![]() |
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Search this Thread | Rate Thread | Display Modes |
|
|
||||
|
||||
|
Een lenteliedje !!
Daar is de zon........... http://www.gerardvanmaasakkers.nl/pl...?n=daorisdezon Doar Is De Zon lyrics refrein: Daor is de zon, we gaon 'n eindje lopen Daor is de zon en alleman die fluit Daor is de zon en zet de raom mer open De kachel kan wel uit Ik moet gauw weer in den hof gaon werken 't Is al umgespaaid Ik moet nog juintjes planten Want de wortelkens zijn al gezaaid D'r kan onderhand ook wel 'n deken minder op m'n bed Ik heb de winter in de kast gezet refrein: Kijk, de buurvrouw hangt d'r mantelpakskes Buiten op d'n draad En de slipjas van Johanne Die-t-ie eigenlijk nooit meer draagt Ginderwijd, da pluimke rook Da's nog wa vuil van 't vorig jaor Nog efkes poetsen en we zijn weer klaor refrein: En vanavond wil ik mee oe vrijen Tot de merel fluit En dan gaon we samen naor de wei En we slaopen buiten uit As ge wakker bent dan zet ik koffie En dan krijgde gij D'r uit d'n hof van mij 'n paar radijskes bij
|
||||
|
||||
|
Quote:
"Hij tekent niet zoals het hoort, zijn motoriek loopt achter......" Klopt. Want hij vindt tekenen niet leuk. Maar geef hem maar een puzzel, of picolo, en dan zie je dat hij geen problemen heeft met zijn motoriek, of in elk geval minder grote problemen. Hij kan zijn naam niet schrijven: Klopt niet, dat kan hij wel. Maar hij schrijft hem niet op omdat jij dat wilt, hij doet dat als hij dat wil. Als de juf verwacht dat hij wat verteld in de kring omdat het toevallig zijn beurt is, en hij vind dat hij niets te vertellen heeft, dan vertelt hij niks. Punt uit. En verteld een ander kindje wat, waarvan hij denkt: hey! daar heb ik ook wat over te vertellen, dan doet hij dat! En ik begrijp best dat het belangrijk is dat hij begrijpt dat er afspraken zijn over communicatie, maar moet je nou meteen een gigantisch stempel op zijn voorhoofd gaan douwen? "Ja, maar hij wordt soms zo boos..." Klopt. Als hij wat wil vertellen en zijn mening wil geven, en jij als volwassene er over heen stampt en zegt: dat wil ik niet horen, dan wordt hij boos. De ortopedagoog zei heel simpel: hij presteert niet in de kleuterklassen, omdat dat hem niet boeit. Maar ga in gesprek over dingen die hem wel boeien, en dan loopt hij ver vooruit op zijn leeftijdsgenoten. Dan toont hij een inzicht, empathie en belangstelling die niet bij zijn leeftijd past. Bij de test scoort hij op de vaardigheden die in de onderbouw gevraagd worden laag, maar juist "begaafd" op de gebieden die hij niet zou moeten kunnen, waar hij "nog niet aan toe zou zijn....." Maar ja, hij past niet in het hokje he? Hij blijft niet binnen de lijntjes. Dus moeten we hem maar testen op ADHD. Ik heb laatst gezegd: test hem maar eens op verveling, daar kon hij wel eens vreselijk hóóg gaan scoren.... Sorry, dit gaat niet over Gerard... maar ik kon het even niet laten. Maar oeh, die tekst, ik denk dat de juf hem binnen kort even van me krijgt....
|
||||
|
||||
|
Erna, en andere, ik wil er in het Art Disc draadje zelf ook iets over kwijt, als jullie zin hebben schuif je maar aan.
Dan blijft dit draadje het Gerard Draadje..... ![]()
|
||||
|
||||
|
maar het jungske zei
ja maar juffrouw er zijn zoveel kleuren bloemen zoveel kleuren blaadjes zoveel kleuren overal zoveel kleuren zijn niet op te noemen maar ik zie ze allemoal Ik vertel mijn gevoel hier al zo lang, en heb vaak het idee dat het niet helemaal overkomt.....maar Gerard verpakt het weer in de simpelste vorm, en ik herken mezelf, gelijk!!!!! De hele tekst is zo waar als een koe!!!! Soms heeft een mens een soort van bevestiging nodig....voilá...here it is......! Da's thuiskomen voor mij.
|
||||
|
||||
|
Quote:
En verveling wordt inderdaad ook nogal eens over het hoofd gezien. Hoeveel gevolgen dat kan hebben. |
|
|
||||
|
||||
|
Al 3 dagen zit de CD "Zicht" nu in mijn speler en ik vind hem steeds mooier worden. Prachtige teksten met liefde gezongen. Een aantal nummers springen er, voor mij boven uit.
In "Niks te beginnen" wordt de voorbije verliefdheid bezongen. "In vuur en vlam van binnen" wie kent dat gevoel niet?! Het gevoel dat je nooit meer kwijt raakt. Bij Paul de Leeuw hoorde ik al "Gij en ik". Vol overtuiging en met liefde zingt Gerard over onvoorwaardelijke liefde die overeind blijft in goede en slechte tijden. Hij zingt niet alleen met zijn stem maar ook met zijn ogen! Er staat ook een mooi nummer op, waarin de brieven van Vincent van Gogh aan zijn broer Theo verteld worden, afgewisseld met boeiende muziek waardoor je het verhaal van "De zoon van de dominee" wil horen. In het vrolijke "Efkes weg" zingt Gerard over hoe hij als klein menneke de brug over ging op avontuur. Hij wil nu nog graag efkes weg en zingt daarover en ik ben los van beloftes en agenda. Herkenbaar? Ik dacht het wel! Een van de mooiste liedjes op deze CD is niet van Gerard zelf maar wel heel mooi gekozen. "Dimming of the day" (Richard Thompson) wat ik ken van Bonnie Raitt heeft de Brabantse titel "As 't dalijk donker is" gekregen. "Ander weer" heeft een heerlijk ritme waarbij je vanzelf begint mee te wiebelen. Onweerstaanbaar dansbaar! Het mooiste van het album is, op dit moment, voor mij: "Strepen in de lucht". Werkelijk prachtig! Een kleine, kwetsbare, tekst begeleid door een prachtige, zingende, baspartij van Rinus Raaijmakers. Het arrangement van dit lied zit zo mooi in elkaar dat ik er telkens tranen van in mijn ogen krijg. Dit is echt een van de mooiste nummers die ik de laatste tijd heb gehoort. Na jarenlang wereldberoemd te zijn geweest in Brabant ziet het er nu toch naar uit dat Gerard van Maasakkers de rest van Nederland ook gaat veroveren. ![]()
|
||||
|
||||
|
Ohooo Christien, je hebt de laatste cd gekocht, wauw.... en heerlijk dat je er zo van geniet . . !!! Donderdag a.s. gaan we naar Goirle, Jan van Besouwhuis naar hem en zijn vaste mannen luisteren . . .
Keiveel zin in !! Heb zicht nog niet beluisterd, maar misschien schaf ik hem dan wel aan.... En tja, ik houd het nooit droog bij Gerard . . ben dan ook een trotse Brabo en zijn teksten raken me tot in ieder celletje . . . De eerste keer dat ik Cis Verdonk hoorde, tranen !!! Veel luisterplezier...!! ![]()
|
||||
|
||||
|
Nou, zucht . . . net thuis van een heerlijk avondje Gerard en zijn vaste mannen... Het gevoel is anders dan wanneer ik na een avondje Venice buitenstapte, maar minstens zo mooi..
Ik dacht net nog hoe zou ik zijn muziek en teksten omschrijven . . . Ik doe een poging: Volle melk . . Roomboter . . een tomaat in de zon gerijpt (nooit uit de koelkast !) Pure chocolade . . Zwarte koffie . . . Puur eerlijk "naakt" en zo heerlijk !!! Truste !! PS Christien, " zicht" is een een klein juweeltje !! Hier heur ik thuis..... http://www.gerardvanmaasakkers.nl/pl...ierheurikthuis
|
||||
|
||||
|
ZUCHT......mmooooiiiii!
Soms kunnen simpele woorde, alles raken....prachtig!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
Een juweel met als "edelsteen":
http://www.gerardvanmaasakkers.nl/pl...repenindelucht Zucht................. Super dat je zo'n heerlijk avondje hebt gehad! Ik zag dat er in augustus nog wat optredens staan. Tegen die tijd eens kijken of ik ook eens ga.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Maar, effe wat klooien op limewire, en ik heb een CD-tje vol met Gerard, en dat vind ik voor nu heerlijk. Lekker wegmijmeren op eerlijke teksten, en dat smeuige taaltje...heerlijk.
|
||||
|
||||
|
http://www.gerardvanmaasakkers.nl/pl...dalijkdonkeris
Dit was "live" zoooo mooi, samen met de drummer speelde Gerard het weer, van druppeltjes tot aan fors gedonder (mijn moeder werd panisch kun je nagaan !), wat is het toch gaaf als je percussionist bent.... (of zanger ) Hij praat het ook lekker zo aan elkaar, alsoftie thuis bij je aan de keukentafel zit met een hete bak koffie...
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
|
Tuurlijk wil ik effe melden dat "ons" Gerard.... "Het de Koningin heeft doen behagen....."
http://www.eindhovensdagblad.nl/eind...cle1857699.ece En wat blijftie der weer heerlijk gewoon onder....voor wie hem nog graag wil zien, gelegenheden genoeg ....doen !!! Concertagenda: http://www.gerardvanmaasakkers.nl/agenda.php#nu http://www.gerardvanmaasakkers.nl/pl...repenindelucht
|
||||
|
||||
|
Ik dacht er te laat aan dus ben niet naar het Bloemencorso in Valkenswaard geweest. Jammer...........
Maaaaaaaaaaaaaaaaar.................in Disneyland heb ik vorige week de onderstaande foto gemaakt. En we hebben kaartjes voor 27 september in Oirschot. Heerlijk! Strepen in de lucht.
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mooie foto Christien! ![]()
|
||||
|
||||
|
Om te janken..............
Wat was dit gaaf!
![]() Ik heb zelden zoveel gehuild bij een concert. De eerste 3 nummers, waaaaaaat................. bij de eerste twee maten , rolden de tranen al over m'n wangen. De CD "Zicht" heb ik de laatste tijd veel gehoord en daar was ik behoorlijk van onder de indruk maar live..................... prachtig! Het complete pakket op het podium is super! De teksten in combinatie met mooie begeleiding raakten mij diep. Heeeeeeeeeeeeel diep. Het geluid was perfect! Elk detail was te horen. De verhalen achter de liedjes maakten dat ze nog meer gaan leven. Natuurlijk maakt deze zanger/verteller deze verhalen ook extra bijzonder. Met weinig heeft deze man een supermooie uitstraling!We hebben maar liefst twee CD's gekocht zodat we thuis nog lang na kunnen genieten. Na het concert heb ik Gerard verteld van dat huilen en natuurlijk maakte hij er een grapje van in de trant van: Was het zo lelijk??????????? Nee, natuurlijk niet! De muzikanten kwamen ook nog even naar het theatercafe en die heb ik toch ook maar even aangesproken. Da's altijd een beetje ongemakkelijk maar ik had gelukkig wat gesprekstof. De drummer moest ik de groeten doen van onze drummer. Hij reageerde heeeeeeeeeeel blij en ik moest hem vooral de hartelijke groeten terug doen! Hij zou hem wel eens willen horen dusssssssssss heb ik hem maar een visitekaartje van onze band gegeven. De bassist, Rinus, herkende mij . Da's grappig! Zo'n 20 jaar geleden heb ik zangles gehad, samen met mijn twee zussen. Tijdens een uitvoering van allerlei leerlingen heeft Rinus, leraar op de muziekschool, ons begeleid op bas en dat wist hij nog. Leuk!Voor de geinteresseerden: Heb je nog kans om kaarten te pakken te krijgen vooral doen! http://www.gerardvanmaasakkers.nl/ag...e30f43c75eb#nu
|
||||
|
||||
|
Prachtig Christien!!! Ja ik ken alleen maar Gerard uit mijn jeugd, van ons mam...hahaha...dus ik ken de nieuwe cd niet maar als hij nog zo goed is als toen heb ik wel enig idee.
Super super super...avondje voor je dus.... Leuk verhaal ook van die drummer en de zangles samen met je zus...van de bassist....![]()
|
||||
|
||||
|
In maart ga ik naar 'n concert van Gerard en ik ben heel benieuwd, omdat ik hem nog nooit live heb gezien/gehoord.
'k Kan bijna nie wachten, zeker na jou mooie woorden over hem Christien ! Aafke.
|
||||
|
||||
|
'n TIP voor de liefhebbers;
Voor het 2e jaar gaat het radio 2 programma Volgspot on tour. 3 data in de regio waarbij Boris de special guest is. * Maandag 3 december Het Koningstheater in Den Bosch. Naast Boris is onder meer ook te zien: - Troost Op het slotconcert van Volgspot on Tour een bijzonder uuroptreden van Gerard van Maasakkers, Jeroen Zijlstra, Lydia van Dam en Egon Kracht. De muzikanten hebben een selectie gemaakt uit eigen materiaal en uit het wereldrepertoire zoals een Zuidafrikaans-Franse versie van ‘Ne me quitte pas’ maar ook van eigen songs en prachtige duetten. Van intens bedroefd tot uitzinnig van vreugde; alle facetten van troost komen voorbij. Op de site vind je alle info; http://info.omroep.nl/ncrv?nav=bdieHsHtGATmKnJexCztC
|
||||
|
||||
|
Zolang ik me kan herinneren heeft mijn moeder thuis al Gerard van Maasakkers in de cd speler zitten
Dit zit inmiddels al in mijn collectie: nog's iets van april boot 7 achterland 20 jaar liedjes pas op de plaats Zonder titel Komt er mer In Vol Dagen Onderwege Vur de Wind Zicht en nog een aantal losse nummers, ik denk dat ik redelijk compleet ben. favoriete nummers: Stad Niemand in de stad Hee Goade Mee (en dan vooral de live versie) Zaketoen (voor de niet brabanders hier: Zal ik het doen) Cis Verdonk
|
||||
|
||||
|
Cis Verdonk, ik kan het er nie bij dreug houwe !
Mooi he Roger...heb je ook die cd met die fanfare...uhh,...toeters en bellen ?
|
||||
|
||||
|
Ik ken cis verdonk al zo lang. Als kind komt de melodie voor de tekst he, toen was t gewoon een 'saai' liedje. maar tegenwoordig is t echt een favoriet. J.W. Roy heeft m gecoverd maar ik vind t een aanfluiting....
Wat bedoel je met die fanfare? de fanfare van honger en dorst of dat er een fanfare in t liedje speelt, want dat zijn er nog al wat..
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|