moet knokken om bij jezelf te blijven . .
    Die Gerard maakt toch wat los! Ik heb nog steeds geen CD's van hem maar ik heb nog een zootje cadeaubonnen liggen en als ik deze verhalen lees over die teksten dan wil ik ze meteen gaan halen. Komt nog wel.

Zoals jij je dochter omschrijft lijkt erg op mijn, ondertussen 18 jarige, nichtje. (heb ik al eens eerder over geschreven in het oude art-disc draadje) Eigenzinnig en verbaal iets te enthousiast. Daar hebben ook veel volwassenen moeite mee gehad destijds en zij hadden dan ook allerlei andere onvriendelijke benamingen voor deze meid. Wat lijkt me dat ook moeilijk voor het kind.
    Ieder kind, hoe klein ook, heeft toch zijn of haar eigen karakter. Jammer, dat anderen dan zo'n mensje dan toch altijd een bepaalde kant op willen duwen.
    Met mijn nichtje is het helemaal goed gekomen. Ze zit op een opleiding voor docent beeldende kunst en vormgeving, brengt elke dag de krant rond, heeft al meer dan een jaar een drummer als vriendje en zit (zingt, speelt gitaar en piano) samen met haar broer (gitaar) en vriendje in een bandje. Ze heeft een sterk karakter en een duidelijke eigen mening. Ik ben ontzettend trots op haar!
    Dankzij Gerard en jou moet ik daar nu weer even aan denken en dat geeft me een warm gevoel.

Het mooiste wat een mens kan worden is zichzelf!
    Christien

Quote Originally Posted by nuevocasa View Post
    Blijf vechten voor haar...tot je erbij neervalt.....niemand komt aan jou kind!

Ik kan zoveel uit teksten en muziek halen...tis al 7 jaar mijn redding, geloof ik....buiten mijn kunst en gezin, familei en vrienden.
    Sylvia, ik zou niet anders kunnen ! Ik kan niet met de grijze massa mee, soms voor de rust, maar meestal niet, en ik merk dat ons Jans dat ook heeft (net als oma... it runs in the family), dat zitter gewoon in ! Het is een prachtkind met heel veel energie, maar der batterijke is ook zo weer leeg, en dan gaat ze vervelen. Van verveling wordt ze " crimineel" zeggen wij wel eens gekscherend, daarom doet ze het ook zo lekker op school, bezig zijn, een doenerke.. Jij ziet het ook zoals ik het zie, maar hoeveel moeders vertrouwen blind op het oordeel van de peuterjuf, en daar zit ik mee. Het heeft mij zelfs veel moeite gekost haar woorden naast me neer te leggen, en ander had misschien echt gedacht dat ze er verstand van had en gedacht een kind te hebben met een "afwijking", oei oei !!

Quote Originally Posted by Christien View Post
    Het mooiste wat een mens kan worden is zichzelf!
    Sohee . . .heel erg waar . . . die komt binnen Christien....
    Wieneke

Just wanna feel right

Quote Originally Posted by MirKiVa View Post
    Zal kijken of ik de tekst ergens digitaal kan vinden, dan zet ik 'm hierbij.

Miriam
    Miriam, ik ben zo vrij geweest de tekst voor je op te zoeken . .

Een jungske ging vur't urst naar school
    hij kreeg een vel papier en krijt
    en hij kleurde en kleurde het heul vel vol
    want kleuren dat vondt ie fijn
    maar de jufrouw zee wat doe je daar jongeman
    Ik teken bloemkes juffrouw
    Ze zee we doen hier niet aan kunst jongeman
    Bloemen zijn rood en de lucht is blauw

je zult er rekening mee moeten houden je bent hier niet alleen
    als alle kinderen 'ns deden zoals jij waar moest dat dan toch heen
    ik zeg je
    bloemen zijn rood jongeman
    blaadjes zijn groen
    het heeft geen enkele zin om het anders te zien
    dus waarom zou je het dan nog anders doen

maar het jungske zei
    ja maar juffrouw er zijn zoveel kleuren bloemen
    zoveel kleuren blaadjes
    zoveel kleuren overal
    zoveel kleuren zijn niet op te noemen
    maar ik zie ze allemoal

Maar de juffrouw zei je bent ontdeugend jongeman
    je zit te kliederen en je nederlands is slecht
    ik weet zeker dat je het alle twee veel beter kan
    ik wil dat je herhaald wat ik zeg
    bloemen zijn rood jongeman
    blaadjes zijn groen
    dus waarom zou je het dan nog anders doen

maar het jungske zei
    ja maar juffrouw er zijn zoveel kleuren bloemen
    zoveel kleuren blaadjes
    zoveel kleuren overal
    zoveel kleuren zijn niet op te noemen
    maar ik zie ze allemaal

Maar de juffrouw zei dit duurt me nou te lang
    je moet maar weten hoe het hoort
    en ze zette het jungske op de gang voor je bestwil enzovoort
    maar hij werd bang zo na een tijd
    klopte zachtjes aan de deur
    en hij zei juffrouw ik heb wel spijt
    en hij kreeg een kleur toen ie zei
    bloemen zijn rood
    blaadjes zijn groen
    dus waarom zou ik het anders doen

Maar d'n tijd ging dur, goa altijd dur
    en hij ging naar de twidde klas
    en die juffrouw was heul anders dan die daarvoor
    ze was nieuw ze was er pas
    en ze lachte vriendelijk toen ze zei
    tekenen doe je voor je lol
    je krijgt genoeg papier en krijt van mij
    teken maar je hele vel vol
    maar het jungske tekende bloemen
    gruun en rood en in de rij
    en toen de juffrouw vroeg waarum
    kreeg ie wir een kleur en ie zei
    bloemen zijn rood
    blaadjes zijn groen
    dus waarom zou ik het anders doen

Gerard van Maasakkers
    Wieneke

Just wanna feel right

Super! Dank je Wieneke.
    Het is een ijzersterke tekst en raakt niet alleen mij zoals nu wel blijkt.
    Dank je voor je verhaal...

Ik ga nu lekker naar bed met de muziek van Gerard van Maasakkers op mijn oren. Dan skip ik Bloemen zijn rood en zet mijn verstand op nul.
    Na de verhalen hier en een schoolavond gevuld met gelijke verhalen en (beroeps)frustraties ben ik toe aan rust en de mogelijkheid mijn gedachten los te laten.
    Daar is muziek ook goed voor... Gewoon de koptelefoon op en dan in slaap vallen...hihihi

liefs, Miriam